Pandemia zwiększyła tempo transformacji cyfrowej. Klienci szybciej przenoszą swoje zwyczaje zakupowe do sieci. Sukces należy do firm, które są na bieżąco z technologią. Firm, które testują dostępne narzędzia i za ich pomocą będą w stanie zaoferować lepsze doświadczenie swoim klientom.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie rozwiązania wspierające marketing pomogą Ci osiągnąć przewagę konkurencyjną,
- jak zachęcić użytkowników do subskrypcji newslettera,
- jak przygotować skuteczną reklamę na Facebooka,
- o czym pamiętać przy organizacji webinaru, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki.
W artykule przybliżę wybrane rozwiązania oferowane przez GetResponse i poprę je wskazówkami naszych ekspertów oraz przykładami działań klientów. Poznanie i wykorzystanie nowych narzędzi tworzy przestrzeń do innowacji i przewagi konkurencyjnej. Mam nadzieję, że informacje zawarte w niniejszym poradniku zainspirują Cię do ich przetestowania.
Zacznij od strony internetowej
Dzięki stronie internetowej Twoja marka jest widoczna w internecie. To tutaj użytkownik poznaje korzyści wynikające z zastosowania Twoich produktów lub usług, dowiaduje się o ich unikatowych cechach oraz podejmuje decyzję o zakupie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Strona internetowa jest miejscem, do którego kierujesz ruch z kampanii w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. Zainteresowani użytkownicy mogą się na niej zapisać do newslettera i otrzymywać przygotowaną przez Ciebie komunikację e-mail-marketingową. Krótko mówiąc, Twoja strona WWW jest głównym punktem styku z klientem.
Upewnij się, że świetnie wygląda i skutecznie prezentuje Twoją ofertę. Poniżej kilka wskazówek od Oskara Jaśniewskiego, product marketing managera w GetResponse, eksperta w dziedzinie tworzenia i optymalizacji stron internetowych.
Wskazówki
- Zadbaj o jasny komunikat w headerze. Skoncentruj się na unikalnych cechach oferty (USP) produktu, który sprzedajesz. Klient, po wejściu na stronę internetową, powinien od razu wiedzieć, co i jak może kupić.
- Umieść w headerze rzucające się w oczy i zrozumiałe wezwanie do działania (CTA). Przycisk CTA musi zwracać uwagę, żeby odwiedzający chciał go kliknąć.
- Wzbogać stronę WWW grafikami i wideo pasującymi do profilu Twojej działalności.
- Nie pisz o sobie i swojej firmie. Napisz, w jaki sposób Twój produkt może wspomóc klienta w jego pracy, życiu itd.
- Testuj, testuj i jeszcze raz testuj🙂. Wypuść dwa lub trzy warianty strony WWW i zobacz, jakie treści przyciągają uwagę i generują największą konwersję. Wdrażaj wersję, która jest najlepsza, i testuj dalej – różne CTA, różne grafiki, różne rodzaje treści.
Umieść na stronie internetowej formularz subskrypcji, dzięki któremu będziesz stale budować bazę potencjalnych klientów. Formularz zapisu na listę e-mailingową to bardzo ważne narzędzie w kontekście dalszych wskazówek.
Buduj świadomość marki wśród nowych odbiorców
- Płatne reklamy
Wszelkiego rodzaju serwisy społecznościowe są doskonałym miejscem na dotarcie do osób, które jeszcze nie słyszały o Twojej marce. Jednak zasięg organiczny w tego typu serwisach raczej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Pozostaje zatem wykorzystać bogactwo gromadzonych przez te serwisy danych i przygotować płatne kampanie, które precyzyjnie trafią do grupy docelowej.
W tym miejscu chciałbym przedstawić trzy wskazówki od Pauli Szulc, specjalistki ds. marketingu w GetResponse, która z doskonałym skutkiem koordynuje wiele prowadzonych przez nas płatnych kampanii.
