Platformy marketplace rosną w siłę i pomagają markom zwiększyć obecność w internecie oraz poprawić wyniki. Jednak wyróżnienie się z tłumu przy tak dużej konkurencji jest wyzwaniem dla firm e-commerce. Przestrzeganie trzech wymienionych tu zasad pozwoli Ci nawiązać kontakt z większą liczbą klientów, usprawnić działania, a w efekcie – zwiększyć sprzedaż jak nigdy dotąd.
Z tego artykułu dowiesz się:
- o jakie elementy należy zadbać, aby zwiększyć sprzedaż na marketplace’ach,
- jak stworzyć zoptymalizowany i skuteczny opis produktu,
- co pomaga w zarządzaniu polityką cenową,
- jak udoskonalić procesy sprzedażowe dzięki programowi BaseLinker.
Aby wyróżnić się na tle konkurencji oraz utrzymać lojalność klientów, każdy etap procesu zakupowego musi przebiegać płynnie oraz być intuicyjny. Ciągłe zapewnianie pozytywnego customer experience ma kluczowe znaczenie, ponieważ z badań (przeprowadzonych przez firmę PwC) wynika, że jednemu na trzech klientów wystarczy jedno złe doświadczenie z marką, aby ją porzucić. Dlatego najważniejszym zadaniem dla przedsiębiorców jest optymalizacja strategii sprzedaży na marketplace’ach.
Zadbaj o optymalizację opisów produktów
Przeszkodą dla kogoś, kto chce zwiększyć sprzedaż na marketplace’ach, są okrojone możliwości kreowania wizerunku własnej marki. Co za tym idzie? Twój brand pozostaje anonimowy, a zbudowanie lojalnej, powracającej bazy klientów jest niemal niemożliwe. Dlatego niezwykle ważne okazuje się zoptymalizowanie elementów, na które masz realny wpływ, tj. tytułów i opisów produktów. W taki sposób możesz kreować spójne doświadczenie klientów i świadomie kontrolować to, jak użytkownicy postrzegają Twoją markę.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wskazówka
Dobre opisy mogą skłonić konsumentów do zakupu. Przyczynią się do poprawy współczynnika konwersji i zwiększenia sprzedaży, a także do polepszenia widoczności w kanałach organicznych.
Stwórz strategię cenową
Olbrzymia konkurencja na marketplace’ach sprawia, że dla wielu klientów główną kartą przetargową staje się cena. Skuteczne zarządzanie polityką cenową jest niezbędne nie tylko do prowadzenia sprzedaży bez utraty przychodów, lecz także do osiągnięcia sukcesu na rynku.
Wskazówka
Ceny na Allegro czy Amazonie zmieniają się dynamicznie, dlatego niezbędne może się okazać wdrożenie narzędzia do automatycznego porównywania cen. Niezależnie od tego, czy chcesz dostosować je na podstawie konkurencji, czy zagwarantować sobie miejsce na szczycie w amazonowym Buy Boxie, narzędzia do monitorowania cen sprawią, że zmiany zostaną wprowadzone bez opóźnień.
Drugim aspektem pozwalającym zmaksymalizować zyski jest wprowadzenie dynamicznej strategii cenowej. Polega ona na dopasowaniu cen produktów do aktualnych wymagań rynkowych. Można stosować wiele reguł, np. opierać się na wynikach. Jeśli sprzedaż spada, spada również cena. Gdy zamówienia pojawiają się częściej, koszt tego artykułu ponownie wzrasta. Innymi kryteriami będą cena konkurencji, własne cele sprzedażowe (limity nałożone na marżę) czy analiza zachowań konsumentów. Dynamiczne ustalanie cen zarówno poprawi Twoje wyniki sprzedażowe, jak i spełni funkcję analityczną – pomoże poznać poziom zainteresowania danym produktem.
Realizuj zamówienia sprawniej i szybciej
Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2021” 32% internautów deklaruje, że szybsze otrzymanie przesyłki zwiększyłoby ich częstotliwość robienia zakupów w sieci.
Wskazówka
Aby sprostać wymaganiom klientów, konieczne będzie udoskonalenie wewnętrznych procesów zarządzania sprzedażą. Wydaje się, że szybsza obsługa paczek wiąże się z zatrudnieniem nowego pracownika, ale… niekoniecznie! Wdrożenie narzędzia do automatyzacji obsługi zamówień nie tylko będzie o wiele tańsze, lecz także zwiększy wydajności e-biznesu przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładu pracy.
Liderem wśród systemów do zarządzania sprzedażą, wspierających sprzedawcę w całym procesie (od wystawienia produktu, przez przyjęcie zamówienia oraz kompletowanie i pakowanie, po kontakt z klientem), jest BaseLinker.
Jednemu z klientów, który prowadzi działalność wielokanałowo, implementacja BaseLinkera pomogła skrócić czas obsługi zamówień ponadsiedmiokrotnie. Zaoszczędzony czas można było przeznaczyć na dalszy rozwój. Dowiedz się, w czym Tobie może pomóc ten program.
Podsumowanie
Popularność platform marketplace rośnie z roku na rok i wiąże się z istotnymi zmianami w zachowaniu konsumentów. Kupujący w sieci stawiają na portale sprzedażowe ze względu na spersonalizowane, wygodne doświadczenie zakupowe. Mimo że platformy – takie jak Allegro, Amazon czy Shopee – oferują infrastrukturę umożliwiającą rozpoczęcie działalności z dnia na dzień oraz rozmaite formy promocji wewnątrz serwisu, nadal wymagają stałej kontroli w celu poprawy procesu realizacji zamówień.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”.