Magazyn

Numer 3 (30) lipiec-wrzesień 2025

Temat numeru: Skuteczne kampanie reklamowe online dla e-commerce

Liczba stron: 108

Z tematu numeru o kampaniach digitalowych dla e-commerce dowiesz się m.in.:
  • dlaczego klienci deklarują niechęć do reklam, mimo że te wciąż wpływają na ich decyzje zakupowe,
  • na czym polega efekt kontekstowej różnorodności i jak wpływa na zapamiętywanie marki,
  • ile kosztuje i jak podzielić budżet kampanii digital w e-commerce,
  • jakie proporcje budżetu marketingowego przynoszą największy zwrot z inwestycji,
  • jak projektować skuteczne kreacje do kampanii reklamowej e-sklepu,
  • czym jest koncepcja koła zamachowego i jak wykorzystać ją w planowaniu kampanii dla e-sklepu,
  • jak sprawdzać efektywność kreacji reklamowej i ją optymalizować,
  • jak połączyć kampanie PPC z automatyzacją marketingu i zwiększyć rentowność sprzedaży,
  • jak analizować ścieżkę użytkownika i tworzyć skuteczne kampanie remarketingowe dla małego, a jak dla dużego e-sklepu,
  • jak uzyskać synergię działań SEO i SEM.,
  • jak zwiększyć sprzedaż z Meta Ads w e-commerce,
  • jak działania brandowe wpływają na efektywność działań performance,
  • jak przyciągnąć uwagę użytkownika i sprawić, że przestanie scrollować dalej,
  • dlaczego emocje napędzają decyzje zakupowe bardziej niż dane,
  • czym jest efekt „pattern interrupt” i jak zastosować go w kreacjach reklamowych,
  • jak tworzyć content na TikToka, który napędza ROAS,
  • jak przeprowadzić skuteczną kampanię influencer marketingową dla e-commerce,
  • jak przygotować akcję rabatową dla wybranych grup klientów,
  • jak zabezpieczyć się przed wyciekiem kodu rabatowego do zewnętrznych serwisów.
Z artykułów poza tematem numeru dowiesz się m.in.:
  • czy globalne marketplace’y i chińska konkurencja (Amazon, AliExpress, Temu) są zagrożeniem dla polskich sklepów internetowych,
  • jakie działania powinni podejmować właściciele marek, aby utrzymać marżę w czasach wojny cenowej,
  • czy zawsze warto być najtańszym i jak efektywnie różnicować ceny,
  • jak skutecznie sprzedawać w zgodzie z interesami producenta i dystrybutorów,
  • jak zarządzać polityką cenową i rabatową w odniesieniu do resellerów,
  • jak zmysły wpływają na decyzje zakupowe klientów online,
  • dlaczego efekt pierwszego wrażenia ma tak istotne znaczenie w komunikacji marki,
  • jak wykorzystać bodźce sensoryczne, aby zwiększyć zaangażowanie użytkownika,
  • czym jest skuteczny on-site copywriting i jak nie wpaść w pułapkę niskojakościowych treści,
  • jakie obowiązki i na kogo nakłada Polski Akt o Dostępności (PAD),
  • jakie zmiany są konieczne, aby strona lub aplikacja mobilna była przyjazna dla każdego,
  • czym jest zasada 4.5:1 i jak prezentować wideo na stronie,
  • czy social commerce ma szansę rozwinąć skrzydła w Polsce – i jak wygląda to w Azji czy Stanach Zjednoczonych,
  • jakie plany mają Instagram, TikTok i inne platformy społecznościowe w kontekście skracania ścieżki do zakupu.

