Myślisz o rozpoczęciu sprzedaży zagranicznej? Chcesz zdobyć kolejny rynek, aby złagodzić wahania popytu wywołane lokalnymi czynnikami albo skalować sprzedaż w nowym środowisku? Doskonały pomysł!
Budowa świadomości marki na nowym obszarze jest dobrym rozwiązaniem z wielu powodów, wymaga jednak rozbudowanych kompetencji i opracowania ścieżki logistycznej, która pozwoli na dostawy w atrakcyjnym terminie.
Fulfillment – pomoc w skalowaniu sprzedaży
Jak pewnie większość e-sklepów zaczynających myśleć o ekspansji, w pierwszej kolejności sprawdzasz możliwości logistyczne. Rozwiązania w zakresie wysyłki zamówień za granicę okazują się znacznie mniej elastyczne niż usługi krajowe. Masz mniej opcji, wyższe ceny i dłuższe terminy dostawy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Chyba że współpracujesz z partnerem, który posiada już doświadczenie w logistyce cross-border, a dodatkowo doskonałą lokalizację, umożliwiającą obsługę zamówień nie tylko w nowych rynków , gdzie zamówienia dotrą szybciej, niż gdybyś wysyłał je we własnym zakresie. Ten partner zadba też o już posiadanych klientów i zrealizuje dostawę w kraju, na pierwotnym rynku. Takim partnerem jest EUROCOMMERCE.
- EUROCOMMERCE to marka obecna na rynku logistyki już od kilku lat, co stanowi wartość samą w sobie. Posiadane doświadczenie gwarantuje, że Twoje zamówienia nie będą służyły nauce, a wręcz odwrotnie – nasza wiedza będzie wspierać Twój rozwój.
- Lokalizacja w Zielonej Górze, bardzo blisko zachodniej granicy, pozwala nam dostarczać przesyłki na rynki niemiecki, czeski i polski w ciągu jednego dnia roboczego.
- Współpraca z zagranicznymi przewoźnikami daje nam dostęp do rynków całej Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii, a zagraniczny adres nadawczy i lokalne adresy do zwrotów pozwalają na spełnienie wymogów wiodących marketplace’ów w Europie Zachodniej i Południowej.
- Podejście oparte na poznaniu procesu realizowanego w sklepie klienta pozwala nam skutecznie doradzić najlepsze opcje i elastycznie zaprojektować ofertę, która uwzględni wszystkie wymagane elementy.
Czy dopracowana logistyka dostaw wystarczy, aby zawojować nowy rynek? Piszę to z żalem, ale nie.
Pakiet usług w służbie ekspansji na nowe rynki
Oprócz kwestii związanych z fulfillmentem i przesyłkami kurierskimi niezwykle ważne są aspekty formalne (np. rozliczania VAT i formalności celne, które choćby w przypadku wysyłki do Wielkiej Brytanii rodzą obecnie wiele wątpliwości) oraz obsługa sprzedaży, a następnie profesjonalna obsługa klienta w jego języku.
Oczywiście wszystkie te obszary możesz zabezpieczyć przy pomocy własnego zespołu. Problem w tym, że zatrudnienie eksperta może być wydatkiem znacznie większym niż outsourcing takiego wsparcia. Korzystanie z zewnętrznej obsługi oznacza współpracę z organizacjami, które specjalizują się w pewnych dziedzinach. Działają z wieloma klientami, mają więc dostęp do dużej ilości danych. Dzięki temu analizują przypadki z różnych obszarów, do których Twój zespół nie ma dostępu, a Ty możesz korzystać z tego doświadczenia.
Fulfillment w EUROCOMMERCE pozwala rozwiązać wiele problemów dotyczących skalowania biznesu poza granicami kraju. W połączeniu z propozycjami naszych partnerów staje się elementem „pakietu startowego”, z którym ekspansja musi się udać. Zapraszamy do naszej Strefy Partnera: www.eurocommerce.pl/strefa-partnera.
Materiał partnera