Ponad 50% wzrost liczby zamówień r/r, 23% wzrost liczby sprzedawców i czterokrotnie szersza oferta produktowa – takimi statystykami chwali się marketplace Morele podsumowując wyniki po Q3 2022 roku. Tym samym sklep internetowy, kojarzony przez wiele lat ze sprzedażą wyłącznie elektroniki, ustawia się w wyścigu na szczyt multiwertykalnych platform sprzedażowych w Polsce.
Nowe kategorie motorem wzrostu
Średnio 8 mln wizyt i 5 mln odwiedzających stronę sklepu miesięcznie, jedna z najbardziej aktywnych w polskim e-commerce społeczność na social media (ponad 450 tys. śledzących profil FB i 360 tys. subskrybentów kanału YT) oraz 18 lat doświadczenia w e-commerce to baza, na której Morele buduje swoje wzrosty w sprzedaży marketplace. Jeszcze w 2020 r. udział zamówień z platformy marketplace wynosił około 7% wszystkich zamówień sklepu – w roku 2022 przekroczył 20%.
Wzrosty generowane są głównie dzięki poszerzaniu oferty oraz dodawaniu nowych kategorii. Na przestrzeni 3 ostatnich miesięcy liczba produktów na platformie wzrosła z 1,7 mln na ponad 2,5 mln. Z kolei w ujęciu rocznym liczba ta wzrosła aż 4-krotnie, a proces poszerzania oferty cały czas przyspiesza. Rosnąca liczba zamówień dotyczy zarówno w relatywnie nowych kategoriach, jak „Supermarket” czy „Uroda i zdrowie”, jak i tych odnotowujących największe wzrosty w czasie pandemii, np. „Dom i ogród”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Pocovidowa rzeczywistość charakteryzuje się znacznie mniejszymi oporami klientów przed kupowaniem produktów z kategorii dotychczas tradycyjnie „offline’owych” – komentuje Radosław Stasiak, wiceprezes Morele. – Widzimy relację pomiędzy wzrostem różnorodności i szerokości oferty a sprzedażą. Klienci szukają najróżniejszych produktów w sieci i chcą je otrzymać szybko i bez wysokich kosztów transportu – dodaje.
Najważniejsza jest… szerokość oferty!
Jednym z najczęściej wskazywanych przez klientów czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego jest szerokość asortymentu. Marketplace jest jedynym modelem biznesowym pozwalającym zaprezentować kupującym nieograniczoną liczbę ofert. Łącząc kupujących z tysiącami sprzedawców daje nieocenioną wygodę zakupu wielu produktów w jednym miejscu. W tym kierunku realizowana jest strategia sklepu Morele, który transformuje się ze sklepu specjalistycznego w platformę multicategory.
– Dajemy alternatywę dla Allegro.pl i innych platform. Stawiamy na niższe koszty dla sprzedawców oraz klientów, a także wygodę, zarówno dla osób wystawiających u nas swoje produkty, jak i kupujących. Wszystko to w myśl naszej dewizy: „zakupy online to pestka” – mówi Paweł Kosturek, dyrektor marketplace Morele. – Pracujemy również nad funkcjonalnością Marketplace+, która w założeniu ma pozwolić naszym sprzedawcom na łatwe wejście na ponad 20 zagranicznych marketplace`ów za pośrednictwem naszej platformy – dodaje.