Numer 2 (29) kwiecień-czerwiec 2025

Temat numeru: Sprzedaż cross-border. Jak zwiększać przychody na rynkach zagranicznych + dodatek: Analityka w e-commerce

Liczba stron: 172

Z „E-commerce w Praktyce” nr 2 (29) 2025 dowiesz się m.in.:
  • jak rozpocząć i rozwijać sprzedaż cross-border,
  • czy założenie, że najpierw trzeba zdominować rynek rodzimy, a dopiero potem myśleć o ekspansji jest dobre,
  • na co zwrócić uwagę w trakcie analizy rynku docelowego przed ekspansją,
  • czy ekspansję zacząć od rynków bliskich kulturowo, czy od razu wchodzić na większe i trudniejsze rynki zagraniczne,
  • jak działać m.in. na rynkach: ukraińskim, czeskim, rumuńskim czy brytyjskim,
  • jakie są trendy i zmiany w sprzedaży cross-border w 2025 r.,
  • jakie są największe wyzwania i trudności dla polskich sprzedawców w sprzedaży cross-border,
  • w jakie narzędzia i rozwiązania z obszaru cross-borderu warto zainwestować,
  • które kanały marketingowe działają najlepiej na poszczególnych rynkach,
  • jak nie przepalić budżetu na SEO cross-border,
  • jak powinna wyglądać checklista lokalizacji cross-border,
  • jak skutecznie skalować ekspansję międzynarodową,
  • kiedy warto skorzystać z zewnętrznych agencji, a kiedy postawić na działania in-house,
  • jakie bariery wiążą się z wejściem marketplace’y i kiedy na pewno nie warto tego robić,
  • jak next-day delivery wpływa na sprzedaż i dlaczego dostawa następnego dnia to konieczność w cross-border,
  • jakie obowiązki podatkowe wiążą się z międzynarodową sprzedażą e-commerce w 2025 r.,
  • jakie obowiązki EUDR nakłada na małych, średnich i dużych przedsiębiorców oraz jakie sankcje grożą za nieprzestrzeganie przepisów.
Z dodatku specjalnego o cross-borderze dowiesz się m.in.:
  • jak etycznie i zgodnie z prawem zbierać i wykorzystywać dane zero- i first-party,
  • co różni client-side i server-side tracking,
  • jakie są możliwości i zalety pracy z danymi w GTM Server-Side,
  • jakie wskaźniki należy mierzyć w sytuacji, kiedy dane pochodzące z cookies przestają działać,
  • jak unikać błędów interpretacji danych związanych z konwersjami odroczonymi,
  • jakie zagrożenia i ograniczenia wynikają z braku consent mode,
  • jak zoptymalizować skuteczność zbierania danych i wyciągać z nich lepsze wnioski,
  • jakie są najczęstsze pułapki w analityce e-commerce i jak ich unikać,
  • jak zadbać o wiarygodność testów A/B.

Numer 1 (28) styczeń-luty 2025

Temat numeru: Strategie i techniki optymalizacji ścieżki zakupowej. Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie

Liczba stron: 100

Z „E-commerce w Praktyce” nr 1 (28) 2025 dowiesz się m.in.:
  • jak dzięki decyzjom opartym na danych zwiększyć przychody e-sklepu,
  • jakimi metodami optymalizować współczynnik konwersji,
  • jakie najczęstsze błędy popełniają sklepy internetowe na etapie finalizacji zakupów i jak ich uniknąć,
  • jak optymalizować ścieżkę dla nowych, a jak dla powracających użytkowników,
  • jak usprawnić strukturę nawigacji e-sklepu i wpływać na decyzje zakupowe klientów,
  • jak ulepszyć wyszukiwarkę produktów, aby była precyzyjna, intuicyjna i działała szybciej,
  • jak optymalizować karty produktów, aby wspierały decyzje zakupowe różnych klientów
  • jak wykorzystać płatności, aby skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków,
  • jak krok po kroku wykorzystać value proposition canvas do projektowania fundamentów CX w e-commerce,
  • jaka jest alternatywa dla radykalnego redesignu i kiedy ma ona sens,
  • jakie metody kontaktu z obsługą klienta są najodpowiedniejsze dla osób starszych,
  • jakich zmian w UX unikać, żeby nie być posądzonym przez UOKiK o nieuczciwe praktyki.

