E-commerce rozwija się dynamicznie, wprowadzając kolejne innowacje. Jednym z takich przełomowych rozwiązań są płatności odroczone, które pozwalają konsumentom na elastyczne zarządzanie swoimi finansami. Dowiedz się, dlaczego płatności odroczone stały się nieodzownym elementem strategii sprzedażowej, który wspiera zarówno wzrost sprzedaży, jak i zadowolenie klientów.
Zakupowe doświadczenia e-konsumentów w ciągu ostatnich lat zmieniły się diametralnie. Dynamiczny rozwój branży e-commerce wynikający z pandemii, przeniesienie wielu usług do sieci, płatności za zakupy jednym kliknięciem, dostawy zamówień tego samego lub kolejnego dnia czy bezkontaktowe odbiory przesyłek – to tylko kilka zmian, których w ostatnim czasie mogli doświadczyć kupujący w sieci.
Zapamiętaj
Pionierzy e-commerce nadal prześcigają się w proponowaniu klientom kolejnych udogodnień. Konsumenci nie tylko szybko adaptują się do wprowadzanych nowości, lecz także ich oczekują. Sklepy, które nie podążają za współczesnymi trendami, osłabiają swoją pozycję rynkową, nie przyciągają nowych klientów oraz tracą lojalne do tej pory grono kupujących. Współczesny konsument, poza jakością produktów i usług, oczekuje od sprzedawcy czegoś więcej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Tym „czymś” mogą być wygoda i prostota zakupów, czas zaoszczędzony dzięki szybkiemu i intuicyjnemu poruszaniu się po wirtualnym sklepie, a także możliwość wyboru – zarówno spośród szerokiego asortymentu czy metod płatności, jak i w zakresie zarządzania własnym budżetem. Doskonałym przykładem wartości dodanej podczas robienia zakupów jest korzystanie z płatności odroczonych.
Czym są płatności odroczone
Płatności odroczone (BNPL – buy now, pay later) to rozwiązanie, które pozwala na zakup produktów teraz, a opłacenie ich później, np. po 30 dniach lub w ratach. Kupujący może dzięki temu spokojnie sprawdzić zamówione produkty w domu i zadecydować, czy na pewno chce je zatrzymać.
Ciekawostka
Rosnącą popularność tej metody płatności potwierdzają dane z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023”, które pokazują, że świadomość tego, czym są płatności odroczone, ma 67% internautów (+14 pkt proc. w porównaniu z 2022 r.), a 38% (+16 pkt proc.) skorzystało już z tej formy płatności za zakupy.
Jak działają płatności odroczone PayPo
Z PayPo konsumenci mogą zapłacić za zakupy w ciągu 30 dni lub później, w ratach – w zależności od dostępnej usługi. Jak to działa?
Konsument wybiera w sklepie interesujące go produkty lub usługi, a przy finalizacji zamówienia decyduje się na płatność z PayPo. Jeśli robi zakupy po raz pierwszy, podaje swoje podstawowe dane, niezbędne do weryfikacji i otrzymania decyzji o możliwości odroczenia płatności. Jeśli jest to jego kolejny zakup z PayPo, zatwierdza płatność kodem SMS-owym lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej, bez potrzeby logowania się do banku czy podawania danych karty płatniczej. PayPo opłaca zamówienie w sklepie od razu, a konsument za zakupy rozlicza się już potem bezpośrednio z PayPo.
Ciekawostka
Wygodę i bezpieczeństwo transakcji z PayPo potwierdza fakt stale rosnącej liczby klientów, którzy systematycznie korzystają z płatności odroczonych – zakupy z PayPo robią już prawie 2 mln aktywnych konsumentów. Dzięki regularnym transakcjom mogą oni kupować w aż 30 tys. sklepów, które wdrożyły płatności odroczone PayPo.
Dlaczego konsumenci pokochali płatności odroczone
BNPL pozwala robić przemyślane zakupy w duchu tzw. smart shoppingu. Klient może spokojnie sprawdzić zamówienie w domu i zapłacić za nie później, co daje mu poczucie dokonywania pewnego wyboru.
