Dawno, dawno temu, na początku tego wieku przepis na zyskowny e-commerce był prosty: uruchomić sklep internetowy z popularnymi produktami, zaproponować je taniej niż w sklepach stacjonarnych i zająć się promocją. Zazwyczaj ceny sprzedaży obliczano za pomocą prostej formuły: cena zakupu + x% marży. A ta była mniejsza niż w sklepach tradycyjnych z powodu niższych kosztów funkcjonowania – braku czynszu i konieczności inwestycji w towar na półkach. Klienci, zachęcani dużo większym wyborem produktów i sporymi oszczędnościami, kupowali chętnie, a interes świetnie się kręcił. To już niestety przeszłość…

Z tego artykułu dowiesz się:
- czym są strategia cenowa i polityka cenowa,
- jakie są główne strategie cenowe, które możesz zastosować w e-sklepie,
- jak sprawdzić, kim jest Twój klient i co jest dla niego ważne,
- jak krok po kroku stworzyć strategię cenową sklepu internetowego,
- jaka jest najskuteczniejsza strategia cenowa wszech czasów.