„Połowa pieniędzy, jakie wydaję na reklamę, jest zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem która” – wydawać by się mogło, że to znane powiedzenie Johna Wanamakera straci na aktualności w czasach, w których stale mierzymy, testujemy i optymalizujemy wszystkie działania marketingowe. Tymczasem mimo dostępu do większej liczby narzędzi i powszechnej zgody co do tego, że marketing musi się opierać na danych, nawet doświadczonym marketerom zdarza się popełniać kosztowne błędy.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie błędy w marketingu e-sklepów popełniane są najczęściej i jak im zaradzić,
- co robić, żeby łatwo nie wpaść w pułapkę komunikacji skoncentrowanej stricte na sprzedaży,
- jak właściwie podejść do zbierania i analizowania danych,
- dlaczego kampanie performance’owe należy analizować z podziałem na cele i rodzaje,
- do jakich wskaźników lepiej nie przywiązywać zbyt dużej wagi, ponieważ łatwo nimi manipulować.