Przez lata analityka internetowa opierała się na plikach cookie firm trzecich służących do śledzenia użytkowników i personalizacji reklam. Jednak w obliczu rosnących wymagań dotyczących prywatności oraz zaostrzających się regulacji konieczne staje się poszukiwanie nowych metod pomiaru i docierania do klientów. Przeglądarki takie jak Safari i Firefox już wyeliminowały te pliki, a Chrome jest w trakcie tego procesu. Koniec ery third-party cookies jest nieunikniony, co fundamentalnie zmienia krajobraz marketingu cyfrowego i e-commerce.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym są dane zero-, first- i third-party,
- jak etycznie i zgodnie z prawem zbierać i wykorzystywać dane zero-party i first-party,
- co różni client-side i server-side tracking,
- czym są analityka i targetowania kontekstowe i jak je wykorzystać w praktyce,
- czy w dalszym ciągu możliwe jest wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach i historii użytkownika,
- co to jest Unified ID 2.0 i jak może wspierać personalizację bez ciasteczek,
- co daje wykorzystanie AI w analityce bez ciasteczek.


