Należący do Facebooka Messenger to marka najczęściej kojarzona z chatbotami. Klienci doceniają ją za możliwość szybkiego uzyskania informacji o każdej porze, a sprzedający za błyskawiczną możliwość udzielenia odpowiedzi. A gdyby także pozwalała na zrobienie zakupów, w tym dokonanie płatności? To już działa. Sprawdź, jak możesz skutecznie prowadzić sprzedaż bezpośrednio w Messengerze.

Osoby korzystające z chatbotów preferują je przede wszystkim ze względu na czas oczekiwania na odpowiedź (aż 36% badanych chce ją uzyskać natychmiast1). Jest on oczywiście znacznie krótszy, niż gdy np. wysyłamy e-mail z zapytaniem do biura obsługi klienta danej firmy. Chatboty zdobywają więc serca internautów. Ich możliwości nie zatrzymują się jednak na samym udzielaniu informacji. Teraz mogą także brać udział w procesie zakupowym, a właściwie to przeprowadzać go od A do Z!
Tpay i KODA przyspieszają e-zakupy
Operator płatności Tpay i KODA połączyły technologiczne siły i wdrożyły płatność BLIKIEM w Messengerze. Pierwszą firmą, która skorzystała z tej innowacji, jest Myszojeleń. Jej klienci mogą już zrobić zakupy podczas rozmowy z chatbotem. Najpierw ustalane są forma dostawy i rozmiar produktu, a następnie klient dokonuje płatności BLIKIEM – generuje w aplikacji 6-cyfrowy kod i podaje go botowi, oczywiście cały czas pozostając w Messengerze.
Czas BLIKA
BLIK to aktualnie nie tylko najczęściej wybierana, lecz także najbardziej preferowana metoda płatności online2. Użytkownicy doceniają ją przede wszystkim za szybkość i wygodę. Co ciekawe, wbrew pozorom swoich fanów ma nie tylko wśród ludzi młodych. Gdy Tpay badał popularność poszczególnych metod płatności, BLIKA jako ulubioną wskazało aż 62% 45-54-latków oraz 45% osób 55+3.
Zapamiętaj
BLIK ma szerokie grono fanów i większość e-sprzedawców powinna mieć go wśród dostępnych metod płatności. A komu płatność BLIKIEM w Messengerze szczególnie przypadnie do gustu? Wygląda na to, że nie tylko testerom nowości. Ten proces płatności po pierwsze bardzo przypomina rozmowę odbywającą się w tradycyjnym sklepie, po drugie łączy popularność BLIKA z rosnącym znaczeniem chatbotów.
Tpay i KODA nie zamierzają zresztą poprzestać na Messengerze. Biorąc pod uwagę fakt, że najnowsze zmiany wprowadzone w Instagramie umożliwiają wdrażanie chatbotów, można się spodziewać, że wkrótce robienie zakupów z ich udziałem będzie standardem.
Wskazówki
- Użytkownicy cenią chatboty przede wszystkim za szybkość i dostępność 24/7.
- Chatbot może nie tylko wspierać komunikację z e-klientem, lecz także pomagać mu w dokonaniu szybkich zakupów online.
- Tpay i KODA jako pierwsi w Polsce wdrożyli płatność w Messengerze za pomocą BLIKA.
- Internauci chcą płacić BLIKEM, a ten pojawia się już nie tylko na stronach sklepów internetowych czy w panelach transakcyjnych.
- BLIK zdobywa zaufanie e-klientów z różnych grup wiekowych.
- Raport Symetrii „Chatboty w Polsce 2020”, dostęp online: https://symetria.pl/chatboty-w-polsce.
- Badanie Tpay przeprowadzone z agencją badawczą SW Research na przełomie listopada i grudnia 2020 r. na grupie 854 internautów, którzy dokonują zakupów online.
- jw
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”.