Skuteczny e-commerce house to ten, który rozumie obie najważniejsze potrzeby klienta e-commerce – zbudowania (lub utrzymania) platformy w najlepszym możliwym wydaniu oraz wspierania głównej funkcji sklepu online, czyli efektywnego sprzedawania. Ale są jeszcze kwestie takie jak presja czasu i naprawdę szalony deadline. Jak w 100 dni wdrożyć projekt przewidziany na trzykrotnie dłuższy okres realizacji? Zrobić to fast.
Case study tego błyskawicznego wdrożenia zaczyna się od pewnego październikowego spotkania. Wtedy Coccodrillo – klient Fast White Cat, polskiego e-commerce house’u – powiedziało: „Szukamy sprawdzonego dewelopera, który jest w stanie tak zaplanować wdrożenie i być do dyspozycji oraz zorganizować zespół i pracę, aby w trzy miesiące uruchomić nowy e-sklep, jeszcze w tym roku!”.
Wyzwanie rzucone przez markę odzieżową dla dzieci początkowo wydawało się niemożliwe. Nieprzekraczalny deadline i tylko trzy miesiące, aby zaprojektować dedykowany layout sklepu, postawić go i zintegrować z nowym systemem ERP Microsoft Dynamics klienta.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Fast White Cat skupia się na rozwiązaniach e-commerce zbudowanych na bazie Magento, kwestia była jednak o tyle trudna, że Magento to gotowy system bez spersonalizowanej customizacji – dopiero dzięki integracji z ERP zamówienia są przerzucane do systemu wewnętrznego, a następnie procesowane i przetwarzane. A 100 dni okazało się niezwykle krótkim czasem na wykonanie takiego zadania, ponieważ definitywny deadline integracji platformy z ERP wyznaczono na ostatni dzień roku, w związku ze zmianą systemu fakturowania od stycznia. To jedynie 100 dni, żeby zaprojektować, dokładnie przetestować, a następnie z powodzeniem wdrożyć nową platformę z działającym systemem. Mimo to udane wdrożenie miało miejsce 31 grudnia 2019 r. o godzinie 23:59 na najnowszej wersji Magento – 2.3.
– Zdążyliśmy. Jak to możliwe? Przeprocesowaliśmy integrację platformy z przewoźnikami: na dedykowanym front-endzie, a nie gotowej templatce, żeby spełnić wymagania klienta. Główną rolę zagrało tu nasze doświadczenie – tłumaczy Rafał Tarnowski, ekspert Magento z Fast White Cat. – Kilkadziesiąt zrealizowanych projektów i świadomość potrzeby elastycznego podejścia do obsługi klienta sprawiają, że optymalizujemy czas wdrożenia oraz eliminujemy błędy do minimum. Ogromne znaczenie miał także zespół specjalistów: zgrane, interdyscyplinarne teamy i świetna komunikacja sprawiają, że realizacja w 100 dni i deadline w sylwestra okazały się dla nas możliwe. Zaangażowanie w projekt z trzech stron (dostawcy, czyli Fast White Cat, klienta Coccodrillo oraz zespołu ERP) znacznie ułatwiło cały proces – dodaje ekspert.
Efekt? Szaleńcza data wdrożenia i zadowolony klient, który mógł dalej realizować projekty w e-commerce od nowego roku. W 100 dni udało się zaprojektować dedykowany layout, przenieść aż trzy maski językowe (PL, CZ, SK) wraz z produktami i treścią działającego sklepu internetowego oraz zrealizować integrację z nowym ERP na wersji Magento 2.3.
– Fast White Cat to niezawodny partner! – podsumowuje współpracę Tomasz Przybyła, wiceprezes zarządu CDRL SA, właściciela marki Coccodrillo. – Eksperci pełni zaangażowania, gotowi na najtrudniejsze wyzwania. Prowadziliśmy rozmowy z kilkoma podmiotami, które nie były w stanie dotrzymać terminu. Mimo presji czasu i złożoności projektu mogliśmy wspólnie świętować Nowy Rok, a nasi klienci – kupować ulubione stylizacje Coccodrillo w nowej odsłonie.
Materiał partnera