Każdy właściciel sklepu internetowego chce sprzedawać więcej. Zapewne pierwszym działaniem, jakie podejmie, będzie zwiększenie środków przeznaczanych na marketing, kampanie SEO i SEM czy social media. Jednak nie zawsze jest to najbardziej opłacalne, a często nie przynosi zamierzonych efektów – choćby ze względu na wielkość rynku danego produktu.
Pierwszą i jedną z ważniejszych decyzji, jakie powinieneś podjąć, jeśli sprzedajesz w internecie, jest wybór odpowiedniego silnika e-commerce. Ważne, abyś miał swobodę rozbudowy, skalowania biznesu i tworzenia własnych rozwiązań. Mogą się one okazać kluczowe w optymalizacji systemu pod zwiększanie konwersji z reklam.
Twórz dobre i atrakcyjne treści
Warto zwrócić uwagę na dobór systemu pod kątem dalszego zarządzania treścią. Możliwość tworzenia odpowiednich landing page’ów i atrakcyjnego contentu jest podstawą prowadzenia efektywnych kampanii SEO i SEM. W LIKE.agency stawiamy na systemy, które mają zarządzanie blokowe dla każdej ze stron – np. WooCommerce z natywnymi blokami WordPressa do prostych wdrożeń czy Shopware 6 z własnym modułem zarządzania treścią (ilustracja poniżej).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ilustracja 1 – Moduł zarządzania treścią w Shopware 6
Pamiętaj
Dobry moduł zarządzania treścią pozwoli Ci na łatwe eksperymentowanie z zawartością landing page’ów oraz przeprowadzanie testów A/B.
Zagwarantuj bezpieczeństwo
Certyfikat SSL to już standard, ale nawet z nim nie wszyscy użytkownicy będą się czuli bezpiecznie w Twoim sklepie. Dlatego zalecam:
- informuj klientów o zabezpieczeniach Twojego sklepu, zwłaszcza w koszyku i w kolejnych krokach składania zamówienia – np. za pomocą dodatkowej belki z informacją: „Jesteś w bezpiecznej strefie zakupów”,
- wybierz znanego i zaufanego dostawcę płatności,
- już przy wyborze opcji płatności informuj o możliwych sposobach jej dokonania – pokazuj logo kart i banków dostępnych w wypadku danej metody.
Informuj o terminie wysyłki
Informuj klienta, kiedy wyślesz produkt. Możesz zrobić to już na poziomie karty produktu, ale kluczowe będzie pokazanie tej informacji w koszyku i w kolejnych krokach zamówienia, np. za pomocą komunikatu: „Zamów do godz. 12:00 – paczkę wyślemy jeszcze dzisiaj!”.
Ułatwiaj kontakt
Poza zapewnieniem klientowi standardowych form kontaktu warto pomóc mu sfinalizować zakup i ułatwić mu kontakt w chwili składania zamówienia. Możesz np. w koszyku i w kolejnych krokach zamówienia umieścić komunikat: „Potrzebujesz pomocy w zamówieniu? Zadzwoń teraz!”, oraz dodać livechat.
Eksperymentuj z nowościami i analizuj ich wpływ na sprzedaż
Świat e-commerce zmienia się bardzo szybko, tak jak nawyki kupujących. Coraz więcej nowych rozwiązań pozwala automatyzować procesy sprzedażowe, warto więc je śledzić i wykorzystywać. Dobrym przykładem jest tworzenie zasad ustalania cen i rabatów w Shopware 6, co pozwala na formułowanie zaawansowanych reguł cenowych (ilustracja poniżej).
Ilustracja 2 – Opcja tworzenia zaawansowanych reguł cenowych w Shopware 6
W LIKE.agency cały czas szukamy usprawnień, które będą miały wpływ na konwersje u naszych klientów i pozwolą im sprzedawać więcej. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoim e-commerce.
Artykuł powstał we współpracy z agencją LIKE.agency