Zaczyna się kolejna edycja konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Dyrektor e-Commerce Roku zostanie wyłoniony po raz czwarty, w połowie czerwca. Galę rozdania nagród poprzedzi nabór do konkursu i praca kapituły, do której weszli znani i cenieni eksperci z rynku. Celem konkursu jest też wyłonienie i nagrodzenie najlepszych zespołów e-commerce. Wraz ze startem rywalizacji e-Izba prezentuje pierwszą część raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku powstał z myślą o liderkach i liderach, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. Laureaci poprzednich trzech edycji potwierdzają, że praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych. Cechuje ich nieszablonowy styl myślenia, skuteczność działań i otwarcie na współpracę. Takich ludzi e-Izba chce wyszukać i nagrodzić.
W poprzednich edycjach Grand Prix trafiło do:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Wojciecha Tomaszewskiego, dyrektora e-commerce i marketingu oraz członka zarządu Answear.com,
- Mikołaja Wezdeckiego za działania na rzecz eobuwie.pl, który teraz rozwija e-commerce w LPP,
- Jakuba Gierszyńskiego za działania w InterCars, a obecnie prezesa marki Melissa.
Zwykle doceniamy projekty, efekty sprzedażowe i spektakularne kampanie, ale kluczem do sukcesu są przecież ludzie. To ich działanie, zaangażowanie i sposób myślenia decydują o sukcesie. Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku jest po to, aby ich nagrodzić, uhonorować ich wkład w rozwój rynku e-commerce, wyeksponować dobre praktyki i standardy w naszej domenie – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Kto i kogo może nominować
Laureaci konkursu w głównej i pozostałych kategoriach są cenionymi ekspertami. Ich sukcesy docenia nie tylko kapituła, ale też zarządy firm. Otrzymują kolejne awanse lub rozwijają się w nowych projektach, uzupełniają wiedzę na zasadzie up-skillingu. Ale obok nich stoją też skuteczne zespoły. To takie środowiska, które dyktują trendy, wyznaczają standardy pracy i osiągają ponadprzeciętne wyniki biznesowe. Jest ich w Polsce niemało. To dzięki nim krajowy e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Chodzi o sklepy, platformy internetowe i podmioty, które mają w strukturze e-sklepy lub działy e-commerce.
Zgłoszenia do konkursu mogą nadsyłać zarówno sami liderzy, ale też członkowie ich zespołów oraz współpracownicy i partnerzy. Dodatkowo każda osoba z rynku e-commerce może nominować wyróżniających się liderów.
Zachęcamy do nadsyłania własnych kandydatur, swoich zespołów lub przełożonych czy partnerów, którzy wyróżniają się swoim wizjonerstwem i skutecznością. Zgłoszenia i możliwość nominacji dają większe szanse rewelacyjnym ekspertom e-commerce na pokazanie ich działań szerszej publiczności – mówi Patrycja Sass-Staniszewska.
Jak wysłać zgłoszenie
- Zgłoszenia przyjmowane są od 6 marca do 14 kwietnia na stronie: dyrektorecommerceroku.pl/zgloszenie.
- Do 20 marca poprzez e-mail wysłany na adres konkurs1@eizba.pl możesz docenić pracę lidera i nominować go do startu w konkursie
Wybór laureatów to dwustopniowy proces prac kapituły – w trybie online i stacjonarnie. Oprócz nagrody Grand Prix jurorzy wyróżnią kompleksowo wysokie standardy i jakość pracy dyrektorów e-commerce i ich zespołów w 19. kategoriach zespołowych i indywidualnych.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku to ciekawa inicjatywa, która pozwala wyróżnić konkretne osoby odpowiedzialne za sukcesy e-sklepów. W związku z coraz większą profesjonalizacją branży, w tym roku pojawiło się kilka nowych, ciekawych kategorii indywidualnych i zespołowych. Do udziału w konkursie zachęcamy zarówno przedstawicieli znanych marek, jak i podmiotów działających na rynku od niedawna. Warto skorzystać z tej możliwości i zaprezentować swoje sukcesy w e commerce całemu środowisku – mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.
