Najwięksi gracze na rynku, tacy jak Google, Facebook czy Zalando, regularnie korygują działania i wprowadzają tzw. quick wins, drobne zmiany w swoich produktach i na swoich stronach, zamiast poddawać je całkowitym metamorfozom. Dzięki takiemu podejściu klienci łatwiej adaptują się do nowego, a usprawnienia przynoszą zamierzony wzrost konwersji.

Z tego artykułu dowiesz się:
- czym są quick wins,
- jak drobne wdrożenia mogą ulepszyć Twój biznes,
- jak w e-commerce wykorzystać quick wins, aby podnieść konwersję.
.Te drobne zmiany to tzw. quick wins – rozwiązania szybkie, natychmiastowo odpowiadające na potrzeby konsumentów, niewymagające dużych zasobów i takie, których wdrożenie zajmuje maks. 60 dni. Choć większość z nich jest gotowa do wprowadzenia w życie od zaraz.
Ten artykuł ma za zadanie przedstawić Ci przykłady firm, które dzięki odpowiedniemu zidentyfikowaniu błędów i wdrożeniu quick wins natychmiastowo i – chciałoby się powiedzieć – spektakularnie zwiększyły swoje konwersje.
Ratunek dla kampanii
Przyjęło się, że analityka równa się Google Analytics. Pamiętaj jednak, że wyłącznie na bazie danych liczbowych nie jesteś w stanie znaleźć konkretnych rozwiązań, dopasowanych do Twojej grupy docelowej. Trafia do Ciebie jedynie informacja, że coś nie działa. Podstawowy scenariusz strategii analitycznej zakłada, że codziennie sprawdzasz KPI dostosowane do swojego obecnego celu lub do swoich celów analitycznych. Dopiero dzięki dobraniu do nich odpowiednich wskaźników i połączeniu ich z danymi jakościowymi jesteś w stanie szybko i precyzyjnie znajdować odpowiedzi na pytania: „Co się dzieje?” i „Dlaczego tak się dzieje?”.
Z taką właśnie sytuacją zmierzył się znany operator sieci komórkowej w swoim sklepie internetowym. Dzięki analityce połączonej z danymi jakościowymi udało mu się szybko zdiagnozować problem i finalnie podnieść konwersję aż o 68%.
Walidacja błędu formularza
Zdaję sobie sprawę, że na temat formularzy napisano już całkiem sporo. Jednak to jeden z tych idealnych przykładów obrazujących fakt, że kiedy spojrzysz na swój sklep oczami klienta, szybciej, efektywnej i prawdopodobnie bezbłędnie ocenisz sytuację. Wprowadzenie kosmetycznych korekt na stronie formularza to – jak pokazują doświadczenia – nawet ponad 20-proc. wzrost konwersji.

Prenumerata z pakietem e-szkoleń
Dopasuj „E-commerce w Praktyce” do swoich potrzeb i poszerzaj wiedzę w najdogodniejszy dla siebie sposób. Wybierz prenumeratę z pakietem e-szkoleń wideo. W ramach subskrypcji otrzymasz: 4 wydania w wersji drukowanej, dostęp do 5 e-szkoleń wideo od razu, możliwość udziału w szkoleniach „na żywo”, dostęp do pełnego archiwum (w sumie 16 numerów w PDF) i wiele więcej. Sprawdź szczegóły już teraz.
Zmiana kolejności pól wyboru
Jeden ze sklepów przekonał się o tym, jak ważna jest znajomość specyfiki grupy docelowej. Zmiana domyślnego sposobu dostawy i dodanie preferowanej przez klientów płatności przy odbiorze zmniejszyły liczbę zamówień składanych za pośrednictwem infolinii zamiast przez sklep o 37%.
Strategia analityczna jako strategia, która się opłaca
Pamiętaj, że dzięki obserwacji wskaźników i zachowań klientów jesteś w stanie w sposób ciągły i na bieżąco testować wprowadzane usprawnienia. Wykorzystanie analityki pozwala podejmować decyzje biznesowe na podstawie danych o już wdrożonej modyfikacji, a nie na podstawie przeczuć i gdybań. Działanie w ramach quick wins eliminuje również problem z uzasadnianiem decyzji danymi. To bardzo dobry wstęp do budowania kultury data-driven w organizacji.
Rozwijasz e-commerce, wydajesz coraz więcej na reklamę, a zyski nie są tak wysokie, jak oczekiwałeś? Tylko dobra analiza danych pozwoli Ci określić, które z podejmowanych inicjatyw są słuszne, a które należy szybko zmienić. To realnie przełoży się na Twoje przychody. Sprawdź EwP15 o analityce. Analizuj, mierz i usprawniaj.