Eksperci oceniają, że rumuński e-commerce jest jednym z najbardziej perspektywicznych w Europie. Nic dziwnego. Już teraz Rumuni wydają dziennie ok. 12 mln euro na zakupy w sieci, a potencjał wzrostu tamtejszego rynku jest jednym z największych na Starym Kontynencie.
Dlatego rumuński e-commerce jest olbrzymią szansą i naturalnym kierunkiem ekspansji dla polskich e-sklepów. Polscy sprzedawcy dysponują świetnym zapleczem technologicznym i logistycznym oraz większym doświadczeniem niż ich rumuńscy konkurenci.
1. Wysyłaj codziennie, a nie w wybrane dni tygodnia
W Rumunii obserwujemy od kilku lat w miarę stabilne zwyczaje e-konsumentów. Kupujący decydują się na zakupy w sklepach internetowych z najniższymi cenami i najszybszą dostawą. Ten drugi czynnik z punktu widzenia właściciela polskiego e-sklepu może zostać uznany za ryzykowny. Rumunia leży dalej niż najpopularniejsze kraje wysyłkowe Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Czechy, Słowacja czy Węgry, a wielu przewoźników oferuje transport do Bukaresztu, Kluż-Napoki i Timişoary tylko w wybrane dni tygodnia.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Na ten problem odpowiada Olza Logistic, od ponad 10 lat specjalizująca się w logistyce transgranicznej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie świadczy usługi dla ponad 2 tys. klientów wysyłających codziennie paczki do Rumunii, Czech, Bułgarii, na Słowację i Węgry. Olza oferuje swoim klientom doskonały łańcuch logistyczny oparty na własnych frachtach, które codziennie wyjeżdżają z paczkami do Rumunii z Warszawy, Wrocławia, Krakowa i Cieszyna. To rozwiązanie gwarantuje szybkie dostawy do Twoich klientów w dowolnym zakątku kraju – standardowo w ciągu 48 godz.
2. Daj klientom możliwość wyboru, jak chcą otrzymać paczkę
Dla rumuńskich konsumentów bardzo istotna jest możliwość wyboru firmy spedycyjnej oraz sposobu doręczenia. Przywiązują się oni do sprawdzonego kuriera i jeśli mają dobre doświadczenia np. z Cargusem lub FAN Courierem, będą oczekiwali dostawy za pośrednictwem właśnie tych operatorów.
Podobnie jak w Polsce, ważnym czynnikiem jest tam także możliwość wyboru, w jaki sposób zrealizowane zostanie doręczenie – czy będzie to dostarczenie paczki pod drzwi czy np. do punktu odbioru.
Olza Logistic realizuje doręczenia za pośrednictwem kilku operatorów, co daje Ci możliwość zaoferowania rumuńskim klientom preferowanego przez nich kuriera. Dostawy realizowane są wielokanałowo. To Twój klient zdecyduje, czy chce otrzymać paczkę do domu czy do punktu odbioru, np. w popularnych rumuńskich sieciach Coletăria lub Easybox.
3. Pozwól klientom płacić za pobraniem i łatwo zwracać towary
Rumuni są dość zachowawczy, jeśli chodzi o płatności. Według różnych danych ponad 70% zamówień w sieci jest wciąż opłacanych za pobraniem, a pozostałe 30% –za pośrednictwem płatności online. Olza Logistic oferuje kompletny i bardzo efektywny serwis pobrań. Należności przelewane są niezwłocznie po ich otrzymaniu na Twój rachunek, który nie musi być prowadzony w lokalnej walucie (RON).
Z Olza Logistic zaoferujesz swoim rumuńskim klientom także wygodne i praktyczne zwroty. Firma organizuje całą ich logistykę w ramach lokalnych magazynów. Twój klient po prostu odsyła towar na krajowy, rumuński adres, co jest dla niego rozwiązaniem prostym i tanim.
4. Wysyłaj paczki do Rumunii, oszczędzając nawet do 80%!
Z Olza Logistic wysyłasz paczki do Rumunii jak w serwisie krajowym. W efekcie oszczędzasz nawet do 80% w stosunku do tradycyjnego, międzynarodowego serwisu drogowego czołowych firm kurierskich. Tak to działa w praktyce:
***
Oferta Olza Logistic to jedna z najbardziej kompleksowych i najlepszych cenowo propozycji wysyłek paczek do Rumunii. Podobne warunki firma zapewnia także przy dostawach do Czech, na Słowację, na Węgry i do Bułgarii, a wkrótce także do Grecji. Oferta skrojona na potrzeby nadawców biznesowych jest idealnym rozwiązaniem dla e-sklepów zaczynających lub rozwijających sprzedaż transgraniczną.
Materiał partnera.