Integracja systemów ERP z produkcją, magazynem i sprzedażą, zarządzanie danymi produktowymi w jednym źródle oraz elastyczność oprogramowania. To kluczowe wyzwania, które stoją dziś przed zespołami technologicznymi w e-commerce. – Zespoły mierzą się z wyzwaniem pełnej i kompleksowej integracji różnych obszarów działalności z platformami sprzedażowymi – podkreśla Rafał Owsianik, kierownik modułu Handel enova365. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2025”.

Z tego artykułu dowiesz się:
- z jakimi wyzwaniami mierzą się zespoły technologiczne przy integracji systemów w e-commerce,
- jakie błędy strategiczne i operacyjne firmy najczęściej popełniają przy wdrażaniu ERP,
- dlaczego elastyczność systemu jest kluczowa dla dalszego rozwoju sklepu,
- które elementy infrastruktury technologicznej wymagają usprawnienia do końca 2025 roku,
- jak budować trwałą przewagę konkurencyjną dzięki kompleksowej integracji procesów biznesowych.
Z pewnością bieżącym problemem jest integracja wielu systemów – często zbudowanych w różnych technologiach, przez różnych dostawców. Zespoły mierzą się z wyzwaniem pełnej i kompleksowej integracji różnych obszarów działalności z platformami sprzedażowymi. Ważne jest spięcie produkcji, magazynu i sprzedaży z platformą e-commerce. Dlatego tak istotną rolę grają systemy ERP, skupiające wszystkie informacje i procesy „w jednym miejscu”.
Zespoły mierzą się z wyzwaniem pełnej i kompleksowej integracji różnych obszarów działalności z platformami sprzedażowymi. Ważne jest spięcie produkcji, magazynu i sprzedaży z platformą e-commerce.
Błędy strategiczne i operacyjne firm przy wyborze i implementacji systemów ERP e-commerce
Często postrzega się system ERP jako gotowy produkt, który wystarczy zainstalować. Pomija się przy tym analizę wspieranych przez niego procesów. Sam system nie rozwiąże jednak samodzielnie problemów danej firmy. W tym wypadku dobre narzędzia działają źle, bo wdrożono je w oderwaniu od praktyki codziennej.
Warto wybrać system ERP, który pozwala rosnąć e-commerce, a zarazem trzymać ciągły kontakt z realiami. Po pewnym czasie dobrze jest zweryfikować obecne procesy i zastanowić się, czy warto „dokręcić” śrubkę ERP w jednym miejscu, a poluzować w innym. Tym ważniejsza jest elastyczność systemu – jeśli nie będzie łatwy w modyfikacji, stanie się źródłem problemów w przyszłości.
Słuchaj podcastu „E-commerce bez tajemnic”
Jaki element infrastruktury technologicznej powinien zostać bezwzględnie usprawniony w polskich sklepach do końca 2025 roku, aby nadążyć za tempem rynku
To powinno być zarządzanie danymi produktowymi i operacyjnymi w jednym źródle, tzw. single source of truth. Dziś dane bywają rozproszone między e-commerce, magazyn i CRM, a to generuje błędy, opóźnienia i złe decyzje. ERP z dobrze wdrożonym PIM-em, zintegrowanym z magazynem i logistyką, pozwala na realne skalowanie biznesu.
Wskazówki dla firm, które chcą budować trwałą przewagę w obszarze technologii i oprogramowania dla e-commerce w nadchodzących latach
Przede wszystkim warto postawić na utrzymywanie kompleksowej, głębokiej integracji wszystkich istotnych procesów biznesowych – produkcji, magazynu, sprzedaży czy obsługi posprzedażowej z platformą e-commerce. Fundamentem sukcesu jest zdolność do efektywnego zarządzania całym łańcuchem wartości, od produkcji po obsługę klienta za pomocą zintegrowanych systemów. Jednocześnie warto rozpocząć implementację technologii odpowiednio wcześnie. Przeciąganie rozwoju w czasie to również ponoszenie kosztów braku decyzji. Choć proces implementacji wymaga czasu i starannego przygotowania, nie warto opóźniać samej decyzji o rozpoczęciu.
Fundamentem sukcesu jest zdolność do efektywnego zarządzania całym łańcuchem wartości, od produkcji po obsługę klienta za pomocą zintegrowanych systemów
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2025”. Kliknij w baner i pobierz.