O tym, które płatności w e-commerce są, a które będą popularne w niedalekiej przyszłości, co jest kluczowe przy wdrożeniu różnych form finalizacji zakupu, a także na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług płatniczych na półmetku 2024 r. opowiada Paulina Czokajło – senior specialist product management w ING Banku Śląskim. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.

Które metody płatności w e-commerce są lub będą popularne
Z pewnością na popularności zyskują metody, które są szybkie i intuicyjne. Niekwestionowanym liderem rynku e-commerce jest BLIK, który od niedawna rozwija usługę BLIK Płacę Później.
Idąc kluczem szybkości i intuicyjności, na popularności zyskują również portfele elektroniczne. Prócz zapewnienia wygody dają poczucie bezpieczeństwa, jakie zapewnia związana z tą metodą usługa chargeback. Płacąc przez Google Pay czy Apple Pay, finalnie płacisz kartą i dzięki temu w przypadku reklamacji zamówienia, np. u nieuczciwego sprzedawcy, możesz łatwo odzyskać pieniądze.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zakupy z wykorzystaniem telefonu stały się codziennością, dlatego nie wystarczy już tylko, aby checkout był responsywny. Kolejnym krokiem jest ułożenie metod płatności w kolejności od najlepiej performujących na Twoim portalu. Warto sprawdzić, czy operator płatności udostępnia takie rozwiązanie
Co jest kluczowe przy wdrażaniu różnych form finalizacji zakupu
- Zapewnienie możliwości wyboru spośród gamy różnych metod płatności – liczne badania potwierdzają, że konsumenci potrafią porzucić koszyk w przypadku braku ich ulubionej metody płatności.
- Zadbanie o przejrzysty checkout – zakupy z wykorzystaniem telefonu stały się codziennością, dlatego nie wystarczy już tylko, aby checkout był responsywny. Kolejnym krokiem jest ułożenie metod płatności w kolejności od najlepiej performujących na Twoim portalu. Warto sprawdzić, czy operator płatności udostępnia takie rozwiązanie.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług płatniczych
Na początku warto sprawdzić, czy bramka płatnicza jest zintegrowana z platformą sklepową i jak wygląda integracja. Następnie należy porównać cenę i jej transparentność, tj. czy nie ma dodatkowych opłat, jak abonament, opłata początkowa czy wreszcie opłaty groszowe do każdej transakcji oraz czy operator proponuje jakąś promocję na start.
Pamiętaj, że sama cena to nie wszystko i nie zawsze najtańsze rozwiązanie będzie tym najlepszym. Należy zbadać dostępność metod płatności, jakie zapewnia dany operator, aby dopasować je do branży, np. branża z elektroniką będzie potrzebowała metod ratalnych czy pozwalających na odroczenie płatności.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.