Łatwy dostęp do gotowych rozwiązań, rozpoczęcie sprzedaży za pomocą kilku kliknięć oraz prowadzenie interesu z domu i bez wysiłku – tym kuszeni są przedsiębiorcy rozważający otworzenie e-sklepu. Rzeczywistość brutalnie weryfikuje jednak chodzenie na skróty i zbyt lekkie podejście do interesów. Okazuje się, że bez planowania, analizy, wyciągania trafnych wniosków, optymalizacji platformy, a także obserwacji otoczenia trudno liczyć na sukces. Diabeł tkwi w szczegółach, m.in. w UX i precyzyjnym marketingu. Przeprowadź audyt tych elementów – dowiesz się, co w Twoim e-sklepie jest dobre, a co złe, i wrócisz na właściwą drogę.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie narzędzia i metody badawcze pomagają poznać realne zachowania i potrzeby użytkowników,
- jak działają analiza heurystyczna i badanie metodą wędrówki poznawczej,
- które obszary działań marketingowych należy sprawdzić i dlaczego,
- jakie błędy najczęściej popełniają właściciele e-commerce.