Dawniej bagatelizowana, dziś wynoszona na strategiczne piedestały. Komunikacja – bo o niej mowa – jest wizytówką każdej marki. Pozwala płynnie kreować jej wizerunek, pokazuje jej priorytety, jest także kwintesencją jej charakteru. Klucz do sukcesu stanowi spójność – komunikacja we wszystkich kanałach musi przecież idealnie odzwierciedlać ducha brandu. Jak to wygląda w przypadku marki ANIA KRUK?
Sprzedajemy nie tylko biżuterię
Marka ANIA KRUK została założona przez Anię i Wojtka Kruków w 2012 r. i jest start-upem z najdłuższą tradycją jubilerską w Polsce. Dlaczego? Ponieważ „Kruk” to najbardziej znane nazwisko w polskiej branży jubilerskiej! Pięć pokoleń rodziny pracowało na prestiż i zaufanie klientów. W marce ANIA KRUK tworzymy produkty, które przynoszą radość i dodają pewności siebie – na co dzień, nie tylko od święta. Naszymi znakami rozpoznawczymi są modna, oryginalna biżuteria – która podoba się zarówno miłośniczkom najnowszych trendów, jak i… biżuteryjnym tradycjonalistkom – oraz charakterystyczna, spójna i rozpoznawalna komunikacja.
O co tyle krzyku?
Tłumacząc obrazowo: niespójna, nieprzemyślana, niedopracowana komunikacja jest jak kalosze włożone do pereł i wieczorowej, jedwabnej sukni – nic tu nie gra. Dziś odbiorcom i klientom nie wystarczą posty pisane na szybko – liczą się pomysł, spójność i opowieść.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Przykład budowania relacji z followersami
Komunikacja może być doskonałym narzędziem sprzedażowym – w końcu klient chętnie idzie za marką, z którą się utożsamia, która inspiruje i przekonuje go swoją historią i stylem bycia. Co ważne, warto pamiętać, że strategia komunikacji jest niezwykle zmiennym bytem – trzeba obserwować najnowsze trendy (śledzimy trendy wnętrzarskie i wykorzystujemy je na zdjęciach: np. lastryko i świeczki – ciała), monitorować nastroje społeczne oraz to, co dzieje się na świecie, bo takie tematy, na pozór niezwiązane z naszą branżą, mają ogromne przełożenie na klientów.
Trendy na Instagramie marki ANIA KRUK
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zwłaszcza w dzisiejszym świecie. Myśląc o komunikacji, większość osób ma w głowie aspekt werbalny, czyli to, w jaki sposób marka „mówi” do swoich klientów. Oczywiście, słowa są ważne, ale dziś – w czasach ogromnej popularności social mediów – bardzo istotną kwestią okazuje się spójny i chwytliwy content zdjęciowy. Najlepszy przykład stanowi Instagram – tu pierwsze skrzypce grają zdjęcia, to one przyciągają uwagę i inspirują. Nasz content zdjęciowy idealnie oddaje ducha marki ANIA KRUK i zachwyca spójnością. Zdjęcia są zgodne z najnowszymi trendami, ujmują minimalizmem i przemyślaną kolorystyką bazującą na beżach, czerni i bieli.
Spójny content zdjęciowy na profilu marki ANIA KRUK na Instagramie
Mówi się, że liczy się wnętrze, ale w przypadku dzisiejszej komunikacji uwagę najpierw przyciągają zdjęcia, dopiero później tekst. Warto więc wypracować swój niepowtarzalny styl, dzięki któremu marka będzie rozpoznawalna.
Dobre fundamenty to podstawa
Podstawą solidnego domu są fundamenty, a podstawą spójnej i solidnej komunikacji – określenie priorytetów, na których chcesz się opierać. Musisz zdecydować, jak zwracasz się do klientów (wybierasz luźniejszy czy bardziej formalny język), i zastanowić się nad tym, jakie wartości są ważne dla Twojej marki.
