Dropshipping to model biznesowy, w którym sprzedawca nie posiada fizycznego magazynu ani produktów, ale współpracuje z dostawcami wysyłającymi za niego zamówienia bezpośrednio do klientów. Zyskał on ogromną popularność w świecie e-commerce ze względu na swoją wygodę i niskie koszty początkowe. Kluczowe znaczenie ma znalezienie zaufanego dostawcy, atrakcyjny opis produktu oraz wybór odpowiedniego marketplace’u. Wyzwaniem będzie też czas poświęcony na analizę i dobre przygotowanie oferty.
Jak zoptymalizować początkowy wysiłek i zacząć efektywnie sprzedawać?
Wyszukiwanie dostawców i produktów
Ten czasochłonny proces powinien zacząć się od badania rynku, identyfikacji aktualnych trendów oraz analizy konkurencji. Pozwoli zrozumieć, co jest już popularne, a także określić nisze, czyli unikalnych producentów i produkty, które mają wysoki potencjał sprzedażowy i zyskowność. Warto uwzględnić czynniki takie jak marża, koszty wysyłki i popyt. Pozostaje jeszcze nawiązanie współpracy, czyli weryfikacja, negocjacje cen oraz warunków dostawy.
Można także skorzystać z gotowych rozwiązań, jak platforma e-commerce Droplo. Zawiera ona bazę ponad 2,5 mln produktów od 200 zweryfikowanych dostawców oraz zautomatyzowany proces nawiązywania współpracy. Asortyment zwiera wynegocjowane rabaty sięgające 30% regularnej ceny. Znajdziesz tu też zaawansowane opcje wyszukiwania i filtrowania, więc z łatwością wybierzesz interesujących dostawców (współpracujących nawet bez konieczności zakładania działalności gospodarczej) i produkty przeznaczone tylko do dropshippingu. Cały długi proces poszukiwania, analizy i nawiązywania współpracy zamkniesz w maksymalnie kilku godzinach. Obsługa platformy jest intuicyjna i sprawna, a sam wygląd przypomina klasyczny marketplace. Zamiast kupować produkt, wystawiasz go jednak do własnego kanału sprzedaży.
Wybór marketplace’u i rozpoczęcie sprzedaży
Decyzja powinna opierać się przede wszystkim na zrozumieniu zasad sprzedaży, prowizji, opłat i widoczności wśród klientów, a także ofercie narzędzi marketingowych, umożliwiających procesy reklamowe, promocyjne oraz dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Wybór zwykle pada na największy marketplace, czyli w przypadku Polski – Allegro. Z uwagi na jego potencjał i popularność narzędzie Droplo pozwala na automatyczną integrację tego kanału sprzedaży i obsługę z poziomu platformy.
Jednym z kluczowych elementów przy wystawianiu oferty produktu jest też stworzenie atrakcyjnego opisu. Rekomenduje się język korzyści (w jaki sposób produkt może rozwiązać problem lub zaspokoić potrzeby) oraz wykorzystanie technik copywritingu i SEO, aby zwiększyć widoczność produktu. Należy podkreślić cechy unikalne produktu, które wyróżniają go spośród konkurencji. Cały tekst powinien być klarowny, zwięzły i zrozumiały dla klientów.
Platforma Droplo rozwiązuje ten problem z wykorzystaniem generatora opisów produktów, który wykorzystuje dedykowane algorytmy sztucznej inteligencji do tworzenia unikalnych i przekonujących opisów na podstawie nazwy produktu. System oparty na AI pomaga również w identyfikowaniu produktów, które mogą być lepiej sprzedawane w oparciu o analizę danych i preferencje klientów. Dopasuje także wysokiej jakości grafiki i zdjęcia do każdego akapitu opisu. Wygenerowanie takich opisów jest darmowe w ramach różnych pakietów abonamentowych.
Dodatkowymi atutami przy korzystaniu z Droplo są także funkcjonalności takie jak walidacja kodów EAN oraz aktualizacja stanów magazynowych w czasie rzeczywistym (live). Pierwsza gwarantuje, że produkt eksportowany na marketplace jest poprawnie zidentyfikowany (a co za tym idzie – opisany), więc oferta sprzedaży jest skonstruowana poprawnie. Dzięki drugiej można mieć pewność, że w momencie transakcji klient kupuje produkt, który faktycznie znajduje się w magazynie dostawcy. Pozwoli to uniknąć rozczarowań i nieudanych transakcji.
Sprzedażowy potencjał
Dropshipping na marketplace ma wciąż ogromny potencjał dla sprzedawców online, którzy chcą osiągnąć zysk bez inwestycji i posiadania własnego magazynu czy fizycznych produktów. Kluczem do sukcesu może być wybór odpowiedniego narzędzia, które wyręczy w najtrudniejszych procesach rozpoczęcia sprzedaży, a dzięki automatyzacji pozwoli zaoszczędzić cenny czas.
Aby przetestować platformę Droplo, zarejestruj się i przez 7 dni bezpłatnie sprawdzaj, jakie możliwości daje nowoczesny system obsługi i wsparcia sprzedaży online.
Materiał reklamowy partnera