Sztuczna inteligencja, sprzedaż w mediach społecznościowych, rosnąca popularność portfeli elektronicznych – to tylko niektóre z trendów, które będą dominować w e-commerce w najbliższym czasie. Sprawdź, o czym warto pamiętać przy prowadzeniu sklepu online w 2024 r., i spraw, aby Twoja firma była gotowa na wyzwania współczesnego biznesu.
Globalna ekspansja
Trend sprzedaży międzynarodowej i strategii cross-border w 2024 r. będzie zyskiwał na popularności. Sklepy, które śmiało wychodzą poza granice kraju, zyskują nowe możliwości rozwoju i notują zdecydowanie szybsze tempo wzrostu niż te, które opierają swoją sprzedaż jedynie na lokalnym rynku.
Wskazówka
W ramach usługi imoje oferujemy płatności online, które pozwalają obsługiwać płatności zagraniczne, jak również jesteśmy zintegrowani z platformami sklepowymi umożliwiającymi sprzedaż zagraniczną. Mamy także tłumaczenia paywalli oraz mailingów ze statusem transakcji, dostosowane do obsługiwanej waluty.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Same day delivery
W epoce natychmiastowego zaspokajania potrzeb klienta błyskawiczna dostawa i natychmiastowe płatności stają się standardem. Koniecznością jest więc inwestowanie w systemy, które umożliwiają ekspresowe dostarczanie paczek i oferują płatności jednym kliknięciem, aby cały proces zakupowy był równie szybki co impuls zakupowy u klienta.
Wskazówka
W kolejnych latach poprzeczka będzie postawiona jeszcze wyżej – błyskawiczna dostawa to coś, co już dziś może wyróżnić Cię na tle konkurencji i sprawić, że klienci zdecydują się na zakup właśnie u Ciebie. Doskonałym przykładem same day delivery są choćby zakupy spożywcze dokonywane przez internet i dostarczane tego samego dnia.
Generator linków wielorazowych EasySell w bramce płatniczej imoje
Źródło: imoje
Intuicyjne płatności
Na znaczeniu zyskiwać będą również checkouty sklepowe sprzyjające płynnym procesom płatności, tak aby przebiegały one w sposób niemalże niezauważony.
Zapamiętaj
W usłudze imoje umożliwiamy integrację, która pozwala na pokazanie metod płatności krok wcześniej niż przy przekierowaniu na paywall. W ING wprowadzamy rozwiązania, które sprawiają, że płatności są jeszcze szybsze, wygodniejsze i bardziej intuicyjne. Obsługujemy m.in. BLIK One Click, płatności portfelowe umożliwiające zapłatę jednym kliknięciem (Apple Pay oraz Google Pay) czy choćby niedawno udostępnioną przez markę Visa metodę Visa Mobile. Pozwala ona na zapłatę przez wpisanie numeru telefonu. A to tylko niektóre z opcji w ramach imoje, które mają na celu uproszczenie procesu finalizacji zakupów.
Mobile-first
Tak jak w ostatnich latach, również w 2024 r. mobilność w e-commerce będzie zyskiwała na popularności. Usługa imoje nie tylko zapewnia responsywność na urządzeniach mobilnych, lecz także pozwala zaimplementować płatności w Twojej aplikacji sklepowej dzięki bibliotekom SDK.
Zapamiętaj
Zakupy za pomocą smartfona to nie chwilowy trend, ale rzeczywistość i będą obejmować coraz to nowsze obszary.
Nowe kanały sprzedaży – social media
Powszechne jest przekonanie, że media społecznościowe są w głównej mierze miejscem na aktualizacje życiowe. Jednak ich rola, szczególnie w sektorze e-commerce, ewoluuje. Obecnie to już nie tylko miejsce na budowanie społeczności wokół marki, lecz także coraz większy i skuteczniejszy kanał sprzedaży.
Omnichannelowe podejście do biznesu od dawna jest kluczem do skutecznego zarządzania różnymi kanałami sprzedaży i zdobywania lojalności klientów. Dlatego warto już teraz pomyśleć o wprowadzeniu swoich produktów na platformy społecznościowe, czyli tam, gdzie klienci spędzają swój czas online.
Wskazówka
Dzięki imoje możesz wprowadzić social media do swojej strategii sprzedaży na 2024 r. Zyskujesz tutaj specjalne rozwiązanie – EasySell, czyli gotowe narzędzie do sprzedaży online, które pozwala wygenerować link do płatności wraz ze skompletowanym koszykiem oraz checkoutem danych, a to wszystko bez silnika sklepowego.
Personalizacja
Klientocentryczność i indywidualne doświadczenia zakupowe to jedne z miar sukcesu w handlu e-commerce. W imoje umożliwiamy realizację tych idei na różnych płaszczyznach dzięki narzędziom do inteligentnych rekomendacji produktowych wspieranych przez machine learning.
Przykład
- QuitSnap – po zakończonych zakupach może zaproponować dodatkowe produkty w promocyjnej cenie w ramach jednego zamówienia i wspólnego kosztu przesyłki.
- EasySell – oferuje przesyłanie linków do płatności, które mogą dotyczyć konkretnych koszyków zakupowych. W ten sposób możesz wskazać klientowi miejsce, w którym będzie mógł zapłacić za zamówienie złożone np. telefonicznie.
- Spersonalizowany paywall – możesz dostosować graficznie okno płatności w taki sposób, aby odpowiadało ono kolorystyce oraz stylowi sklepu internetowego. Wgrasz tam nawet własne logo.
Metody płatności dostępne w bramce płatniczej imoje
Źródło: imoje
Podsumowanie
Warto mieć na uwadze kierunki, w których zmierza e-commerce. Personalizacja, błyskawiczna dostawa, mobilność, nowe rynki i kanały sprzedaży – dzięki temu Twój e-sklep stanie się miejscem stałych zakupów. Rok 2024 w tym sektorze to czas zmian oraz zwiększających się możliwości.
Wykorzystaj powyższe wskazówki, aby nie tylko prowadzić sklep świadomie, ale przede wszystkim wyróżnić się na tle konkurencji i rozwinąć swój biznes. Sięgaj po innowacje, śledź najnowsze trendy i bądź w gotowości do podróży przez przyszłość e-commerce!
Materiał partnera