„Jeśli Twoi klienci mieszkają w Pradze, Bratysławie, Budapeszcie, Bukareszcie, a nawet dalej na południe, choćby w Rzymie czy Atenach, to Olza Fulfillment rozwiązuje optymalnie wszystkie Twoje potrzeby związane z obsługą paczek na tych kierunkach” – o nowoczesnym fulfillmencie dla transgranicznego e-commerce opowiada Ivona Szewczyk, business development director w Olza Fulfillment.
Ivona Szewczyk – business development director w Olza Fulfillment, menadżerka z ponad 20-letnim doświadczeniem. Ekspertka w dziedzinie logistyki i magazynowania towarów dla segmentu e-commerce.
Olza Logistic to od lat firma pierwszego wyboru dla polskich e-sklepów, które prowadzą sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej. Fulfillment to dopełnienie usług logistycznych?
Olza Fulfillment to oddzielny, niezależny podmiot. Aby korzystać z naszych usług fulfillmentowych, nie trzeba mieć umowy na doręczanie paczek. Z drugiej strony fulfillment jest istotnym elementem sprawnego łańcucha dostaw. Dlatego klient, który korzysta jednocześnie z usług fulfillmentowych i logistycznych, otrzymuje jedno, spójne i kompletne rozwiązanie. Ma całą logistykę w jednym miejscu i jednym systemie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Olza w nazwie obu spółek gwarantuje także integralność usług, zwłaszcza że specjalizacja w kierunkach jest taka sama. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do firm sprzedających swoje produkty w takich krajach jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia czy Bułgaria. To w tym momencie jeden z najprostszych i najbardziej przyjaznych dla e-sklepów modeli sprzedaży i logistyki cross-border na rynku.
Kto stoi za Olza Fulfillment?
Olza Fulfillmet to połączenie doświadczenia, wiedzy eksperckiej i możliwości dwóch znanych firm z branży magazynowej i logistycznej: Koeximpo i Olza Logistic.
Ta pierwsza to firma rodzinna, jeden z liderów na pograniczu polsko-słowacko-czeskim w usługach magazynowania i obrotu towarów. Na rynku działa już od ponad 30 lat. Druga firma dysponuje kompletnym transgranicznym łańcuchem logistycznym, opartym o własne, codzienne line-haule, lokalne magazyny zwrotne i unikalne usługi dodatkowe dla e-commerce.
Na rynku działa wiele firm fulfillmentowych. Dlaczego warto skorzystać właśnie z usług Olzy?
Z co najmniej dwóch powodów – specjalizacji i lokalizacji, które są ze sobą powiązane. Jeśli prowadzisz sprzedaż np. w Hiszpanii, to na rynku znajdziesz na pewno lepsze rozwiązania niż nasze. Jeśli jednak Twoi klienci mieszkają w Pradze, Bratysławie, Budapeszcie, Bukareszcie, a nawet dalej na południe, choćby w Rzymie czy Atenach, to Olza Fulfillment rozwiązuje optymalnie wszystkie Twoje potrzeby związane z obsługą paczek na tych kierunkach. Optymalnie, bo się w nich specjalizujemy.
Bądźmy szczerzy. Wśród profesjonalnych firm fulfillmentowych jakość usług i oferta są podobne. Usługi są skalowalne, a paczki składowane bezpiecznie i konfekcjonowane oraz nadawane równie szybko. Rozwiązania są zautomatyzowane, a klient ma do nich bieżący dostęp za pomocą narzędzi online. Podobnie zresztą jest w logistyce. Każdy fracht do Bukaresztu będzie jechał mniej więcej tyle samo. Nie da się pojechać zgodnie z przepisami szybciej.
Olza Fulfillment ma jednak jedną zasadniczą przewagę, ściśle związaną z kierunkami, w których się specjalizujemy. Mamy po prostu bliżej do klientów na południu. Nasze centrum zlokalizowane jest na pograniczu polsko-słowacko-czeskim. To tu krzyżują się główne szlaki komunikacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej.
Z okolic Cieszyna wysyłki do krajów takich jak Czechy czy Słowacja traktujemy właściwie jak lokalne. Ale nawet jak wysyłasz dalej – do Rumunii, Węgier, Bułgarii, na Bałkany, do Włoch lub Grecji – nie znajdziesz lepszej lokalizacji dla usług fulfillment. Fracht wyjeżdżający od nas ma do pokonania krótszą trasę, a procesy magazynowe umożliwiają bardzo późne wysyłki, co w efekcie daje klientowi końcowemu błyskawiczną dostawę zamówionego towaru.
Czy specjalizujecie się także w obsłudze konkretnych branż?
Naszą domeną są produkty FMCG, ale gwarantujemy bezpieczny proces logistyczny niezależnie od branży, w jakiej działa klient. Infrastruktura centrum logistycznego – regały, wieszaki i strefy produktowe – została dostosowana do potrzeb e-commerce oraz specyfiki zróżnicowanych towarów. Produkty przechowywane są w odpowiednich warunkach, we właściwej temperaturze i zostały zabezpieczone m.in. przed wilgocią oraz zdarzeniami losowymi, np. pożarem.
Skuteczna logistyka to jednak przede wszystkim rozwiązania informatyczne.
Dlatego współpraca z nami rozpoczyna się od połączenia platformy sprzedażowej e-sklepu z systemem magazynowym. Posiadamy gotowe integracje ze wszystkimi najpopularniejszymi platformami e-commerce oraz systemami klasy WMS i ERP.
Integracja pozwala na szybkie, automatyczne i bezbłędne zarządzanie zamówieniami. Konfekcjonowanie przesyłki zaczyna się od razu po dokonaniu zakupu przez klienta, ponieważ informacja o nowej sprzedaży trafia do nas w momencie pojawienia się zamówienia na platformie sprzedażowej.
Pracownik e-sklepu ma pełny wgląd w dokumentację oraz ewidencję prowadzoną przez Olzę i może na bieżąco monitorować każde zlecenie oraz stany magazynowe. W praktyce integracja systemów zapewnia stały dostęp, 24 godziny na dobę, do każdego elementu świadczonych usług.
Na co może liczyć klient, który podpisuje umowę z Olzą?
Na dedykowaną e-commerce profesjonalną usługę fulfillmentową i kompleksowy outsourcing całego procesu. Proste warunki współpracy i przyjazny język, jakim napisane są wszystkie dokumenty. Skalowalną przestrzeń magazynową, dopasowaną do aktualnych potrzeb klientów. Szybką integrację systemów informatycznych. To na start.
Potem gwarantujemy kompleksową obsługę zamówień, bezpieczne magazynowanie towarów, a dzięki zaawansowanej automatyzacji – w praktyce bezbłędne wydania do doręczenia.
Naszą ofertę uzupełniają szybkie wysyłki oraz pełna logistyka zwrotów, z ekspresowym ponownym zatowarowaniem. Możemy także dostarczyć paczki do klientów w sposób, jaki sobie życzą: do domu, punktu odbioru lub automatu paczkowego. Do wybranych krajów zrobimy to w 24 godziny od złożenia zamówienia. Lokalizacja magazynu przyspiesza dostarczanie paczki.
Materiał reklamowy partnera