Numer 4 (27) październik-grudzień 2024

Temat numeru: Nowoczesny CX w e-commerce. Jak skutecznie zarządzać doświadczeniem i obsługą klienta

Liczba stron: 140

Z „E-commerce w Praktyce” nr 4 (27) 2024 dowiesz się m.in.:
  • jak skutecznie zarządzać doświadczeniem (CX) i obsługą klienta w e-commerce,
  • jakich doświadczeń i jakiej jakości obsługi oczekują od e-sklepów klienci,
  • jakie są największe wyzwania obsługi klienta i jak sobie z nimi radzić,
  • z jakich narzędzi i technologii korzystać w obsłudze klienta,
  • jakimi KPI mierzyć jakość obsługi klienta i pracę działów customer service,
  • jak komunikację z użytkownikiem uczynić elementem USP,
  • jak zdefiniować w firmie standard obsługi klienta (SLA),
  • w jaki sposób efektywnie i zgodnie z prawem pozyskiwać opinie kupujących,
  • jak wykorzystać PIM do poprawy obsługi klientów oraz zwiększenia sprzedaży,
  • jak AI i inne innowacje wspierają komunikację z klientami w e-commerce B2B,
  • jak dzięki działaniom contentowym, SEO i UX poprawić prezentację produktów na stronach.
  • jak efektywnie i z głową wykorzystać rich content w e-commerce,
  • jak w prosty sposób zoptymalizować kampanie SMS w swoim e-sklepie i jakie kluczowe działania warto przeprowadzić na zakończenie roku z wykorzystaniem komunikacji SMS,
  • jakie konsekwencje grożą e-sklepom za niedostosowanie się do wymogów dotyczących dostępności i co na pewno musisz zrobić po 28 czerwca 2025 r.,
  • jak skutecznie i z uniknięciem błędów przygotować budżet na 2025 r. i jak nie pominąć założonego celu i przyjętej strategii.

Numer 3 (26) lipiec-wrzesień 2024

Temat numeru: Temat numeru: Skuteczne marketing i PR e-sklepu + dodatek: Cross-border w e-commerce

Liczba stron: 140

Z „E-commerce w Praktyce” nr 3 (26) 2024 dowiesz się m.in.:
  • jak planować i mierzyć działania marketingowe i PR-owe sklepu internetowego,
  • jak optymalizować budżet reklamowy oraz unikać pułapek ROI i ROAS,
  • jak agregować dane biznesowe i marketingowe, aby zmaksymalizować sprzedaż,
  • jak promować e-commerce w świecie offline,
  • jak prowadzić media relations w e-commerce,
  • jak wykorzystywać media do promocji marki swojego e-sklepu.
  • jak budować PR e-sklepu dla pokolenia alfa,
  • w jaki sposób zwiększyć sprzedaż dzięki marce osobistej,
  • jak w erze post-cookies zwiększyć sprzedaż remarketingiem i retargetingiem,
  • jaki wykorzystać potencjał Pinteresta w e-commerce,
  • jak Google Privacy Sandbox pomaga w skutecznym marketingu,
  • jak wykorzystywać reguły automatyczne w kampaniach Meta Ads e-sklepu,
  • jak unikać błędów w UX writingu i pisać użyteczne teksty do interfejsu e-sklepu,
  • jak zwiększać sprzedaż dzięki optymalizacji copywritingu,
  • jak tworzyć unikatowe i wartościowe treści, które przyciągną klientów i poprawią pozycje w wynikach wyszukiwania,
  • jak pozycjonować produkty sezonowe w e-sklepie,
  • jak zoptymalizować e-commerce pod wyszukiwanie głosowe.
Z dodatku specjalnego o cross-borderze dowiesz się m.in.:
  • gdzie warto sprzedawać poza Polską,
  • jak zaplanować ekspansję zagraniczną i skalować sprzedaż na rynkach CEE,
  • dlaczego warto rozważyć ekspansję zagraniczną w Estonii oraz na Litwie i Łotwie,
  • jak wybrać najlepszy kanał sprzedaży w międzynarodowym e-commerce,
  • jak dostosować komunikację marketingową przy ekspansji zagranicznej,
  • jak zaplanować ekspansję zagraniczną i zastosować skuteczne metody promocji e-sklepu.

