Sprawna obsługa zwrotów to niezwykle istotny element funkcjonowania każdego sklepu internetowego – poprawia doświadczenie klienta, zmniejsza liczbę zapytań do BOK nawet o 70% i obniża koszty logistyczne. Ułatwia także planowanie pracy w magazynie i kontrolowanie powodów zwrotów. Narzędziem, które automatyzuje ten proces, są Wygodne Zwroty – usługę wdrożyło już ponad 1500 sklepów internetowych.

Dlaczego warto wprowadzić system obsługi zwrotów w sklepie internetowym
System do zarządzania obsługą zwrotów pozwala kompleksowo zorganizować i usprawnić cały proces, począwszy od monitorowania zwrotów od chwili nadania, poprzez przyjęcie do magazynu, identyfikację i wyszukiwanie, zmianę statusów obsługi czy poznanie powodów, po automatyzację komunikacji z klientami i dokonanie zwrotu środków.
Jakie możliwości oferuje system Wygodne Zwroty dla Twojego e-sklepu
To rozwiązanie umożliwia kompleksowe zarządzanie procesem obsługi zwrotów oraz angażowanie w niego upoważnionych pracowników. Wszystkie informacje prezentowane są w przejrzysty i uporządkowany sposób. Dodatkowo intuicyjna aplikacja online pozwala na automatyzację całego procesu, co znacząco przyśpiesza i ułatwia zarządzanie zwrotami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Aplikacja Wygodne Zwroty dla sklepów
Źródło: materiały własne usługi Wygodne Zwroty
Dostępne funkcje nie tylko umożliwiają śledzenie zwrotów i analizowanie ich przyczyn, lecz także pozwalają na:
- zarządzanie uprawnieniami użytkowników,
- integrację z wybranymi platformami sklepowymi,
- wyszukiwanie i identyfikację zwrotów po zeskanowaniu etykiety nadawczej lub wprowadzeniu numeru zamówienia,
- filtrowanie zwrotów według kryteriów,
- aktualizowanie statusów,
- dodawanie istotnych notatek.
Dzięki temu osoby odpowiedzialne za obsługę zwrotów w Twoim sklepie internetowym mają łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych danych i mogą natychmiast podejmować właściwe działania.
System umożliwia bieżące monitorowanie, planowanie i realizowanie zadań związanych z obsługą zwrotów, kooperację zespołową oraz usprawnienie pracy magazynu i lepsze zarządzanie logistyką. Pomocne są również: automatyzacja komunikacji e-mailowej z klientami w związku ze zmianami statusu zwrotu oraz możliwość zlecania zwrotu środków dzięki integracjom z operatorami płatności.
Niezwykle cenna jest również funkcja gromadzenia i analizy informacji o powodach zwrotów, która dostarcza ważnych danych, ułatwiających wyeliminowanie błędów i poprawę asortymentu, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. Dzięki temu możesz podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
Zapamiętaj
Wiedza o klientach i sposobach ich zachowań jest nieoceniona dla każdego e-sklepu. Dzięki niej można łatwo wychwycić zachowania niestandardowe, które mogą rzutować negatywnie na efektywność prowadzonego e-biznesu. Dotyczy to szczególnie analityki zwrotów, która dostarcza cennej wiedzy na temat aktualnej sytuacji w Twoim e-commerce.
Poznanie powodów, dla których klienci zwracają produkty, to ważny krok w kierunku optymalizacji kosztów logistycznych. Czy towary nie spełniają oczekiwań kupujących? Czy problemem jest nieprecyzyjny opis? Czy chodzi o mylące zdjęcia? A może przyczyną są wady towaru? System do zarządzania zwrotami pozwala na bieżące zbieranie i analizowanie danych oraz zapewnia łatwy dostęp do wszystkich istotnych informacji.
Dzięki temu możesz wdrożyć niezbędne zmiany w swojej ofercie oraz działania minimalizujące liczbę zwrotów. W efekcie przyczyni się to do zwiększenia sprzedaży i poprawy rentowności Twojego e-sklepu.
Czym są Wygodne Zwroty
Wygodne Zwroty to BEZPŁATNE narzędzie dla sklepu internetowego, które nie tylko usprawnia, optymalizuje i obniża koszt procesu obsługi zwrotów, lecz także pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe klientów.
To łatwa identyfikacja zwracanych zamówień, regularność i przewidywalność doręczeń, a także koniec kłopotów z błędnie zaadresowanymi przesyłkami lub wysyłanymi do automatu paczkowego zamiast do magazynu e-sklepu.
Korzystając z Wygodnych Zwrotów, możesz sprawnie zarządzać zwrotami w swoim e-commerce za pośrednictwem intuicyjnego systemu online. Możesz również monitorować, kategoryzować i przydzielać zadania związane z ich obsługą. Masz także zawsze bieżącą wiedzę o tym, który przewoźnik i kiedy dostarczy przesyłki.
To ułatwia planowanie pracy w magazynie i pozwala analizować dane o powodach zwrotów. Na tej podstawie możesz wyciągać cenne wnioski, modyfikować ofertę i zwiększać sprzedaż.
Wygodne Zwroty uruchomiło już ponad 1500 sklepów internetowych, w tym marki takie jak: Decathlon, 8a, Wojas, Kazar, Tatuum, Ania Kruk, O bag Polska, Gatta, Venezia, Urban City, Homla, Home & You.
System może także wspierać obsługę zwrotów zagranicznych, co pozwala usystematyzować logistykę nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach, w których działa e-sklep.
Warto wiedzieć
Najważniejsze korzyści dla e-commerce wynikające z uruchomienia usługi Wygodne Zwroty to:
- lepsze doświadczenie klienta w procesie zakupu,
- zmniejszenie liczby porzucanych koszyków,
- zmniejszenie liczby zapytań o zwroty kierowanych do BOK,
- obniżenie kosztów obsługi zwrotów,
- bieżący dostęp do wszystkich danych o zwrotach, w tym o ich powodach,
- łatwe zarządzanie zwrotami w wygodnym systemie online,
- możliwość podjęcia decyzji, kto pokrywa koszty przesyłki zwrotnej (konsument, sklep czy obie strony w częściach).
Prostsze i tańsze zarządzanie zwrotami
Dzięki usłudze Wygodne Zwroty zarządzanie zwrotami w Twoim sklepie internetowym staje się prostsze, efektywniejsze i mniej kosztowne. To rozwiązanie, które nie tylko usprawnia logistykę i obsługę klienta, lecz także dostarcza cennych danych do optymalizacji oferty i strategii sprzedażowej. Wdrażając system, zyskujesz większą kontrolę nad procesem, redukujesz liczbę zapytań kierowanych do BOK w i poprawiasz doświadczenie zakupowe klienta.
Wejdź na stronę, poznaj działanie systemu Wygodne Zwroty i sprawdź, jakie dane o zwrotach możesz łatwo analizować. Dołącz do ponad 1500 e-sklepów, które już korzystają z Wygodnych Zwrotów!
Materiał partnera