Szacuje się że do 2020 r. rynek e-commerce B2B podwoi się i będzie stanowił ½ sprzedaży w całym segmencie business to business. W samych Stanach Zjednoczonych w 2021 r. jego wartość osiągnie 1,2 bln dol.¹ Branżę czeka jednak wiele wyzwań: dopasowanie strategii do zmieniającego się profilu klienta i do ścieżki zakupowej oraz znaczny wzrost mocy decyzyjnej influencerów. Co muszą zrobić firmy B2B? Zacząć szerzej wykorzystywać technologię do poznania zachowań użytkowników i zrozumienia kontekstu zakupowego oraz zmienić podejście do sprzedaży online.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na które elementy procesu sprzedaży e-commerce B2B zwrócić szczególną uwagę,
- jak skrócić czas odpowiedzi na zapytania klienta,
- dlaczego dane z systemów analitycznych pomagają zwiększyć sprzedaż,
- co zrobić, żeby z komunikacją marketingową trafiać do właściwych osób,
- jak się przygotować do wdrożenia strategii omnichannel w B2B.