O tym, które metody płatności będą popularne w najbliższym czasie, na co trzeba uważać przy wdrażaniu różnych form finalizacji zakupu, jak wybrać odpowiedniego dostawcę usług płatniczych oraz jak dobrać metody płatności na rynkach zagranicznych opowiada Wojciech Popiela – co-founder firmy Webmetric, specjalista od UX i optymalizacji konwersji. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.
Są produkty, które klienci chcą kupować w określony sposób, nie zawsze zgodny z popularnym nurtem. Na przykład płatność przy odbiorze nadal jest silna w branży związanej z remontami lub materiałami eksploatacyjnymi
Które metody płatności będą popularne w najbliższym czasie
- Płatność odroczona. Cyfrowa płatność „na zeszyt” to po prostu zbyt wielka pokusa. Można mieć przyjemność tu i teraz. Ból płatności (ta nieprzyjemna chwila podczas zakupów) praktycznie nie istnieje. Pojawi się 30 dni po fakcie, gdy biznes już zarobi swoje. Co więcej, możesz stosować tu też zasadę wzajemności. Gdy klient terminowo spłaca zaciągnięte pożyczki, daj mu dowód swojego uznania i zwiększ limit kredytowy. Sky is the limit.
- BLIK. Nasza duma narodowa i absolutny must have w e-commerce. To nadal niesamowicie wygodna i bezpieczna forma płatności.
Na co trzeba uważać przy wdrażaniu różnych form finalizacji zakupu
Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy płatności działają pod kątem technicznym. Poważnie, moje oczy widziały zbyt wiele.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dodatkowo – asortyment. Są produkty, które klienci chcą kupować w określony sposób, nie zawsze zgodny z popularnym nurtem. Na przykład płatność przy odbiorze nadal jest silna w branży związanej z remontami lub materiałami eksploatacyjnymi oraz przy niektórych personalizowanych materiałach drukowanych.
Jak wybrać odpowiedniego dostawcę usług płatniczych
Jeśli wdrażasz nową formę płatności, to oprócz korzyści dla biznesu (np. niskich prowizji) sprawdź, jaka jest świadomość danej metody na rynku. Płatność to moment wymagający zaufania. Jeśli jedyną formą płatności jest mało znana firma, może to powstrzymać ostrożniejszych klientów przed finalizacją zakupów.
Zweryfikuj też, w jaki sposób i z jaką dbałością są chronione dane użytkowników.
Jak dobrać metody płatności na rynkach zagranicznych
Nie wchodź na nowy rynek jedynie z rozwiązaniami sprawdzonymi na Twoim rynku lokalnym. Podczas budowania strategii ekspansji dowiedz się, jakie są zwyczaje zakupowe w danym kraju. Przykładowo w Rumunii nadal bardzo popularna jest dostawa z płatnością za pobraniem.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.