E-zakupy nie stałyby się tak popularne, gdyby nie możliwość zwracania towaru kupionego online bez podawania przyczyny. Niestety, to co dla klientów jest dużym ułatwieniem, dla wielu właścicieli e-sklepów stanowi wyzwanie. Z myślą o nich wyjaśniam poniżej zasady prawidłowej ewidencji zwrotów i reklamacji.
![](https://ewp.pl/wp-content/uploads/2021/05/jak-rozliczac-reklamacje-i-zwroty-w-sklepach-1200x450.jpg)
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak rozliczać reklamacje i zwroty – o czym powinien pamiętać właściciel sklepu internetowego,
- jakich dokumentów potrzebujesz, aby prawidłowo zewidencjonować zwrot towaru lub reklamację, jeśli wystawiłeś sam paragon,
- jak poprawnie zarejestrować zwrot towaru lub reklamację, jeśli oprócz paragonu wystawiłeś też fakturę,
- co powinna zawierać ewidencja korekt paragonów,
- co może stanowić potwierdzenie odbioru faktury korygującej.