Kluczowym elementem skutecznej sprzedaży na rynkach zagranicznych jest sprawny proces logistyczny. Najbardziej krytyczna jest ostatnia mila, ale wielokanałowe doręczenia pozwalają na sprawne zarządzanie tym etapem. Swobodny wybór kuriera oraz sposobu, w jaki odbiorcy paczek otrzymują przesyłki, umożliwiają intuicyjne narzędzia. Jednym z nich jest darmowy widget Olza Logistic z punktami odbioru i automatami paczkowymi w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii.
Sercem widgetu jest baza danych zawierająca ponad 80000 adresów, w których można odebrać paczkę. Swoim zasięgiem obejmuje sieci 20 operatorów w 13 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Łotwie, Litwie, Estonii, Finlandii, Szwecji i Danii. Baza punktów jest automatycznie aktualizowana co 24 godziny.
Narzędzie rozwiązuje kłopot implementacji rozwiązań różnych przewoźników – mówi Tomasz Ryłko, szef IT w Olza Logistic. – U nas wszystkie spedycje są w jednym miejscu. Wystarczy zaimportować widget do swojej witryny i udostępnić go klientom z poziomu sklepowego koszyka. Ci, podczas składania zamówienia, sami wybiorą na mapie odpowiadający im adres PUDO i ulubionego przewoźnika.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Najważniejsze funkcje widgetu to:
- podłącz i zapomnij – konfiguracja i instalacja modułu zajmie maksymalnie kilka minut,
- integracja z wieloma przewoźnikami – wszyscy najważniejsi operatorzy PUDO w Europie Środkowo-Wschodniej,
- wyszukiwarka lub mapa – odbiorcy paczek mogą nawigować po mapie lub skorzystać z intuicyjnej wyszukiwarki,
- aktualizacje – sieci punktów odbioru systematycznie się rozrastają, dlatego baza jest na bieżąco aktualizowana o nowe PUDO i automaty paczkowe.
Dostęp do bazy oferowany jest także poprzez API. Dzięki integracji można dowolnie skonfigurować i obrandować „dane”, tworząc własną, indywidulaną wtyczkę.
Implementacja gotowego do użycia widgetu jest na pewno szybsza. Zdajemy sobie jednak sprawę z potrzeby integralnego interfejsu graficznego w e-sklepach. Dlatego API pozwala na dowolną personalizację prezentowanych danych – mówi Tomasz Ryłko.
Baza dostępna jest za darmo dla klientów Olza Logistic, którzy korzystają z najbardziej przyjaznego modelu logistyki cross-border dla polskich e-sklepów. Oparty on jest na niezawodnym łańcuchu logistycznym i własnych, codziennych line-haulach. Na ostatniej mili odbiorcy w każdym kraju docelowym mogą wybierać z najlepszych i najbardziej lubianych spedycji. Często takich, które nie mają bezpośrednich partnerów w Polsce.
Klienci Olzy korzystają z jednego API, jednego systemu do obsługi paczek, dostają jedną fakturę i podpisują tylko jedną umowę. W jej ramach otrzymują dostęp do wielu rynków i operatorów kurierskich, wielokanałowych doręczeń, licznych usług dodatkowych i… darmowej bazy danych punktów odbioru i automatów paczkowych.
Materiał reklamowy partnera