Treści stanowią klucz do sukcesu w e-commerce. Niemal każde badanie potwierdza, że właściwie zaprojektowane, pozwalają zwiększyć sprzedaż, w dzisiejszych czasach wydaje się to więc truizmem. Według badań przeprowadzonych przez Salsify czy CMO.com aż 87% konsumentów bardzo wysoko ocenia wpływ informacji produktowych na podejmowanie decyzji o zakupie. Inne badanie z kolei przedstawia, że 67% z nich chciałoby, aby treści były automatycznie dopasowywane kontekstowo do ich potrzeb.

Z punktu widzenia e-commerce managera niezwykle istotne staje się więc nie tylko tworzenie samych treści pomagających sprzedawać, lecz także praca z takimi narzędziami, które potrafią je sprawnie i kontekstowo publikować online. W wielu przypadkach, zamiast skupić się nad istotą projektowania dobrych treści zwiększających konwersję, zespół e-commerce walczy ze skomplikowanym procesem publikacji czy nieintuicyjnymi i w konsekwencji drogimi narzędziami w ramach danej platformy sprzedażowej.
Odkryj Shopware Shopping Experiences
Na etapie migracji lub startu biznesu na platformie Shopware 6 zyskasz niezwykle potężne narzędzie do zarządzania doświadczeniami zakupowymi. Jest to pakiet rozwiązań do projektowania treści, zintegrowany w jeden, spójny silnik marketingowo-sprzedażowy, który pozwala sprzedawcom tworzyć i publikować materiały na stronach internetowych bez pomocy programisty.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Elastyczne projektowanie dzięki funkcji „przeciągnij i upuść” (drag & drop)
Możesz zbudować wiele dowolnych układów stron przez tworzenie kolumn i przenoszenie elementów na stronie. Układy te są świetne do modyfikacji istniejących typów treści albo projektowania nowych. Nie musisz znać się na programowaniu, aby zaprojektować i wdrożyć nowy układ kategorii produktowych, landing page czy stronę prezentującą informacje o firmie.
Wiele typów treści do zastosowania
Zwykły tekst, nagłówek, zdjęcia, wideo czy cross-selling albo upselling – to tylko wybrane z bloków, które mogą być zastosowane w projektowanych układach. Dodatkowo domyślne możliwości mogą być rozszerzone przez stworzenie własnych bloków przy minimalnym programowaniu.
Szybkie i proste strony „sprzedażowe”
Możesz w niezwykle łatwy sposób tworzyć interaktywne i angażujące strony z możliwościami sprzedażowymi. Wystarczy, że dodasz do układu moduły „sprzedażowe” i wskażesz, które z produktów zamierzasz prezentować do sprzedaży.
Reguły wspierające Twoje decyzje biznesowe
Platforma sprzedażowa powinna wspierać Twoje procesy biznesowe, a nie na odwrót. Z wykorzystaniem mechanizmów zaimplementowanych w module Rule Builder możesz stworzyć elastyczne reguły, aby dostosować ceny, koszty wysyłki lub zawartość strony do swoich potrzeb sprzedażowo-logistycznych. Jedną regułę można stosować w różnych scenariuszach, a do jej utworzenia nie potrzeba żadnej wiedzy na temat programowania.
Przykład
Możesz stworzyć scenariusz, w którym promocja będzie startować konkretnego dnia oraz o wybranej godzinie i dotyczyć klientów dokonujących zakupów kilka miesięcy wcześniej, mających w swoich zamówieniach bądź koszykach produkty z linii asortymentowych konkretnej marki.
Automatyzacja procesów sprzedażowych w połączeniu z elastycznością tworzenia dowolnych układów stron pozwoli na zrealizowanie niezwykle wyrafinowanych kampanii promocyjno-sprzedażowych.
Sprzedaż prawdziwie multikanałowa
Niezależnie, czy planujesz sprzedaż tylko na swojej własnej platformie czy dodatkowo w mediach społecznościowych, na platformach marketplace lub w POS – Shopware 6 pozwala kontrolować każdy kanał sprzedaży w sposób scentralizowany, bezpośrednio z jednego miejsca.
Kanały sprzedaży mogą różnić się asortymentem, walutami i językami. Możesz dowolnie kreować, jakie treści mają być w nich widoczne, i mieć pełną kontrolę nad kształtowaniem doświadczeń zakupowych. Kanały mogą także korzystać z interfejsów API do tworzenia niestandardowych rozwiązań, aby umożliwiać sprzedaż w modelu prawdziwie wielokanałowym.
Dowiedz się więcej na stronie www.shopware.com/poland i pod adresem c.blasinski@shopware.com.
Materiał partnera