W poprzednim numerze opisałem, jak krok po kroku przeprowadzić audyt finansowy sklepu internetowego. Objaśniłem główne wskaźniki pomiaru rentowności e-sklepu. Wreszcie wskazałem, że aby sprawdzić kondycję firmy, należy szczegółowo podzielić kanały pozyskiwania klientów i kanały sprzedaży. Dziś pochylę się nad badaniem korzyści pieniężnych, które dają klienci. By je obliczyć, należy zidentyfikować przychody i koszty związane z poszczególnymi źródłami ruchu w sklepie. Na podstawie takiej analizy można stwierdzić, które sposoby zdobywania klientów są najbardziej opłacalne, a z których lepiej nie korzystać.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak obliczyć rentowność kanałów pozyskiwania klientów,
- w jaki sposób przypisać całkowity koszt pozyskiwania klientów do kanału,
- w jaki sposób kalkulować wskaźniki CAC, LTV, ROI i churn w analizie rentowności kanałów pozyskiwania nowych odbiorców usług lub produktów w e-commerce.