Wskazówki
- Zadbaj o grafikę. Grafika powinna przyciągać uwagę, aby nie zniknęła w morzu innych reklam na tablicy. Nie umieszczaj dużo tekstu na grafice. W zależności od typu reklamy na formacie graficznym warto umieścić CTA.
- Przygotuj angażujące copy. Warto pisać krótkie posty, zawierające najważniejsze informacje. Odbiorcy omijają reklamy, które są tzw. „ścianą tekstu”. Umieszczenie w poście pytania może odbiorcę zaintrygować i skuteczniej skłonić do skorzystania z oferty.
- Przetestuj wideo. Coraz większą popularnością cieszą się reklamy w formacie krótkiego filmu. Krótkie, dynamiczne, z najważniejszymi informacjami.
- Webinary
Z moich obserwacji wynika, że webinary są kanałem marketingowym, który najbardziej zyskał na popularności w okresie pandemii. Ze względu na obostrzenia webinary stały się świetnym sposobem na organizację wydarzeń.
Wiele sceptycznie nastawionych osób przekonało się, że odpowiednio przygotowany i poprowadzony webinar może być niezwykle skutecznym kanałem pozyskiwania nowych kontaktów i sprzedaży. Jednym z moich ulubionych przykładów są specjalistyczne webinary prowadzone przez firmę Ravenol, która dzięki tej formie spotkań z klientem w trzy tygodnie pozyskała 1200 nowych kontaktów.
Teraz czas na kilka wskazówek od Przemka Dębskiego, marketing managera w GetResponse, który w kwestii organizacji webinarów nie ma sobie równych.
Wskazówki
- Pamiętaj o spójności komunikacji. Niech to, co komunikujesz w e-mailingu, reklamach i mediach społecznościowych, pokrywa się z faktyczną zawartością webinaru.
- Uaktywnij się na swoich profilach w mediach społecznościowych. Wykorzystaj do promocji swojego webinaru swoje konta na Facebooku, LinkedInie i Instagramie.
- Nagraj zaproszenie wideo. Opowiedz w nim pokrótce, czego mogą się spodziewać osoby, które zarejestrują się na webinar. Koniecznie dołącz nagranie do zaproszenia na wydarzenie.
Jeśli budżet na promocję Twojego webinaru wynosi równe 0 zł, wykorzystaj do jego promocji darmowe serwisy typu Crossweb.
Sprecyzuj kampanie e-mail-marketingowe
Czy Twoje e-maile zachęcają odbiorców do odwiedzenia strony głównej? Jeżeli tak, to przetestuj wersję szablonu, w której od razu kierujesz użytkownika do interesującego go produktu lub kategorii.
Wskazówka
Precyzując ofertę, skracasz drogę zakupową i pozytywnie wpływasz na doświadczenie klienta. Tego typu komunikacja e-mail-marketingowa powinna skutecznie zwiększyć sprzedaż.
Modyfikuj szablony i testuj skuteczność kampanii
Tempo zmian we wszystkich obszarach marketingu internetowego jest coraz szybsze. Nie sposób polegać na dobrych praktykach i sprawdzonych schematach. Jeżeli chcesz świadomie zwiększać skuteczność, powinieneś stale testować nowe pomysły. Testy A/B w systemie GetResponse pozwalają na sprawdzenie do pięciu szablonów na grupie wybranych użytkowników i na podstawie wyników podjęcie decyzji o wyborze najskuteczniejszego.
Zapamiętaj
Jeżeli wprowadzisz do swojej firmy kulturę opartą na testach i analizie danych, to z czasem staniesz się ekspertem w dziedzinie skutecznego marketingu w swojej branży.
Podsumowanie
Zwyczaje zakupowe dynamicznie się zmieniają, a wraz z nimi dynamicznie ewoluuje online marketing. Regularnie pojawiają się nowe narzędzia, dzięki którym możesz zwiększać skuteczność działań sprzedażowych.
Aby skutecznie sprzedawać w 2021 r., powinieneś stworzyć zespół, który będzie odważnie wdrażał nowe pomysły (i regularnie je testował), a na podstawie uzyskanych wyników optymalizował prowadzone kampanie. Powodzenia!