Co więcej, taka metoda płatności rozwiązuje problem niespodziewanych wydatków, niezaplanowanych w domowym budżecie – w raporcie PayPo „Płatności odroczone w Polsce 2023” wskazuje na to aż 56% konsumentów zapytanych o główne powody korzystania z płatności odroczonych. Kupujący może nabyć produkt lub usługę wtedy, gdy tego potrzebuje, a zamówienie opłacić wówczas, gdy ma taką możliwość, np. po kolejnej wypłacie.
Zapamiętaj
Aż 59% konsumentów potwierdza, że płatności odroczone pomagają im dobrze zarządzać miesięcznym budżetem1. BNPL to także sposób na to, aby sprawić sobie przyjemność tu i teraz, bez czekania na lepszy moment. Bilety na koncert z puli early birds, wakacje last minute czy promocyjna cena ubrań ulubionej marki – dzięki płatnościom odroczonym te przyjemności mogą być w zasięgu ręki nawet tych osób, które w danym momencie mają ograniczone środki.
Płatności odroczone u wielu konsumentów zagościły jako domyślna metoda opłacania zakupów w sieci – aż 66% klientów BNPL przebadanych przez PayPo zamierza skorzystać z tej formy przy kolejnych zakupach.
A co zyskuje sklep, który oferuje klientom płatności odroczone? Te informacje znajdziesz w ramce poniżej.
Ciekawostka
Wygodę i bezpieczeństwo transakcji z PayPo potwierdza fakt stale rosnącej liczby klientów, którzy systematycznie korzystają z płatności odroczonych – zakupy z PayPo robią już prawie 2 mln aktywnych konsumentów. Dzięki regularnym transakcjom mogą oni kupować w aż 30 tys. sklepów, które wdrożyły płatności odroczone PayPo.
Dlaczego płatności odroczone to must have w Twoim sklepie
Płatności odroczone to już nie innowacja w e-commerce, ale standard pozytywnego customer experience i warunek spełnienia oczekiwań współczesnego konsumenta. Klienci przywykli do rozwiązań, które ułatwiają im robienie zakupów, pozwalają oszczędzić czas oraz wnoszą do ich zakupowej codzienności dodatkową wartość, dzięki której dotychczasowy „obowiązek” staje się przyjemnością. Przenoszą oni swoje pozytywne doświadczenia z jednego sklepu na oczekiwania wobec kolejnego, w którym robią zakupy. To od sprzedawcy zależy, czy sprosta tym oczekiwaniom i zyska tym samym nowych klientów, bez utraty obecnych.
Zapamiętaj
Podążanie za trendami i niepozostawanie w tyle za konkurencją, a wręcz jej naśladowanie – to sposób na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Wsłuchując się w potrzeby klientów i obserwując ich zachowania, możesz niewielkimi nakładami finansowymi zapewnić sobie wysoki wzrost sprzedaży i lojalną społeczność nabywców.
W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić proces zakupowy bez intuicyjnej wyszukiwarki produktów, różnorodnych metod dostawy oraz realizacji zamówienia w ciągu zaledwie 24 godz. Podobnie trudne wydaje się dla współczesnego e-konsumenta robienie zakupów w sklepie bez odroczonych płatności. Wygoda, bezpieczeństwo transakcji, a przede wszystkim możliwość wyboru to dzisiejsze wskaźniki rynkowej przewagi, którą można osiągnąć właśnie dzięki płatnościom odroczonym. Przekonały się już o tym tysiące sklepów i miliony konsumentów – jeśli jeszcze nie ma Cię w tej grupie, to ostatni moment, aby nie dać się wyprzedzić rosnącej konkurencji.
- „Płatności odroczone w Polsce 2023” – raport PayPo,
- Tamże.
- Tamże.
- Tamże.
- Tamże.
- Tamże.
Materiał reklamowy partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.