Zwroty to jedno z największych wyzwań w e-commerce – potrafią być kłopotliwe nawet dla dobrze zorganizowanych sklepów. Przekonała się o tym również marka Venezia, która od ponad 20 lat oferuje obuwie, torby, kurtki oraz dodatki dla kobiet i mężczyzn – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W trosce o poprawę jakości obsługi i doświadczeń zakupowych, firma zdecydowała się zoptymalizować proces zwrotów w swoim kanale internetowym.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jak marka Venezia zoptymalizowała proces zwrotów w swoim sklepie internetowym,
- na czym polega wdrożenie usługi Wygodne Zwroty i jakie daje korzyści dla klientów oraz e-sklepu,,
- jak pełna integracja systemów informatycznych przyspieszyła i zautomatyzowała obsługę zwrotów,
- w jaki sposób personalizacja narzędzia wpłynęła na doświadczenie zakupowe i lojalność klientów,
- dlaczego coraz więcej sklepów odchodzi od całkowicie darmowych zwrotów, oferując niższe ceny przesyłek zwrotnych.
Aby zadbać o wygodę swoich klientów, sklep internetowy Venezia starał się zapewnić im jak najbardziej użyteczny proces zwrotu. Funkcjonujące rozwiązanie wymagało jednak usprawnień z punktu widzenia doświadczeń zakupowych, a ponadto nie pozwalało e-sklepowi na pełną analitykę zwrotów i szybkie pozyskiwanie istotnych danych.
Wyzwaniem stało się zatem znalezienie sprawdzonego narzędzia, które zaoferuje prosty, intuicyjny i przyjazny dla klienta mechanizm zwrotu towaru przy jednoczesnym zaoferowaniu funkcji ułatwiających e-sklepowi pełną kontrolę nad procesem, usprawniąjących zarządzanie obsługą zwrotów oraz indywidualnie dopasowanych do potrzeb modelu biznesowego.
Tym sposobem marka Venezia zainteresowała się usługą Wygodne Zwroty.
Słuchaj podcastu „E-commerce bez tajemnic”
Rozwiązanie szyte na miarę i kolejne kroki jego wdrożenia
Wariant Wygodnych Zwrotów uruchomiony w sklepie internetowym Venezia początkowo miał charakter standardowy, wybierany przez większość sklepów internetowych, którego główną zaletą jest możliwość natychmiastowego uruchomienia, bez umów, formalności i angażowania dodatkowych zasobów kadrowych. To pozwoliło marce na przetestowanie rozwiązania w praktyce, wyciągnięcie wniosków i zastanowienie się nad tym, jakie inne funkcje mogą okazać się pomocne, aby zaoferować klientom jeszcze lepsze doświadczenie w procesie zwrotu i jednocześnie usprawnić zarządzanie procedurą ze strony e-sklepu.
Na tej podstawie po kilku miesiącach współpraca została rozszerzona, a wdrożone rozwiązanie wzbogacono o pełną integrację systemów informatycznych sklepu internetowego Venezia i Wygodnych Zwrotów. Dzięki temu zwrot stał się dla klientów marki prostszy, szybszy i zautomatyzowany – można go teraz wygenerować bezpośrednio z poziomu konta użytkownika.
Konsument oznacza checkboxem zwracane produkty, a następnie z dostępnych predefiniowanych pól wybiera ich ilość, powód zwrotu, stan i oczekiwane rozwiązanie. Po utworzeniu w ten sposób zwrotu klient otrzymuje czytelną instrukcję dalszego postępowania. Jako opcję nadania przesyłki ma możliwość kliknięcia w przycisk „Wygodne Zwroty”, po czym następuje automatyczne przekierowanie do gotowego formularza nadania przesyłki zwrotnej.
Formularz został spersonalizowany, oznaczony logo marki Venezia oraz posiada zdefiniowany adres doręczenia zwracanego towaru. Dodatkowo dane zwracanego zamówienia zaciągają się automatycznie ze zwrotu wygenerowanego na koncie klienta. Konsument dokonuje zatem jedynie wyboru preferowanego przewoźnika, wygodnego sposobu nadania przesyłki oraz dogodnego sposobu dokonania płatności online. To wszystko powoduje, że procedura zwrotu jest szybka, łatwa i wygodna dla użytkownika, co poprawia jego doświadczenie zakupowe i buduje lojalność do marki.
Wygodne Zwroty w sklepie internetowym Venezia
Aby wdrożyć opisane rozwiązanie, potrzebne było wcześniejsze poznanie i pogodzenie potrzeb biznesowych w różnych obszarach: sprzedaży internetowej, obsługi magazynu oraz kwestii operacyjnych i administracyjnych.
Po wzajemnych konsultacjach, wymianie spostrzeżeń i praktycznych doświadczeń, Wygodne Zwroty elastycznie dostosowały wariant swojej usługi do indywidualnych potrzeb zgłoszonych przez sklep internetowy. Personalizacja rozwiązania objęła m.in. integrację systemów informatycznych, co pozwoliło na zautomatyzowanie i przyspieszenie całego procesu zwrotu.
Wdrożenie potwierdziło, że sprawnie działający i wygodny dla konsumentów proces zwrotów wpływa bezpośrednio na podniesienie jakości ich doświadczeń zakupowych, co w konsekwencji przekłada się na wzrost lojalności wobec marki oraz jej pozytywne postrzeganie.
Warto zaznaczyć, że model biznesowy obsługi zwrotów przyjęty przez markę Venezia bezpośrednio wpisuje się w zmieniające się podejście w branży e-commerce, kiedy coraz więcej sklepów internetowych rezygnuje z całkowicie darmowych zwrotów dla swoich klientów.
Jednocześnie należy podkreślić, że dzięki uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty marka Venezia zapewnia swoim klientom możliwość skorzystania z niższych cen przesyłek zwrotnych.
Jakie usprawnienia wprowadziła marka Venezia w obsłudze zwrotów
Uruchomienie usługi Wygodne Zwroty pozwoliło znacząco usprawnić proces zwrotów w najważniejszych obszarach.
Zastosowane rozwiązania pokazują również, że Wygodne Zwroty stawiają na indywidualne podejście do potrzeb każdego klienta, oferując specjalne dopasowanie narzędzia za pomocą praktycznych funkcji.
Sklep internetowy Venezia – proces zwrotu w praktyce
Zobacz, jak szybko i wygodnie mogą zwrócić towar klienci e-sklepu marki Venezia przy wykorzystaniu usługi Wygodne Zwroty.
Czym są Wygodne Zwroty?
Wygodne Zwroty to innowacyjne i BEZPŁATNE narzędzie dla sklepów internetowych, które usprawnia proces zwrotu towaru, optymalizuje logistykę zwrotów i ułatwia zarządzanie zwrotami w magazynie. Korzystanie z usługi poprawia doświadczenie klienta podczas zakupów, co wpływa pozytywnie na postrzeganie marki i budowanie lojalności, a jednocześnie pozwala sklepom internetowym na pełną kontrolę i zarządzanie zwrotami w intuicyjnym systemie online. To z kolei optymalizuje logistykę zwrotów i usprawnia działanie e-sklepu.
Wygodne Zwroty uruchomiło już ponad 1,6 tys. sklepów internetowych.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2025”. Kliknij w baner i pobierz.