„Jesteśmy nowocześni, idziemy z duchem czasu i swoje usługi dostosowaliśmy do rynku, na którym działamy. Znamy doskonale naszych klientów i wiemy, czego potrzebują” – o nowych formach finansowania marketingu dla e-handlu opowiada Michael Kacprzak, założyciel i CEO Booste.
Na czym polega innowacyjność finansowania reklam przez Booste?
(śmiech) Innowacyjność to nasze drugie imię – na to kładziemy największy nacisk. Można więc o niej mówić w kilku kontekstach.
Po pierwsze w odróżnieniu od przeróżnych instytucji finansowych wiemy, że dla naszych klientów czas jest kluczowy. W e-commerce często trzeba promować produkt z dnia na dzień, realizować różne krótkie i długie programy promocyjne. Dlatego proces pozyskiwania finansowania działań marketingowych nie trwa długo. Wszelkie formalności załatwiamy online – tak właśnie pracują nasi klienci. Biurokracji też tutaj nie ma! Dlatego jeśli klient nagle musi zwiększyć nakłady na promocję, może w jeden dzień uruchomić finansowanie do 100 tys. zł.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kolejną kwestią jest to, że jesteśmy elastyczni. Elastyczność w przypadku różnych źródeł finansowania też jest rzadka. Wysokość spłaty dostosowujemy do przychodów. Mamy z góry ustaloną wysokość marży, a RRSO wynosi u nas 0%. Co więcej, klient nie doświadczy zmiennych stóp procentowych, co jest niewątpliwie dużą korzyścią. Doskonale wiemy, jak w ostatnim czasie rosną raty kredytów z powodu sytuacji geopolitycznej i gospodarczej.
Gdy świat przyśpiesza i osiąga zawrotną prędkość rozwoju, my dostosowujemy się do tego tempa. Booste to impuls do działania, do zwiększania zysków e-firmy i uświadamiania jej potencjalnych klientów.
Jak wygląda spłata?
Tutaj też wszystko jest proste i w pełni zautomatyzowane. Raz w tygodniu firmowa karta płatnicza zostaje obciążona kolejną ratą. Nie trzeba więc pamiętać o kolejnych przelewach – system robi to za klienta. Nie ukrywamy żadnych dodatkowych opłat, wszystko jest transparentne. Jedyna opłata związana z otrzymaniem finansowania od Booste to jednorazowa opłata początkowa w wysokości 6% za kapitał na marketing.
Wiemy też, że w e-commerce biznes zmienia się z miesiąca na miesiąc. Dlatego wysokość spłaty jest bezpośrednio skorelowana z wynikami sprzedaży sklepu internetowego. Wspólnie z klientem ustalamy, jaką część przyszłych przychodów chce on przeznaczyć na spłatę, planując także, jak długo to będzie trwało. Jeśli więc wyniki e-sklepu się zmniejszą, analogicznie zmniejszy się wysokość spłat w danym miesiącu.
Co jeśli sprzedawca nie wie, jak się reklamować?
Na to też mamy rozwiązanie. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważne są działania marketingowe dla rozwoju firm. Często nasi klienci prowadzą swoją działalność samodzielnie. Są ekspertami w wielu dziedzinach, ale marketing wymaga strategii i czasu. Gdy przychodzi moment, że przedsiębiorca nie ma już mocy przerobowych na prowadzenie działań marketingowych osobiście, może wesprzeć się naszymi ekspertami lub zaufanymi partnerami, czyli jednymi z najlepszych agencji marketingowych w Polsce – i zlecić im te zadania.
Są też takie przypadki, gdy firma ma u siebie dział marketingu i osoby odpowiedzialne za komunikację oraz promocję. Każdy, kto działa w tej branży, wie, że social media i związane z nimi trendy wciąż ewoluują. Dla tych klientów mamy więc ofertę szkoleń i webinarów, które organizujemy lub współorganizujemy z innymi. Bo jeśli chcesz rozwijać swój biznes, nie możesz zapominać o rozwoju osobistym – zarówno gdy jesteś menedżerem i prowadzisz swój zespół, jak i gdy jesteś członkiem zespołu i realizujesz zaplanowane wspólnie działania. A przecież praca w internecie, w mediach, w marketingu to praca kreatywna! Dlatego nie można zapominać o tym, aby wciąż dostarczać sobie różnych inspiracji i uaktualniać swoją wiedzę.
Dlaczego finansowanie Booste jest atrakcyjniejsze od innych ofert na rynku?
Jesteśmy nowocześni, idziemy z duchem czasu i swoje usługi dostosowaliśmy do rynku, na którym działamy. Znamy doskonale naszych klientów i wiemy, czego potrzebują. Często z nimi rozmawiamy i chcemy działać dla nich, aby mogli wciąż rozwijać swoją działalność. A bez promocji ani rusz! Oferujemy więc proste i szybkie finansowanie. To klient decyduje o tym, jaki procent od obrotu przeznacza na spłatę.
Co ciekawe, nasze finansowanie nie wpływa na obciążenie zdolności kredytowej klienta, czego nie można powiedzieć o tradycyjnych źródłach kredytowania. Korzystając z naszego wsparcia, przedsiębiorca zaczyna być widoczny – zwiększa sprzedaż, więc swoją energię może włożyć w inne obszary prowadzenia firmy, choćby obsługę klienta. Myślę, że sam proces pozyskiwania finansowania jest naszą największą siłą. Bo nie mnożymy formalności, wszystko można u nas załatwić prosto i od ręki. Nie potrzebujemy nawet zaświadczenia z ZUS, inaczej niż banki. Wystarczy, że klient jest obecny na rynku od pół roku i możemy spojrzeć w statystyki e-sklepu. Na tej podstawie jesteśmy w stanie określić, jaką ma zdolność kredytową, i ustalić warunki spłaty. To najlepsza i najbardziej elastyczna oferta na rynku, ale też skrojona z myślą o potrzebach klienta. A efekty są świetne i widoczne w krótkim czasie – nasi klienci zwiększają sprzedaż o 40–60% po uruchomieniu finansowania marketingu z Booste.
Booste to impuls do rozwoju Twojego e-sklepu. Oferujemy innowacyjne finansowanie działań marketingowych dla sklepów internetowych. Świat e-commerce jest dynamiczny, więc nasze rozwiązania dopasowaliśmy do specyfiki branży. Wsparcie otrzymasz w ciągu 24 godz., bez wychodzenia z domu, bez zbędnych formalności i bez ukrytych opłat. Jako pierwsi wprowadziliśmy na nasz rynek elastyczny model revenue-based financing, czyli finansowanie zależne od przychodów. Oferujemy też wsparcie ekspertów ds. marketingu i dużą dawkę wiedzy.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”.