Tempo wzrostu e-commerce jest oszałamiające. W sieci można znaleźć już niemal wszystko, a to kusi firmy, które chcą rozwijać tam swą działalność. Jednak im więcej zamówień, tym więcej wyzwań. Na szczęście istnieją narzędzia do automatyzacji i analizy danych, które ułatwiają i przyśpieszają pracę oraz pomagają w podejmowaniu decyzji. Odkryj siedem sprawdzonych sposobów na lepszą sprzedaż internetową.
Jak usprawnić sprzedaż internetową
Sprzedaż internetową można usprawnić dzięki jednemu narzędziu, jakim jest system ERP. To fundament i oprzesz na nim wiele działań, które odciążą pracowników i uwolnią ich cenny czas. ERP wykorzystasz na wiele sprytnych sposobów
Jakie funkcje oferuje system ERP
W enova365 możesz zautomatyzować niemal każde działanie wykonywane przez operatora. W ten sposób zaoszczędzony czas przeznaczysz na rozszerzenie działalności o kolejne aspekty, takie jak analiza kształtowania się wielkości sprzedaży uwarunkowanej zmianą ceny czy sezonowość produktu. To jednak nie wszystko.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
1. Nagradzanie lojalnych klientów
Klienci lubią być doceniani za regularne zamówienia, dlatego automatyczne statystyki w kartotekach kontrahentów pozwolą Ci nagrodzić stałych klientów – Ty określasz, czy to będzie gratisowy produkt, czy może rabat na kolejne zakupy.
2. Cenna wiedza o efektywności działań
Kiedy przeglądasz zamówienia w jednym miejscu, warto wyciągnąć informacje o ich źródle. W ten sposób możesz łatwo się dowiedzieć, z którego sklepu masz największy dochód, i zastanowić się, co przyciąga klientów. Być może jest to kwestia najchętniej zamawianego produktu albo reklamy danej platformy.
3. Powody zwrotu towarów
Oczywiście pod uwagę należy też wziąć towar, który jest najczęściej zwracany. Częste reklamacje tego samego produktu dodają pracy i kosztów. Zastanów się, czy odbiega on od opisu, czy może otrzymujesz wadliwe egzemplarze od dostawcy.
Dlaczego warto przeprowadzać analizy danych sprzedażowych
E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się form sprzedaży i dziedzin biznesu. Co zrobić, aby być na bieżąco ze zmianami, utrzymywać swoją konkurencyjność i zachowywać najwyższą jakość świadczonych usług oraz ich terminowość?
Z odpowiedzią na te pytania przychodzą narzędzia klasy business intelligence, które zapewniają kompleksową analizę danych z obszarów, w jakich działa Twój biznes. Ich głównym zadaniem jest przygotowywanie zestawień i wyciąganie na ich podstawie wniosków. Pozwolą one na wprowadzenie działań maksymalizujących zyski oraz minimalizujących zbędne koszty.
Zapamiętaj
Dzięki analizie danych sprzedażowych szybko uzyskasz odpowiedź na temat przychodów i zysków generowanych przez poszczególne sklepy internetowe oraz sprzedawane w nich produkty (ilustracja). Tego typu zestawienia zobrazują, które produkty są najpopularniejsze, a które z nich przynoszą największą wartość marży. Pozwoli to na odpowiednie kreowanie polityki cenowej, sprzedażowej i marketingowej, a także profilowanie sklepów internetowych. System ERP umożliwia także analizę innych obszarów kluczowych dla Twojego e-biznesu.
Analiza danych sprzedażowych powinna być impulsem do refleksji nad tym, czym różni się Twój sklep internetowy od innych – pod względem oferowanego koszyka towarów, samej platformy i jej popularności, intuicyjności obsługi, a może opinii klientów.
Analiza danych sprzedażowych w systemie ERP
Źródło: materiały własne autorów
Ciekawostka
W analizie zarówno towarów, jak i klientów istotną rolę odgrywają pewne ich znaczniki, określane mianem cech lub atrybutów. Są to elementy niestandardowe, typowe dla obiektów w systemach ERP, niezwykle ważne w późniejszej analizie danych. Przykłady cechy obiektu, jakim jest towar, to kolor, rozmiar, materiał. BI w systemie enova365 również umożliwia analizę według tych kryteriów.
Zapamiętaj
Trzeba pamiętać, aby nie patrzeć jedynie na wąski wycinek danych, lecz analizować je kompleksowo i łączyć informacje z różnych obszarów. Tylko takie podejście zapewnia zdiagnozowanie przyczyn i skutków zdarzeń związanych z prowadzoną działalnością. Dotyczy to każdej branży i każdego obszaru działalności, a szczególnie e-commerce – tu liczy się szybkość reakcji i dostosowywania się do zmian. Jeśli chcesz stale zwiększać konkurencyjność oraz jakość świadczonych usług w sprzedaży internetowej, musisz umiejętnie analizować dane.
Podsumowanie
Odpowiedzią na przedstawione wyżej wyzwania jest narzędzie Business Intelligence enova365. Pozwoli Ci ono na właściwe zarządzanie biznesem. To zintegrowany system, który gromadzi w jednym miejscu dane z modułów handlowych, magazynowych, księgowych, kadrowych i wielu innych. Umożliwia rozszerzenie analityki o kwestie zapisów z kont księgowych, przy uwzględnieniu kosztów robocizny, mediów, magazynu i usług dodatkowych, które mają przełożenie na rentowność sklepów internetowych.
Business intelligence jest Twoim kluczem do sukcesu na rynku e-commerce i nie tylko!
Materiał partnera