Jak skutecznie sprzedawać na Allegro i Amazonie? Jakie dane przeanalizować przed rozpoczęciem sprzedaży na platformach sprzedażowych i jak z głową łączyć połączyć ją z własnym sklepem internetowym? Jak wyznaczać budżet sklepu internetowego? Jakie wskaźniki śledzić, żeby kontrolować rentowność biznesu? „EwP” 14 to poradnik jak sprzedawać na marketplace’ach z dodatkiem „Efektywny budżet w e-commerce”.
Poradnik jak sprzedawać na marketplace’ach
Badanie firmy Atena Research & Consulting „Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2021” pokazuje, że już 80% rodaków przekonało się, że kupowanie w sieci jest szybkie i łatwe. Najczęstszymi miejscami, w których zarówno zaczynają oni, jak i finalizują zakupy, są platformy sprzedażowe – na czele z Allegro, na którym 32% e-konsumentów zdecydowało się rozpocząć poszukiwania produktów, a gdzie 37% trafiło na późniejszych etapach procesu zakupowego. Oznacza to, że z serwisu skorzystało aż 69% Polaków robiących zakupy za pośrednictwem internetu. Dla porównania od wyszukiwarki Google zaczęło swoją ścieżkę zakupową 12% polskich internautów, a w kolejnych krokach używało jej jeszcze 27%, co łącznie daje wynik 39%. Ponadto według danych PwC obecnie we własnych sklepach internetowych i na marketplace’ach sprzedaje swoje produkty i usługi ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw.
Zamów „EwP” 14 z dodatkiem „Efektywny budżet w e-commerce”
Te statystyki skłoniły nas do dokładniejszego przyjrzenia się sprzedaży na platformach sprzedażowych i zastanowienia się, jak pogodzić je z własnym sklepem internetowym. Temat przewodni 14. numeru „E-commerce w Praktyce” to sprzedaż na marketplace’ach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
- jakie dane należy przeanalizować przed wejściem na marketplace,
- jak szczegółowo zaplanować sprzedaż w nowym kanale,
- jakie sprawdzone narzędzia warto wykorzystywać do analizy sprzedaży na platformach,
- jak skutecznie sprzedawać na Allegro i poprawnie przeprowadzić audyt aukcji,
- jakie są sprawdzone płatne i darmowe sposoby na wyróżnienie się na Allegro,
- jakie strategie stosują liderzy kategorii,
- dlaczego na Allegro warto sprzedawać na więcej niż jednym koncie,
- o czym musisz pamiętać przed rozpoczęciem sprzedaży na Amazonie,
- ile wynoszą stałe koszty sprzedaży oraz prowizje na Amazonie i eBayu oraz jak można je zmniejszyć,
- jak pogodzić sprzedaż w sklepie internetowym z obecnością na marketplace’ach,
- jakie są główne warunki i wyzwania skutecznej obsługi logistycznej na marketplace’ach,
- na jakich europejskich platformach sprzedażowych warto być obecnym (poza Amazonem).
„Sprawne poruszanie się po »amazońskiej« dżungli wymaga dużych kompetencji” – o kosztach i wyzwaniach obecności na platformach sprzedażowych opowiada Maciej Dulski, chief digital officer marki YOPE, której produkty są obecnie dostępne w 20 krajach Europy, a także w Azji. Jak skutecznie sprzedawać na Amazonie, zdradzają Justyna Niedzielska-Buchacz i Wojciech Buchacz z firmy Creative Deco, która w 2020 r. osiągnęła na tej platformie 25 mln zł obrotu.
Jak rozkręcić e-commerce za 2 mln zł? Wskazówkami na temat jak najlepszego zainwestowania takiego budżetu dzieli się w felietonie Marcin Rudzik.
Zamów „EwP” 14 z dodatkiem „Efektywny budżet w e-commerce”
W dodatku o efektywnym budżecie przeczytasz m.in.:
- jak z głową wyznaczać budżet sklepu internetowego,
- jakie wskaźniki warto śledzić, żeby kontrolować rentowność biznesu,
- w jakie pułapki można wpaść przy planowaniu i monitorowaniu budżetu i co zrobić, aby ich uniknąć,
- jak reagować, kiedy realizacja celu budżetowego jest zagrożona,
- w jakim modelu atrybucji rozliczać się w zależności od prowadzonych działań,
- jak śledzić różne źródła przeplatające się na ścieżce konwersji,
- jak najlepiej podejść do oszacowania budżetu na uruchomienie i rozbudowę sklepu,
- co najczęściej jest przyczyną niewłaściwego oszacowania kosztów wdrożenia e-sklepu.
W „EwP”14 przeczytasz także:
- czy bracketing to logistyczny koszmar, czy może okazja do zwiększenia obrotu,
- czym jest mechanizm click to buy i kiedy warto go wykorzystać,
- jak jedna z marek zoologicznych dzięki wdrożeniu mechanizmu click to buy i kampanii edukacyjnej rozwiązała problem podróbek na Allegro,
- jak stworzyć prawidłowy opis produktu w wydaniu richcontentowym,
- w jaki sposób badania neuromarketingowe pozwalają na optymalizację konwersji,
- jak pozyskać nowych klientów bez obniżania cen,
- jak racjonalnie podchodzić do problemu kradzieży w magazynie,
- co robić, żeby ograniczyć straty z powodu przeterminowania lub bliskiego przeterminowania się towaru.
W związku z wejściem w życie 1 lipca pakietu VAT e-commerce przygotowaliśmy też obszerne kompendium wiedzy o tych przepisach.
Zamów „EwP” 14 z dodatkiem „Efektywny budżet w e-commerce”
Swoją wiedzą w „EwP” 14 podzielili się:
Mateusz Arciszewski, Wojciech Buchacz, Tomasz Chabowski, Marek Dorsz, Ewa Dudek, Maciej Dulski, Przemysław Durczak, Katarzyna Działo, Paweł Fornalski, Jakub Góralczyk, Kinga Hajducka, Magdalena Jaworska, Krzysztof Jaworski, Paulina Jóźwik, Karolina Karwacka, Damian Kołata, Joanna Kwiatkowska, Paweł Mielczarek, Damian Mielech, Krzysztof Murzyn, Katarzyna Niedzielska, Justyna Niedzielska-Buchacz, Karolina Obszyńska, Michalina Oniszczuk, Monika Pieńkowska, Bartosz Pilch, Marcin Piwowarczyk, Marcin Rudzik, Magdalena Sikorska-Hadowska, Aleksandra Szarmach, Andrzej Szylar, Izabela Talmont, Krzysztof Wieczorek, Artur Wojtaszek, Paweł Zasuń