Skracanie ścieżki zakupowej klienta i minimalizacja liczby porzucanych koszyków to jedne z ważniejszych taktyk skutecznego sklepu internetowego. Etap płatności jest w tym wypadku kluczowy i warto zadbać o to, żeby konsument mógł przejść go jak najszybciej – za sprawą maksymalnie kilku kliknięć, a najlepiej jednego przycisku.
Aplikacje mobilne sprzedają coraz więcej
Wzrastające oczekiwania konsumentów rozwijającego się e-commerce dotyczą – oprócz błyskawicznych płatności – także sprzedażowego kanału mobile.
Wskazówka
Jak podaje Statista, przeszło 70% całego handlu detalicznego w 2021 r. zostanie wygenerowanych za pośrednictwem m-commerce. Ponad połowa konsumentów robiących zakupy w sieci wykorzystuje w tym celu właśnie urządzenia mobilne.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Liczba tworzonych i pobieranych na smartfony aplikacji mobilnych – w tym także sprzedażowych – rośnie z roku na rok. Każdy z nas ma ich kilka, a tworzone są one już nie tylko przez największe, globalne sklepy online, lecz także przez małych przedsiębiorców. Klienci imoje – do których zaliczają się właściciele sklepów internetowych i menedżerowie e-commerce – uważają, że mobilny kanał sprzedaży znacząco wpływa na generowane zyski.
Użytkownicy internetu dużo chętniej do przeglądania treści, w tym ofert, oraz do komunikowania się ze światem wykorzystują smartfony niż komputery stacjonarne czy laptopy. Analizy Internet Trends podają, że w ciągu dnia używamy smartfona ok. 150 razy. Aplikacje mobilne już od dawna przestały być ciekawostką, a przeobraziły się w standardowy kanał sprzedaży.
Dobrze urządź sklep w telefonie
Aplikacja to obecnie jedna z najwygodniejszych form prowadzenia sprzedaży online, łącząca wiele funkcji. Oprócz dokonywania zakupów użytkownicy śledzą w niej aktualne promocje, nowe produkty w asortymencie sklepu czy odbierają wiadomości typu push, przypominające o istnieniu aplikacji. Odbiorcy takich powiadomień chętniej i częściej zaglądają do aplikacji i jednocześnie przywiązują się do marki. Przeglądanie oferty online często skutkuje też udaniem się do sklepu stacjonarnego, jeśli taki istnieje.
Wskazówka
W przypadku sklepu, który funkcjonuje bez aplikacji, istotne będzie dopracowanie wersji mobilnej strony internetowej, czyli RWD (responsive web design), PWA (progressive web app) czy AMP (accelerated mobile pages). Pierwsze z rozwiązań pozwala na dopasowanie widoku strony do różnych rozdzielczości w zależności od rodzaju urządzenia (smartfon, tablet), drugie stanowi połączenie strony WWW z aplikacją, a trzecie to przyśpieszona strona mobilna, która znacznie skraca czas ładowania się sklepu.
Biblioteki mobilne SDK – dla wygody na małym ekranie
Podczas budowania aplikacji mobilnej można przyjąć różne metody – programiści mogą napisać kod od zera lub stworzyć go z wykorzystaniem gotowych modułów, związanych np. z systemem płatności.
Wskazówka
Biblioteki mobilne SDK (software development kit) to rozwiązanie umożliwiające obsługę systemu płatności online w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych. Za ich pośrednictwem możesz udostępnić klientom szybką i wygodną płatność, dopasowaną do struktury i wyglądu aplikacji lub mobilnej wersji strony internetowej.
Główną zaletą naszych bibliotek jest łatwa i błyskawiczna integracja. Dzięki nim znacznie skraca się droga programistów, którzy tworzą aplikację sprzedażową sklepu. Mogą oni budować ją od początku lub skorzystać z gotowych narzędzi deweloperskich, co także eliminuje potencjalne błędy w pisanym kodzie.
Klient sklepu otrzymuje możliwość korzystania z intuicyjnego systemu płatności, który oprócz sprawnego przejścia przez cały proces gwarantuje bezpieczeństwo. Wpływa to bardzo pozytywnie na budowanie relacji z klientem przez wzbudzanie zaufania do sprzedawcy.
Według Raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020”, ok. 70% konsumentów, którzy robią zakupy online, przegląda oferty i zapełnia koszyk za pomocą urządzenia mobilnego, a w momencie płatności przenosi się na laptopa czy komputer stacjonarny. W intencji sprzedawcy jest przekonanie użytkownika do dokończenia zakupu bez opuszczania aplikacji czy wersji mobilnej sklepu internetowego – aby uniknąć porzuconych i zapomnianych koszyków. Dokonać tego można m.in. przez udostępnienie odpowiednio dopasowanego systemu płatności.
Jak to robimy w płatnościach imoje
W imoje przygotowaliśmy wygodne rozwiązanie dla aplikacji i stron mobilnych. Możliwość integracji z imoje przez API lub za pośrednictwem WebView istnieje od samego początku funkcjonowania naszego systemu płatności. Aby ułatwić implementację płatności imoje w aplikacjach mobilnych, udostępniamy naszym klientom również biblioteki mobilne SDK, które znajdują zastosowanie w różnych modelach biznesowych.
Za pomocą tego rozwiązania można oferować wszystkie metody płatności dostępne w imoje, czyli BLIK, przelewy online, płatności kartą oraz odroczone płatności Twisto, co daje klientowi możliwość wyboru najwygodniejszej czy ulubionej.
Gotowe biblioteki SDK w imoje ułatwiają wdrożenie płatności natywnie, w ramach aplikacji mobilnych:
- są przygotowane do wdrożenia na urządzeniach z systemami Android oraz iOS,
- całość oparta jest na REST API pozwalającym, aby aplikacja, płatności oraz back-end (czyli zaplecze aplikacji bądź strony internetowej) klienta mogły wymieniać się informacjami, daje to też elastyczność we wdrożeniu pod kątem funkcjonalnym czy wizualnym,
- mają gotowe natywne ekrany aktywnych metod płatniczych, wyświetleń statusów i niezbędnych przekierowań na adresy konkretnych banków lub ewentualnych autoryzacji 3DS,
- dużą zaletą jest gotowa implementacja płatności cyklicznych i tokenizacji kart w ramach naszego modułu,
- zapewniamy także notyfikacje bezpośrednio do poziomu aplikacji lub back-endu akceptanta.
Nasze biblioteki w połączeniu z API dają w zasadzie nieograniczoną elastyczność w implementacji. Oprócz standardowych, nieskomplikowanych integracji chętnie tworzymy nowe rozwiązania w bliskiej współpracy z klientami.
Materiał partnera