Jak wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej, obroty w e-handlu w kwietniu 2024 r. osiągnęły wartość 7,011 mld złotych, co stanowi 8,8% obrotów handlu detalicznego. To wzrost o 14,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał tego rynku. Dowiedz się, co decyduje o sukcesie w e-handlu.
Szacuje się, że w Polsce działa aktualnie 66 tys. e-sklepów, z czego aż 8 tys. powstało w 2023 r[1]. Od samego początku muszą one konkurować o klientów z e-commercowymi gigantami.
Kluczem do przebicia się są:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- przemyślana strategia marketingowa,
- spersonalizowana oferta
- user experience związany z procesem dokonania transakcji,
- przyjazna polityka zwrotów
- ekspresowe dostawy.
W tym kontekście wsparcie oferuje Furgonetka – rodzima firma automatyzująca rynek e-commerce.
Centrum zarządzania biznesem online
Zarządzanie procesami logistycznymi jest jednym z największych i najkosztowniejszych wyzwań podczas rozwijania biznesu online. Furgonetka wyszła naprzeciw nim i stworzyła pakiet kompleksowych rozwiązań, które poprzez podnoszenie jakości zakupów ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie i skalowanie e-sklepów.
To m.in.:
- Portmonetka (rozwiązanie typu fast checkout),
- Furgonetka Zwroty,
- różne opcje zarządzania dostawą, w tym „szybka przesyłka”, czyli expresowe tworzenie przesyłek.
– Nasze narzędzie typu all in one jest proste, intuicyjne i nastawione na maksymalizację sprzedaży. Pozwala nie tylko obniżyć koszty procesów związanych z obsługą zakupów, lecz także zwiększać efektywność oraz konkurencyjność współpracujących z nami podmiotów – mówi Małgorzata Milewska, product owner w Furgonetka.pl. – Jego siłę dostrzegają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dzięki automatyzacji mają szansę na szybki rozwój oraz – już na starcie – możliwość konkurowania z rynkowymi dominatorami jak Amazon czy Allegro.
Transakcja szybsza o 80% i zakup zajmujący 3 kliknięcia
Pakiet narzędzi maksymalnie ułatwiający i przyspieszający każdy krok na ścieżce zakupowej to także ogromna wygoda dla klientów. Według danych aż 69,82% wizyt w sklepach internetowych kończy się porzuceniem intencji zakupowej, co naturalnie wpływa na zmniejszenie się sprzedaży[2].
Kupujących zniechęcają niewygodne formularze, skomplikowane płatności czy duża liczba operacji do wykonania. Z kolei aż 76% kupujących, którzy mieli do czynienia z prostą procedurą zwrotu podczas pierwszych zakupów w sklepie, przyznaje, że ponownie zrobiłoby je u tego samego sprzedawcy[3].
W utrzymaniu uwagi klienta pomaga m.in. wspomniane narzędzie Portmonetka – rozwiązanie typu fast checkout, umożliwiające szybką ścieżkę finalizacji zakupów. Według statystyk taka transakcja zamiast 15 kliknięć, zajmuje 3, co oznacza, że jest szybsza aż o 80%.
Automatyzacja procesów e-commerce daje także kilka innych możliwości. Mowa tu m.in. o opcjach korzystania z programu tanich przesyłek lub podpięcia własnych umów kurierskich, prowadzenia komunikacji marketingowej do osób korzystających z rozwiązania checkout Furgonetki czy wdrożenia własnego programu lojalnościowego.
Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych dla e-commerce znajdziesz na furgonetka.pl.
[1] Dane Dun & Bradstreet Poland.
[2] Raport: E-commerce w Polsce 2021, Gemius dla e-Commerce Polska.
[3] Narvar, Consumer Study 2020, State of Returns: New Expectations.