E-paragon fiskalny, dostępny w Polsce od połowy tego roku, w pełni zastępuje paragon tradycyjny, czyli zwalnia z konieczności wystawiania wersji papierowej. To innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko wspiera ekologię, ale też znacząco obniża koszty i usprawnia proces sprzedaży. Jeżeli działasz w branży e-commerce i zależy Ci na optymalizacji biznesu, to warto już teraz zapoznać się z tym produktem.

E-paragon dla (e-)handlu dostępny od połowy 2022 roku
W maju tego roku, dzięki systemowi e-paragonów wypracowanemu przez fintech Spark, wydano pierwsze w polskim handlu pełnoprawne e-paragony fiskalne. Było to dla branży ważne wydarzenie – nie tylko pod względem pozytywnej pro-ekologicznej zmiany standardów rynku. Równie duże zainteresowanie, zwłaszcza e-commerce, budzą korzyści biznesowe tego rozwiązania.
Pełnoprawny e-paragon fiskalny to taki, który całkowicie zastępuje paragon na papierze i zatrzymuje wydruk na urządzeniu fiskalnym. Wersja elektroniczna udostępniona Klientowi jest kompletnym dokumentem fiskalnym i zwalnia z konieczności drukowania tradycyjnego paragonu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wydawałoby się, że to niewielka zmiana w obsłudze transakcji, a jednak jej pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży i procesy operacyjne może mocno zaskoczyć.
Wpływ e-paragonów na procesy e-commerce, czyli o korzyściach biznesowych
,,A co mi ten e-paragon da?” – takie pytanie często pada, dlatego każdy podmiot e-commerce, zwłaszcza ten z obowiązkiem fiskalizacji, powinien zapoznać się z odpowiedzią.
Wydawanie klientom e-paragonów fiskalnych zwalnia firmę z obowiązku drukowania papierowych dowodów zakupu. A to sprawia, że:
- Nie trzeba już drukować i wkładać paragonów do każdej paczki z osobna, co znacząco usprawnia logistykę i obsługę zamówień.
- Nie trzeba duplikować dokumentów i wystawiać faktur imiennych do paragonów, co przyspiesza pracę księgowości.
- Nie trzeba archiwizować papierowych dowodów zakupu, co zmniejsza koszty operacyjne.
- Cały proces fiskalizacji odbywa się automatycznie i bez udziału pracownika, a to oznacza oszczędność papieru, energii i czasu pracy. Redukcja kosztów tego procesu może sięgnąć nawet 80%.
- Ślad węglowy firmy zostaje zmniejszony (100% paperless).
Z jednej strony mamy więc korzyści dla biznesu, z drugiej niespotykaną dotąd wygodę dla odbiorcy. W miejsce zgubionych, zniszczonych czy wyblakłych papierowych świstków kupujący otrzymuje niezniszczalny i zawsze dostępny paragon elektroniczny. Sytuacja win-win.
Co potrzebujesz, aby wydawać e-paragony
Rozpoczęcie wydawania e-paragonów nie wiąże się z żadną większą inwestycją. Wystarczy posiadać urządzenie fiskalne online i zintegrować system sprzedaży z HUB-em Spark za pośrednictwem wtyczki lub poprzez API.
E-paragony można wydawać zarówno dla transakcji e-commerce, jak i in-store, a sam HUB Spark obsługuje też e-faktury.
Jak działa wydawanie e-paragonów
Proces wydania e-dokumentu, choć skomplikowany technologicznie, jest prosty w obsłudze: podczas transakcji HUB Spark łączy się ze sklepem i urządzeniem fiskalnym podatnika. Po fiskalizacji sprzedaży HUB odbiera dane o transakcji i udostępnia sprzedawcy gotowy e-dokument (e-paragon lub e-fakturę).
Całość dzieje się w pełni automatycznie i bez udziału pracownika. Proste i wydajne.
E-paragon to przyszłość
Spark e-paragon to pierwszy w Polsce kompleksowy system i HUB e-paragonów dla biznesu, który jest w pełni zgodny z regulacjami – w tym także z RODO.
Z usługi korzystają już m.in. podmioty e-commerce z branży cateringowej, kosmetycznej, odzieżowej, usługowej czy elektroniki.
E-paragon to bez wątpienia przyszłość handlu. Warto więc tworzyć ją już teraz.
Więcej informacji: spark.pl/biznes/e-paragon
Chcesz posłuchać o e-paragonach na żywo? Weź udział w webinarze Jak jednym narzędziem obniżyć koszty fiskalizacji o 80% w e-commerce już 26 października o godzinie 11:00!
Gościem będzie Cezary Pierzan, CEO Spark.
Udział jest bezpłatny, wystarczy zarejestrować się TUTAJ.
Materiał partnera.