Kategorie indywidualne:
- Branżowe: Fashion, Tech/rtv/agd, Finanse, Dom i ogród, Beauty/kosmetyki, Sport/hobby/turystyka
- Obszarowe: Omnichannel, Cross-border e-commerce, B2B e-commerce, Innowacja, Long Term e-Commerce, Producer, Odpowiedzialny Lider, Wysoka efektywność przy niskim budżecie
Kategorie zespołowe:
- Podmioty małe B2C: Najlepszy zespół e-commerce B2C
- Podmioty średnie B2C: Najlepszy zespół marketingu e-commerce, Najlepszy zespół logistyki e-commerce, Najlepszy zespół CSR e-commerce
- Podmioty duże B2C: Najlepszy zespół marketingu e-commerce, Najlepszy zespół logistyki e-commerce, Najlepszy zespół CSR e-commerce
- Podmioty e-commerce B2B: Najlepszy zespół marketingu e-commerce B2B, Najlepszy zespół logistyki e-commerce B2B
Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2023.
Skład kapituły konkursu:
- Dominika Żak, ex-prezeska DeeZee
- Łukasz Kierus, Prezes Glosel
- Wojciech Tomaszewski, członek Zarządu Answear.com, Laureat Grand Prix konkursu w 2022 r.
- Jakub Gierszyński, CEO Melissa
- Iwona Ryniewicz, CMO mBank
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
- Anna Konopa, CEO Setup
- Grzegorz Basta, CEO Sortmund
- Marcin Półchłopek, Group Merchant Management Director Allegro
- Robert Olędzki, Digital Business Director Payback
Sukces Allegro jest najlepszym dowodem na to, jak dzięki innowacyjności i pełnej orientacji na potrzeby klientów i sprzedawców, poznański start-up stał się europejskim championem e-commerce. Dlatego też cieszę się na udział w jury konkursu Dyrektor e-Commerce, który nagradza wyjątkowych liderów branży, realizujących najbardziej innowacyjne i śmiałe projekty. Poszukując tegorocznych zwycięzców, zwrócimy szczególną uwagę na pomysłowość wdrażanych rozwiązań i ich wpływ na biznes, ale także na wiedzę i menedżerskie predyspozycje kandydatów – komentuje Marcin Półchłopek, group merchant management director w Allegro.
Premiera raportu
Start konkursu to także dzień premiery kolejnego raportu e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”. Publikowana obecnie pierwsza część raportu składa się z wywiadów z kilkudziesięcioma liderami e-commerce, rozwijającymi od lat e-branżę.
Raport wskazuje np., że 77% dyrektorów uznało popularyzację płatności mobilnych za najważniejszą zmianę lat 2013-2023. Prawie wszyscy (97%) uznali też, że automatyzacja sprzedaży i marketingu była w tej dekadzie kluczowa dla rozwoju biznesu. Raport porusza również żywotne aspekty przyszłości e-commerce, np. m(obile)-commerce oraz platformizację.
Raport pokazuje ponadto, że 74% liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze pokazuje ich pracę oraz docenia zespoły. Przy czym z raportu wynika też wyraźnie, że jedynie 27% badanych startowało choć raz w konkursie. To zdecydowanie za mało, biorąc pod uwagę, że według samych badanych ten konkurs – szczególnie im dedykowany – standaryzuje pracę liderów i zespołów. Wyznacza kierunki rozwoju biznesu i poprawia jakość pracy. Stanowi też dobry punkt odniesienia w projektowaniu kariery, dając przy okazji prestiż osobowy i dla marek zatrudniających nominowanych i laureatów.
Raport e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2023” możesz pobrać tutaj.
„E-commerce w Praktyce” jest patronem medialnym konkursu. Więcej informacji o jego zasadach i zgłoszeniach znajdziesz tutaj.