Płatności imoje, w integracji z rozwiązaniem QuitSnap, oferują nowe rozwiązanie pozwalające na uproszczenie i skrócenie ścieżki zakupowej dla klienta, a dla sklepu – zwiększenie wartości koszyka. Można powiedzieć, że płatności w widżetach to nowa „tajna broń” e-commerce, która skusi nabywcę, a jednocześnie pozostawi go z pozytywnym doświadczeniem zakupowym.
Marketing automation to już must have każdego sklepu internetowego (rekomendacje produktów, które klienci widzą podczas wizyty, weszły do kanonu zakupów online). W połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami płatniczymi pomoże zarówno budować pozytywne doświadczenie kupującego, jak i realizować cele sprzedażowe sklepu.
Nowoczesne rozwiązania płatnościowe coraz rzadziej będą sprowadzały się wyłącznie do „paywalla”, na który klient wchodzi na ostatnim etapie zamówienia. Płatności mogą i będą integrować się z technologią sklepu na coraz więcej sposobów. Poniżej kilka przykładów pokazujących, jak możesz w swoim e-commerce wykorzystać płatności w widżetach. W sklepach, które korzystają już z tego rozwiązania, średnio 15% klientów dokupiło produkty wyświetlone na widżetach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
1. Szybki upselling tu i teraz
Klient zrealizował zamówienie np. na czarne sztyblety. Warto zachęcić go do zakupu stylowej, czarnej maseczki. Dotychczasowe systemy rekomendacji sprawiały, że polecane produkty wyświetlały się po checkoucie. Ale jak sprawić, żeby kupującemu chciało się przechodzić jeszcze raz przez proces zakupowy i płacić za drugą przesyłkę?
Dzięki nowemu rozwiązaniu imoje i QuitSnap możesz wyświetlić użytkownikowi na ekranie widżet (pop-up) z ofertą maseczki i okienkiem do wpisania kodu BLIK, numeru karty płatniczej lub guzikiem do płatności Twisto – „kup teraz, zapłać później”. Twój klient nie będzie musiał dodawać produktu do koszyka. Płatności dokona w widżecie, a produkt doda się do złożonego chwilę wcześniej zamówienia. Do jego skrzynki e-mailowej wpadnie kompletne zamówienie. Dodatkowym motywatorem może być limitowany czas trwania oferty.
2. Wabik dla „apaczów”
Klient zalogowany lub taki, który wyraził zgodę na ciasteczka, oglądał parokrotnie wybrany produkt w Twoim sklepie („a tak tylko sobie paczę” ). Pewnie rozważa jego zakup, ale może potrzebować dodatkowej zachęty. Dzięki rozwiązaniu imoje i QuitSnap przy następnej wizycie w Twoim sklepie przywita go widżet z propozycją niższej ceny lub opcji „kup teraz, zapłać później”, na którym bezpośrednio będzie można sfinalizować transakcję.
3. Sposób na porzucone koszyki
Porzucony koszyk – zmora każdego ikomersiaka. Oczywiście nie zawsze jest to kwestia zapomnienia, często również niezdecydowania. Klientowi, który wróci do Twojej witryny, będziesz mógł wyświetlić widżet z podsumowaniem zamówienia i szybką płatnością w tym samym okienku.
Możesz także wysłać e-mail i np. zamieścić w nim guzik do płatności w formule „kup teraz, zapłać później”.
4. Uwaga, okazja!
Klient właśnie wchodzi na stronę sklepu. Dzięki nowemu rozwiązaniu zaoferujesz mu atrakcyjny bonus – prezent, który otrzyma pod warunkiem, że od razu doda produkt do koszyka z poziomu widżetu i zrobi zakupy podczas tej wizyty.
To tylko część możliwości płatności w widżetach. Ich wykorzystanie do zwiększania wartości koszyka może wyglądać inaczej w każdym sklepie internetowym i na pewno powinno być dostosowane do jego asortymentu, średnich wielkości transakcji i innych uwarunkowań.
Funkcjonalność widżetu można kształtować według potrzeb. Zwykle znajdują się na nim zdjęcie produktu i cena, ale można dodać inne, również zmienne parametry – np. jeśli chcesz zaoferować koszulkę, możesz zamieścić opcję wyboru rozmiaru.
Wskazówki
- Gdy sugerujesz klientowi dodatkowe zakupy już po checkoucie, dobrą praktyką (i skuteczną) jest proponowanie produktów za wyraźnie niższą kwotę niż to, co wylądowało w koszyku zakupowym.
- Przed uruchomieniem płatności w widżetach warto przeprowadzić testy A/B, aby wybadać, jak i na co klienci reagują.
Wdrożenie płatności imoje zintegrowanych z QuitSnap jest proste, a sklep otrzymuje pełne wsparcie. Od strategii sprzedaży za pomocą widżetów, przez projekty graficzne, aż po testy gotowych rozwiązań. Koszt oparty jest na tzw. success fee, czyli prowizji od sprzedaży zrealizowanej przy użyciu tej technologii.
Wykorzystaj siłę nowych połączeń
Połączenie technologiczne płatności z funkcją marketing automation daje niespotykane dotąd możliwości zarówno dla klienta, jak i dla sklepu. Np. pozwala na dodanie produktu do już zakończonego zamówienia z najprostszą formą płatności.
Dzięki temu nawet po dokupieniu produktu całość zamyka się w wygodnym procesie: jedno zamówienie, jedna faktura, jedna wysyłka (i ewentualnie jeden zwrot, jeśli klient postanowi odstąpić od zakupu).
Ta prostota i szybkość mają znaczenie szczególnie przy rosnącej popularności m-commerce, gdzie takie rozwiązania są najbardziej pożądane.
Materiał partnera
Szukasz sprawdzonego przewodnika o sprzedaży mobilnej? Sięgnij po EwP7 o m-commerce i sprzedaży w modelu abonametowym.