Budowanie marki sklepu internetowego jest procesem, który wymaga ciągłego wysiłku i zaangażowania. Istnieje wiele elementów wpływających na to, w jaki sposób klienci postrzegają strony, na których dokonują zakupów w sieci. Jednym z nich jest bramka płatnicza – narzędzie, które umożliwia e-sklepom oferowanie wygodnych i bezpiecznych płatności za zakupy.
Bramka płatnicza to jeden z kluczowych elementów każdego sklepu internetowego. Oto dziewięć aspektów wprowadzania i prezentowania odpowiednich metod płatności, które mogą wpływać na postrzeganie e-commerce.
1. Spełnienie oczekiwań klientów
Klienci lubią mieć do wyboru wiele opcji płatności, a bramka imoje umożliwia e-sklepom oferowanie różnych metod, takich jak BLIK, szybkie przelewy, karty, odroczone płatności Twisto oraz PayPo, portfele elektroniczne czy tradycyjne przelewy bankowe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Różnorodne metody płatności w bramce płatniczej imoje
Źródło: imoje
Zapamiętaj
Im więcej opcji płatności dostępnych dla klientów, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się oni na zakupy w danym e-commerce. W ten sposób bramka płatnicza może w znacznym stopniu przyczynić się do budowania dobrego wizerunku marki, która stawia na różnorodność, podąża za trendami i udostępnia nowe metody pojawiające się na rynku.
2. Zwiększenie zaufania do e-sklepu
Klienci cenią sobie wygodę i bezpieczeństwo podczas dokonywania transakcji. Warto postawić na certyfikowaną bramkę płatniczą, żeby zwiększyć ich zaufanie do marki.
W imoje stosujemy najlepsze praktyki w obszarze bezpieczeństwa płatności – m.in. szyfrowanie danych i dwuetapowe uwierzytelnianie transakcji. Dzięki temu zarówno sklep, jak i kupujący czują się bezpieczniej, bo wiedzą, że ich dane są chronione.
3. Umożliwienie płatności z różnych urządzeń
Dzięki rozwiązaniom pozwalającym na dostosowanie paywalla do rozmiarów urządzenia, za którego pomocą realizowane są zakupy, klienci mogą swobodnie dokonywać płatności z komputerów, tabletów czy smartfonów. To zwiększa wygodę i dostępność.
Wskazówka
Jeśli e-sklep prowadzi również sprzedaż przez aplikację, warto sprawdzić, czy wybrana bramka płatnicza wspiera odpowiednią dokumentację techniczną.
4. Ulepszenie doświadczenia zakupowego
Dzięki wygodnej i szybkiej metodzie płatności klienci mają lepsze doświadczenie zakupowe, co zwiększa ich lojalność i skłonność do ponownych zakupów.
Wskazówka
Dzięki dokumentacji technicznej można również zastosować integrację tzw. 0-level i jeszcze bardziej skrócić proces zakupowy przez pokazanie poszczególnych metod płatności o krok wcześniej.
5. Integracja z innymi narzędziami e-commerce
Bramka płatnicza imoje pozwala na zintegrowanie się z usługą LeaseNow – leasingu online, co daje możliwość przyjmowania płatności B2B – a tym samym poszerza grono klientów biznesowych.
Kolejną usługą, którą można zintegrować z imoje, jest QuitSnap – narzędzie wspierające marketing automation. Rekomenduje ono do koszyka zakupowego dodatkowe produkty w promocyjnych cenach, które można dodać do opłaconego już zamówienia i otrzymać w ramach jednej wysyłki.
6. Automatyzacja procesów
Bramka płatnicza automatyzuje procesy płatności, a to pozwala e-sklepom zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność. Nie trzeba ręcznie przetwarzać płatności, co zmniejsza ryzyko popełniania błędów i umożliwia skupienie się na innych aspektach prowadzenia e-commerce.
7. Raportowanie i analiza
Panel administracyjny przeznaczony do szybkich płatności oferuje wiele narzędzi do raportowania i analizy, które pozwalają e-sklepom lepiej zrozumieć transakcje swoich klientów oraz dostosować swoje działania do ich potrzeb i preferencji.
8. Obsługa wielu walut i języków
W imoje umożliwiamy oferowanie płatności w różnych walutach, co jest szczególnie ważne dla tych e-commerce, które chcą sprzedawać swoje produkty na międzynarodowych rynkach. Wspieramy również komunikację e-mailową po przeprowadzonej transakcji w różnych językach, która umożliwia e-sklepom lepszą komunikację z klientami z całego świata.
Podsumowanie
Bramka płatnicza jest przede wszystkim dostawcą wygodnych i bezpiecznych metod płatności, jednak w połączeniu z innymi elementami budującymi markę – takimi jak atrakcyjny wygląd, niezawodność działania czy jakość obsługi klienta – pomaga wzmocnić wizerunek e-commerce.
Zapamiętaj
Wybór odpowiedniej bramki płatniczej jest krokiem w stronę budowy profesjonalnego i efektywnego sklepu internetowego. Zastosowanie powyższych wskazówek może pomóc w wykreowaniu pozytywnego wizerunku i osiągnięciu zaufania swoich klientów.
Materiał partnera