Prowadzenie sklepu internetowego to proces, wymagający ciągłego zaangażowania. Co ciekawe, za pozytywne wrażenia płatników i jak największą liczbę transakcji, które się powiodły, może odpowiadać także operator płatności. Usprawnienia wprowadzane przez bramki płatnicze to przepis na płynną finalizację zamówień oraz zadowolenie kupujących.

W jaki sposób bramka płatnicza może wpływać na konwersję
Przede wszystkim, aby klienci chętnie kupowali w Twoim e-sklepie, należy zadbać o wygodne i szybkie metody płatności. Konsumenci lubią mieć do wyboru wiele opcji, takich jak: BLIK, szybkie przelewy, karty, odroczone płatności, portfele elektroniczne, płatności ratalne czy tradycyjne przelewy bankowe.
Zapamiętaj
Im więcej opcji zapłaty za towar lub usługę – tym lepsze doświadczenia zakupowe klienta. Dlatego warto wybrać bramkę, która cechuje się różnorodnością i innowacyjnością, a także potrafi obsłużyć płatności w obcych walutach. Trzeba również zbadać, jakie nowoczesne rozwiązania w zakresie procesowania transakcji zapewnia.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co w sytuacji, kiedy płatność nie doszła do skutku
Zdarzają się sytuacje, gdy limity, blokady lub brak środków uniemożliwiają płatność. W imoje mamy na to rozwiązanie. Jeśli transakcja zakończy się niepowodzeniem, płatnik może zmienić wybraną metodę i skutecznie zapłacić.
Przykład
Jeśli została wybrana jedna z metod płatności (np. BLIK), ale później zdecydowano się zmienić ją na inną (np. karta płatnicza) – można tego dokonać bez potrzeby powrotu do sklepu i ponownego przechodzenia przez ścieżkę zakupową.
Ta opcja działa niezależnie od sposobu integracji i realnie podwyższa konwersję w sklepach zintegrowanych z bramką płatniczą imoje.
Co jeśli silnik sklepu nie obsługuje prawidłowo transakcji
Silnikom sklepowym zdarzają się błędy, które powodują spadki konwersji. W imoje potrafimy odnajdywać powtarzające się błędy i budować rozwiązania tak, aby transakcje przebiegały bezproblemowo.
Przykład
Jeśli silnik sklepowy niewłaściwie przekieruje płatnika (GET/POST) – bramka imoje obsłuży nawet błędne przekierowania i doprowadzi do skutecznej realizacji transakcji.
Czym jest inteligentne sortowanie metod płatności na paywallu
Inteligentne sortowanie metod na ekranie płatności to kolejna funkcja, która ułatwia opłacanie zakupów ulubioną metodą, co przekłada się na pozytywne doświadczenia kupujących.
W imoje analizujemy konwersję, a następnie sortujemy metody płatności indywidualnie dla każdego sklepu – w sklepach, które obsługujemy, pokazujemy metody w kolejności od najlepiej konwertujących do najsłabiej. Dodatkowo na ekranie płatności bramki imoje pojawia się sekcja „Ostatnio wybrana metoda płatności”. Jeśli płatnik wcześniej zapłacił poprawnie przez imoje, przy kolejnych zakupach domyślnie na górze pojawi mu się ostatnio wybrana przez niego metoda.
Czy w bramce płatności można stworzyć spersonalizowany paywall
Klientom, którzy udostępniają w swoich sklepach usługę imoje, umożliwiamy wprowadzanie zmian w wizualizacji paywalla. Dzięki temu można dostosować graficznie okno płatności tak, aby odpowiadało ono kolorystyce oraz stylowi e-commerce. Istnieje również możliwość umieszczenia własnego logo.
Czy bramka płatnicza zapewnia innowacyjne metody płatności
1. Portfele elektroniczne
Wygodne płatności mobilne to składowa szybkich i bezproblemowych zakupów. Apple Pay i Google Pay zapewniają łatwe płacenie za pomocą urządzeń mobilnych. Portfele elektroniczne używają zaszyfrowanych danych karty zamiast jej faktycznego numeru, więc dane klientów sklepu są zawsze w 100% bezpieczne.
2. Płatności odroczone – trend w e-commerce
Wśród zalet BNPL (buy now, pay later) można wymienić: możliwość finalizowania zamówień bez posiadania na koncie odpowiedniego salda, a także wygodę, szybkość oraz bezpieczeństwo. Odroczone płatności pozwalają zapłacić za towar dopiero po otrzymaniu przesyłki.
Warto umożliwić klientom korzystanie z odroczonych płatności PayPo, Twisto, BLIK Płacę Później czy buy now, pay later od PragmaGO dla klientów biznesowych. W imoje płacę później zapewniamy ich szeroki wybór. Kupujący płaci za towar lub usługę nawet po 60 dniach, a właściciel sklepu otrzymuje od razu całkowitą zapłatę.
3. Płatności ratalne – elastyczność dla płatników
Możliwość zapłaty za zakupy w formie rat to przede wszystkim opcja elastycznego rozłożenia kosztów zamówienia, co czyni zakupy bardziej dostępnymi. Sklepy internetowe, które oferują zakup na raty, mogą zwiększyć zadowolenie klientów, co prowadzi do ich większej lojalności i powtarzalności zakupów. Dodatkowo klienci skłonni są do zakupu większej liczby produktów lub w wyższej cenie, gdy mogą skorzystać z płatności ratalnych.
Wskazówka
Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał płatności ratalnych, sklepy internetowe powinny zadbać o wyeksponowanie informacji na ich temat, np. pokazywać opcję ratalną już na karcie produktu czy kierować użytkownika na specjalny landing page.
A jak działają imoje raty? Są one dostępne w bramce płatniczej imoje i pojawią się na paywallu. Klient wypełnia prosty wniosek online, a następnie otrzymuje szybką decyzję kredytową, często w ciągu kilku minut. Dla sprzedawców oznacza to możliwość sprawnego sfinalizowania transakcji i błyskawicznej wysyłki produktów – dokładnie tak jak przy innych szybkich metodach płatności.
Podsumowanie
Przed wyborem operatora płatności należy przeanalizować różne aspekty. Oczywiście powszechnie porównywane kryteria to cena oferowanych usług oraz zapewnienie możliwości płatności podstawowymi metodami. Jednak w dynamicznie rozwijającym się środowisku e-commerce warto wziąć pod uwagę również inne aspekty, takie jak wymienione powyżej mechanizmy, które realnie poprawiają konwersję, czy innowacyjne rozwiązania, kluczowe dla rozwoju Twojego biznesu.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.