Numer 2 (25) kwiecień-maj 2024

Temat numeru: Jak skutecznie zarządzać logistyką, magazynem i procesem obsługi zamówień w e-commerce

Liczba stron: 116

Z „EwP” 25 dowiesz się m.in.:
  • jak sztuczna inteligencja usprawni dostarczanie zamówień w e-commerce,
  • jak skutecznie zarządzać zapasami w sklepie internetowym,
  • czym jest handel odwrotny i dlaczego warto z niego korzystać,
  • jak dobrać optymalne opakowanie pod względem ekologii, kosztów i zadowolenia klientów,
  • kiedy zacząć rozważać zmianę własnego magazynu na zewnętrzny,
  • kiedy wprowadzić automatyzację magazynu i z jakich nowoczesnych systemów można skorzystać,
  • jak wybrać partnera logistycznego i zoptymalizować dostawy w handlu transgranicznym,
  • jak wykorzystać dane do poprawy jakości usług, optymalizacji kosztów i personalizacji oferty,
  • jakie są sposoby na poprawę customer experience w obsłudze posprzedażowej,
  • jak obsługiwać zwroty i reklamacje zgodnie z prawem,
  • jak zadbać o dostępność sklepu internetowego dla osób z niepełnosprawnościami,
  • jakie techniki SEO zwiększą widoczność witryny w wyszukiwarkach,
  • jak tworzyć celne i pożyteczne raporty oraz skutecznie analizować dane w Google Analytics 4,
  • jak zadbać o cyberbezpieczeństwo w sklepie internetowym.

Numer 1 (24) styczeń-marzec 2024

Temat numeru: AI i automatyzacja w e-commerce

Liczba stron: 124

Z „EwP” 24 dowiesz się m.in.:
  • jak szukać obszarów do automatyzacji w sklepie internetowym,
  • jak poprawić efektywność procesów e-commerce bez ponoszenia dużych kosztów,
  • jak wykorzystać automatyzację do poprawy logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw,
  • jak zautomatyzować system zamówień, reklamacji i zwrotów w ecommerce,
  • jak efektywnie integrować i automatyzować procesy w tradycyjnej hurtowni,
  • jak stworzyć system automatyzacji marketingu i skutecznie nim zarządzać,
  • jak zmiany w Gmailu i Yahoo wpływają na powodzenie kampanii marketingowych,
  • jak dzięki sztucznej inteligencji poprawić jakość i efektywność obsługi klienta,
  • jak wykorzystać AI w pracach nad UX e-sklepu,
  • w czym ChatGPT może pomóc e-commerce,
  • jak optymalizować ceny z wykorzystaniem sztucznej inteligencji,
  • na jakie trendy i zmiany w e-commerce warto zwrócić uwagę w 2024 r.,
  • jak prowadzić sklep internetowy zgodnie z prawem w 2024 r.