W przypadku marki ANIA KRUK stawiamy na przyjacielski, lekki język, ważna jest też dla nas różnorodność modelek, które angażujemy do sesji. Często odwołujemy się do jubilerskiej tradycji rodziny Kruków, a osoba Ani – czyli CEO i dyrektor kreatywnej – jest obecna w komunikacji. Lubimy motywować i inspirować, dlatego serwujemy naszym klientkom opowieści o tym, co modne i jak nosić poszczególne modele biżuterii.
Posty z inspiracjami na Instagramie marki ANIA KRUK
Klient nasz pan
Odbiorcą każdej komunikacji jest klient i zawsze musisz mieć to na uwadze podczas tworzenia jej strategii. W marce ANIA KRUK mamy kilka person konsumenckich, dzięki czemu doskonale wiemy, jak porozumiewać się z naszymi odbiorcami. Mamy różnorodnych klientów – jeden lubi być na bieżąco z nowościami i ceni sobie inspiracje, drugi to typowy łowca promocji, który uwielbia rabaty, jeszcze inny chce być cool i podąża za trendami z social mediów, a kolejny sam nie wie, czego szuka, i potrzebuje doradztwa. Tak szeroki wachlarz klientów sprawia, że w komunikacji musimy wykorzystywać różnorodne narzędzia, żeby do nich dotrzeć i zachęcić ich do działania. Stawiamy na newslettery, e-mailingi edukacyjne, web pushe, nie stronimy też od promocji i kodów rabatowych.
Pop-up skierowany do miłośniczek promocji
Pop-up skierowany do miłośniczek trendów
Efekt „wow”
Komunikacja to nie tylko słowa i obrazy: to także gesty i emocje, które pozwalają budować więź na linii marka – klient. Dowody pamięci, małe prezenty, słodkie niespodzianki. Zależy nam na tym, aby nasi klienci czuli się rozpieszczani, dlatego w marce ANIA KRUK wdrożyliśmy strategię miłych niespodzianek. Jak to wygląda w praktyce? Do zamówień dorzucamy prezenty – kartki, krówki, ręcznie szyte gumki do włosów lub bransoletki szczęścia. Drobne rzeczy cieszą i superpozytywnie wpływają na wizerunek marki.
Przykłady drobnych niespodzianek dorzucanych do zamówień
Jak to wygląda w praktyce?
W marce ANIA KRUK mamy do czynienia z kilkoma kanałami komunikacji – do tych najważniejszych należą strona internetowa, Instagram, Facebook, newsletter oraz sieci partnerskie. Wszystkie prowadzimy w spójny i przemyślany sposób.
Stawiamy na piękne, inspirujące zdjęcia i grafiki, na lekką, niezobowiązującą i dowcipną komunikację, na „przemycanie” modowej wiedzy – takie holistyczne podejście do komunikacji widać zarówno na naszej stronie internetowej, w social mediach, jak i w newsletterach i reklamach. Wiemy, że uwagę klientów przyciągają nieoczywiste komunikaty, więc… maksymalnie wykorzystujemy ich potencjał.
Treść newslettera informującego o promocji z charmsem gratis
Naszym najbardziej lifestyle’owym medium jest Instagram. Tu pierwsze skrzypce grają dopracowane zdjęcia, a treści są lekkie i niezobowiązujące. To tu opowiadamy o najnowszych trendach (cykl „Na tropie trendów”), tu prowadzimy też inspirujące live’y w ramach cyklu „AKcja Inspiracja”. Posty publikujemy dwa razy dziennie, dzięki czemu nasi followersi są na bieżąco z tym, co się dzieje w naszej marce. Krok dalej za Instagramem podąża Facebook – to właśnie tu intensywnie komunikujemy wszystkie promocje i przypominamy o nowych dropach poszczególnych kolekcji. Mocnym facebookowym ogniwem jest również sklep.
Spójna komunikacja to nie tylko działania w sferze online – w marce ANIA KRUK chwalimy się omnichannelową spójnością! Stylowy wystrój naszych butików zachwyca minimalizmem, a sprzedawcy mają wiedzę o trendach i stylizacji biżuterii. Wszystko się zgadza!