Ocenia się, że światowy rynek e-commerce wzrósł w 2020 r. o 27,6%1. Oznacza to niestety również wzrost liczby zwrotów. Szacunki mówią, że w Stanach Zjednoczonych oddawanych jest 10% wszystkich zamówień. Wartość tego wskaźnika zależy nie tylko od kraju, lecz także – czy przede wszystkim – od rodzaju produktów, a najwyższa jest w kategorii odzież i obuwie. Wydatki związane z procesowaniem zwrotów prowadzą do zmniejszenia zysków sklepów internetowych nawet o 30%2. Co zrobić, żeby ograniczyć ich liczbę i koszty, a w rezultacie zwiększyć dochodowość biznesu?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie są główne przyczyny zwrotów i co robić, aby je ograniczać,
- czy oferować możliwość darmowych zwrotów i przez jak długi czas,
- jakie są popularne trendy w obszarze zwrotów,
- co robić, kiedy koszt przeprocesowania zwrotu jest wyższy niż wartość zwracanego towaru,
- w jaki sposób wydłużenie okresu zwrotu może się przełożyć na „efekt posiadania” i zmniejszyć liczbę zwrotów.