Numer 4 (23) wrzesień-październik 2023

Temat numeru: Data-driven e-commerce

Liczba stron: 116

Z „EwP” 23 dowiesz się m.in.:
  • skąd pozyskać i jak wykorzystać dane o kliencie w małym sklepie internetowym,
  • jak segmentować klientów za pomocą danych sprzedażowych,
  • czym jest MVP i kiedy warto zastosować to podejście w e-commerce,
  • jak zaprojektować ścieżkę klienta – od poznania marki do konwersji – dzięki danym,
  • jak poradzić sobie z fragmentacją danych w e-commerce,
  • jak przeanalizować dane i zbudować strategię content marketingową e-sklepu,
  • jaka jest rola danych w strategii marketingowej Amazon Ads,
  • jak działa atrybucja oparta na danych w Google Analytics 4,
  • jak przeprowadzić audyt cookies w e-commerce,
  • jak przygotować się na świat bez ciasteczek,
  • jak stworzyć kampanie shoppingowe Google Ads na Black Week i Q4,
  • jak zwiększyć skuteczność reklam Allegro Ads,
  • jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce.

Numer 3 (22) lipiec-sierpień 2023

Temat numeru: UX i psychologia klienta

Liczba stron: 108

Z „EwP” 22 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić audyt UX krok po kroku, znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić,
  • które techniki łączyć, żeby osiągnąć jak najbardziej kompleksową ocenę użyteczności sklepu,
  • dlaczego „najlepsze praktyki” w e-commerce nie zawsze są najlepsze i jak z głową podejść do optymalizacji i testów A/B,
  • jak krok po kroku logicznie zbudować́ drzewko kategorii,
  • jak poprawić dostępność cyfrową sklepu internetowego,
  • jak strategicznie podejść do pricingu w e-handlu,
  • jak podnosić ceny, aby nie stracić klientów,
  • jakie elementy mają kluczowy wpływ na konwersję płatności w e-commerce,
  • jak zwiększyć sprzedaż dzięki funkcjom platformy e-commerce, które są oparte na psychologii konsumenckiej,
  • jak za pomocą neurocopywritingu wykorzystać bugi w mózgu,
  • jak zidentyfikować i zwalczyć treści niskiej jakości w sklepie internetowym,
  • jakie zasady prostego języka poprawią komunikację Twojego e-sklepu,
  • jak pozyskiwać i wykorzystywać user-generated content od swoich klientów,
  • jakie są najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics 4 pod kątem e-commerce,
  • jak wykorzystać dane i emocje do budowania lojalności klientów.

Numer 2 (21) kwiecień-czerwiec 2023

Temat numeru: Strategia cross-border. Jak skutecznie rozwijać sprzedaż zagraniczną

Liczba stron: 108

Z „EwP” 21 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić analizę rynków zagranicznych z wykorzystaniem ogólnodostępnych narzędzi i źródeł danych,
  • jakie są zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów na zagranicznych rynkach e-commerce,
  • jak stworzyć strategię ekspansji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej,
  • jakie platformy i marketplace’y są najlepsze do rozpoczęcia sprzedaży zagranicznej,
  • jak bez potknięć uruchomić międzynarodowy e-sklep,
  • jak zaprojektować działania marketingowe i zbudować zespół pod kątem ekspansji międzynarodowej,
  • jak zadbać o dobrą obsługę klientów na zagranicznych rynkach,
  • jak zaplanować działania cross-border z wykorzystaniem narzędzi Google’a,
  • w jakich sytuacjach i w jaki sposób warto się reklamować na rynkach zagranicznych,
  • jak przygotować komunikację w mediach społecznościowych przy sprzedaży zagranicznej,
  • jak tworzyć reklamy globalne na Facebooku, aby docierać do klientów z zagranicznych rynków,
  • jak stworzyć skuteczną kampanię z influencerami na nowym rynku,
  • jak rozpocząć współpracę z operatorem fulfillmentu.

