W 17 wydaniu „EwP” skupiamy się na skutecznym zarządzaniu magazynem, zapasami i zwrotami. Wskazujemy, jak specyfika e-commerce przekłada się na procesy logistyki magazynowej i jakie wyzwania stawia przed organizacją.
Inflacja w Polsce wzrosła do poziomu dwucyfrowego i w związku z wojną w Ukrainie będzie się nadal zwiększać. Zmiany, które są jej następstwem, dotkną praktycznie każdą gałąź polskiej gospodarki. Jak mogą wpłynąć na e-commerce? Jak przygotować sklep internetowy na to zjawisko i jego konsekwencje? W „Forum ikomersiaków” opiniami dzielą się m.in. przedstawiciele Sephory, Chocolissimo, BezOkularow.pl, North.pl i Gandalf.com.pl.
„Na moim stanowisku najważniejsze są wielozadaniowość i podzielność uwagi, umiejętność szybkiego dostosowywania się do sytuacji i błyskawicznego podejmowania decyzji, a także bycie dobrym słuchaczem. Największe wyzwanie to budowa fajnego, zgranego zespołu profesjonalistów” – o swojej pracy w handlu internetowym i sytuacji na rynku e-grocery w wywiadzie opowiada Marlena Żurawska-Szuter, head of e-commerce w Deli2.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „EwP” 17 o zarządzaniu magazynem, zapasami i zwrotami oraz prezentacji oferty i e-merchandisingu w e-commerce
„Od jakości logistyki w e-commerce zależy zadowolenie klienta, które wpływa zarazem na zysk firmy. Do usprawnienia procesów związanych z magazynowaniem, zapasami i wysyłką przydają się kluczowe wskaźniki efektywności – m.in. OTIF oraz GMROII” – w jaki sposób z nich korzystać, aby poprawiać gospodarkę magazynową w sklepie internetowym, tłumaczy Artur Zubrzycki, niezależny konsultant logistyczny i analityk.
„Zwroty w e-commerce to evergreen – temat, który często wraca. Jednak podczas przeglądania artykułów sprzed kilku lat uświadomiłam sobie, jak wiele w tym obszarze się zmieniło. To, co jeszcze niedawno było uznawane za przykład dobrego customer experience, dzisiaj jest co najmniej standardem. A rozwiązania, które kiedyś klientów cieszyły, obecnie bywają odbierane negatywnie” – zwraca uwagę Katarzyna Bronowska, regionalny e-commerce manager w firmie Papyrus. Autorka wskazuje, jak poprawić proces obsługi zwrotów w e-sklepie.
Z lektury numeru dowiesz się także, jak przejść transformację od sprzedaży stacjonarnej do wielokanałowej, jak sprawdzać popularność produktów na rynku i ich potencjał sprzedażowy oraz jakie raporty i analizy pomogą Ci usprawnić zarządzanie zakupami i zapasami w e-commerce.
Z tematu numeru „EwP” 17 dowiesz się m.in.:
- jak specyfika e-commerce wpływa na procesy logistyki magazynowej i jakie stawia wyzwania przed organizacją,
- jakie możliwości stwarza posiadanie kilku magazynów i jak powiązać je ze sklepem online,
- jakie raporty i analizy pomogą Ci zarządzać zakupami i zapasami,
- jak OTIF, GMROII i inne wskaźniki mogą podnieść jakość logistyki magazynowej,
- jak w ostatnich latach zmienia się podejście firm i klientów do zwrotów,
- co zrobić, żeby usprawnić proces obsługi zwrotów i wyeliminować ich najczęstsze przyczyny,
- jak poprawić doświadczenie klienta dzięki magazynowi do obsługi zwrotów,
- jak mądrze zaprojektować obsługę zwrotów na rynkach zagranicznych.
O konkretnych rozwiązaniach logistycznych opowiadają przedstawiciele sklepów x-kom, DrTusz.pl i Kubota.
Zamów „EwP” 17 o zarządzaniu magazynem, zapasami i zwrotami oraz prezentacji oferty i e-merchandisingu w e-commerce
Czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów? Z dodatku o e-merchandisingu i prezentacji oferty dowiesz się:
- jak marka powinna dbać o ekspozycję swoich produktów w e-sklepach,
- jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty e-commerce,
- jakie narzędzia pomogą Ci usprawnić zarządzanie towarami w wielu miejscach sprzedaży
- oraz jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
W dodatku o prezentacji oferty i e-merchandisingu przeczytasz m.in.:
- w jaki sposób pozycjonować produkty, które interesują klienta,
- jakie narzędzia pomogą Ci analizować ceny, zarządzać listingiem, tworzyć mapy ciepła i personalizacje,
- jakie scenariusze personalizacji możesz wykorzystać w swoim e-commerce,
- na czym polega zasada maksymalnie czterech najpopularniejszych kategorii produktów,
- czym jest i z jakich działań składa się e-merchandising,
- jak marka powinna dbać o ekspozycję swoich produktów w e-sklepach,
- czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów,
- jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty sklepu internetowego,
- jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
W „EwP” 17 znajdziesz także cenne wskazówki dotyczące Google Analytics 4 oraz przewodnik po zmianach, jakie należy wprowadzić w związku z unijną dyrektywą omnibus.
Zamów „EwP” 17 o zarządzaniu magazynem, zapasami i zwrotami oraz prezentacji oferty i e-merchandisingu w e-commerce
Swoją wiedzą podzielili się: Adrian Andrzejczyk, Jakub Bartczak, Krzysztof Bartnik, Paweł Bilczyński, Katarzyna Bronowska, Paulina Czokajło, Anna Czyżewska, Grzegorz Drągowski, Paweł Fornalski, Jakub Gierszyński, Marta Grądzik, Tomasz Grzemski, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Adam Jankowiak, Arkadiusz Kawa, Andrzej Kozdęba, Klaudia Kranc, Wojciech Kyciak, Robert Lubandy, Michał Maj, Krzysztof Marzec, Sebastian Muliński, Karolina Obszyńska, Przemysław Pasek, Paweł Paszkowski, Monika Pobrotyń, Igor Podgórski, Karol Robaczewski, Grzegorz Sękowski, Marta Siekacz, Sebastian Umiński, Krzysztof Wieczorek, Anetta Wilczyńska, Artur Zubrzycki, Wiktor Żuchowski, Marlena Żurawska-Szuter.