Numer 1 (20) styczeń-marzec 2023

Temat numeru: Budowanie marki w e-commerce + dodatek: Szybkie dostawy i zwroty. Logistyka w e-commerce

Liczba stron: 128

Z „EwP” 20 dowiesz się m.in.:
  • jak zbudować stabilną markę e-sklepu, która będzie rezonować z Twoim odbiorcą,
  • jak krok po kroku zdefiniować tożsamość marki i grupę docelową,
  • jak sprawić, aby konsumenci chcieli wracać do Twojego sklepu, zamiast odwiedzać stronę konkurencji,
  • na jakich działaniach w Google Ads warto się skoncentrować na początku budowania marki i przy niskim budżecie,
  • jak wykorzystać markę produktów, które sprzedajesz, do budowania wiarygodności sklepu,
  • jak dzięki narzędziom Google’a określać pozycję marki na rynku i radzić sobie z nieuczciwymi działaniami konkurencji i afiliantów,
  • jaka jest rola brand purpose w e-commerce i jak budować markę e-sklepu opartą na wartościach,
  • za pomocą jakich działań marka Displate w rok zwiększyła świadomość brandu,
  • czym jest język marki, jakie korzyści daje i jak krok po kroku go opracować,
  • jak przeprowadzić audyt komunikacji sklepu online w siedmiu krokach,
  • jak wykorzystać marketplace’y do kreowania marki e-sklepu i aktywacji sprzedaży,
  • w jaki sposób można budować brand na platformach Amazon, eMAG, Empik i Allegro oraz ile to kosztuje,
  • jak za pomocą działań prawnych zabezpieczyć i chronić markę Twojego e-sklepu.
W dodatku o szybkich dostawach i zwrotach przeczytasz m.in.:
  • jakie są trendy i wyzwania w 2023 roku w obszarze szybkich dostaw i zwrotów w e-handlu,
  • jakie rozwiązania w zakresie ostatniej mili i rozwoju logistyki miejskiej pojawiły się w ostatnich latach na polskim rynku,
  • czego klienci e-sklepów oczekują od obsługi zwrotów,
  • jak cyfryzacja procesu dostaw i zwrotów przyspiesza pracę magazynu,
  • jakie rozwiązania dotyczące przesyłek i opakowań proponuje Unia Europejska,
  • jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce.

Numer 4 (19) październik-grudzień 2022

Temat numeru: Strategia e-commerce w obliczu recesji + dodatek: Jak ratować porzucone koszyki

Liczba stron: 116

Z „EwP” 19 dowiesz się m.in.:
  • jak stworzyć strategię rozwoju e-sklepu i ocenić, czy przyjęte założenia są właściwe,
  • jak mądrze i skutecznie reagować na zmiany rynkowe i gospodarcze,
  • jakie działania możesz wdrożyć w swoim e-commerce, aby poradzić sobie z kryzysem i obniżoną skłonnością konsumentów do zakupów,
  • jak wykorzystać dane Google’a do opracowania strategii sklepu internetowego,
  • jak rozwiązania technologiczne wspierają rozwój i realizację celów strategicznych,
  • jakie są krótko- i długoterminowe metody zwiększania przychodu e-commerce,
  • jak planować wydatki na marketing w czasie recesji,
  • jak optymalizować ofertę w różnych typach e-sklepów,
  • jak przeprowadzić audyt logistyki, ocenić przyjęte rozwiązania i ograniczyć koszty,
  • dlaczego warto wdrożyć strategię cross-border i jakie są etapy planowania ekspansji zagranicznej,
  • jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku czeskim,
  • w jaki sposób wykorzystywać dane cyfrowe o klientach do personalizacji oferty i poprawy konwersji,
  • czym jest voice commerce i jak zrewolucjonizuje obsługę kupujących w e-sklepach.
W dodatku o ratowaniu porzuconych koszyków przeczytasz m.in.:
  • jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków,
  • jak przekonać klienta, aby powrócił do sklepu i sfinalizował transakcję,
  • jak ratować porzucone koszyki za pomocą wiadomości tekstowych,
  • jak skrócić ścieżkę zakupową i domknąć sprzedaż, zanim klient porzuci koszyk,
  • jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków za pomocą rozwiązań w obszarze płatności,
  • jak nowoczesne technologie mogą pomóc w odzyskiwaniu porzuconych koszyków