Google wprowadza multiwyszukiwanie, TSUE wydaje wyrok w sprawie treści na przyciskach w serwisach i sklepach internetowych, sieć księgarni internetowych TaniaKsiążka.pl otworzyła 20 punkt sprzedaży i odbioru zamówień online, Deloitte Digital publikuje raport o mitach i faktach usług subskrypcyjnych, PMR o handlu internetowym usługami w Polsce, a Manpower o wynagrodzeniach w digital i e-commerce.
Google wprowadza multisearching, czyli jednoczesne szukanie tekstem i obrazem
Nowa funkcja Google opiera się na sztucznej inteligencji. Dzięki multiwyszukiwaniu, które łączy obraz z tekstem, konsument może łatwiej znaleźć to, czego szuka i skuteczniej dotrzeć do konkretnego produktu w sklepie internetowym. Multisearching opiera się na kilku prostych krokach:
- otwórz aplikację Google,
- zrób zdjęcie lub dodaj je z pamięci telefonu,
- przesuń palcem w górę i kliknij „+ Dodaj do wyszukiwania” i dodaj tekst, np. nazwę marki, kolor lub inny atrybut wizualny.
Dzięki multiwyszukiwaniu w Google Lens można wyjść poza pole wyszukiwania i zadawać pytania dotyczące tego, co widzimy. Usługa jest pilotażowo dostępna w Stanach Zjednoczonych. Po testach wersji beta, będzie dostępna również w innych krajach.
TaniaKsiążka.pl otworzyła 20 punkt sprzedaży i odbioru zamówień online
Sieć księgarni internetowych Tania Książka.pl, która należy do spółki Glosel i jest obecna na rynku od 2006 r., stale powiększa sieć punktów sprzedaży i odbioru zamówień online. Najnowszy punkt został otwarty w rodzimym Białymstoku.
Otwieranie kolejnych księgarni stacjonarnych oraz punktów odbioru to realizacja strategii, mającej zapewnić jak największą dostępność klientom marki oraz poszerzenie grona czytelników w Polsce.
Obecnie w całym kraju jest 20 takich punktów, w tym 9 księgarni stacjonarnych i 11 partnerskich lokalizacji, w których można odebrać przesyłki.
22 mln euro dla Everli od funduszu United Ventures
Everli, platforma oferująca zakupy online w największych supermarketach w 47 miastach w Polsce, w ramach rundy inwestycyjnej serii C, pozyskała dodatkowe 22 mln euro. Nowy kapitał, dzięki umowie z United Ventures, włoską firmą venture capital specjalizującą się w inwestycjach w technologie cyfrowe, pozwoli Everli przyspieszyć plany ekspansji międzynarodowej.
Do dzisiaj Everli zrealizowało zamówienia na ponad 4 miliony dostaw w 135 miastach we Włoszech, Francji, Polsce i Czechach, współpracując z takimi detalistami jak Lidl, Carrefour, Conad, Coop i Kaufland. Z usługi może już skorzystać ponad 11 mln Polaków.
Orzeczenie TSUE: Treść przycisków w serwisach i sklepach internetowych do weryfikacji
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie dotyczące skuteczności zawierania umów przy użyciu środków elektronicznych. To kontynuacja głośnej w Niemczech sprawy rezerwacji na Booking.com i przycisku „sfinalizuj rezerwację”.
Jak wskazał TSUE, z dyrektywy jasno wynika, że przycisk zamówienia musi zawierać sformułowanie, które czytelnie i jednoznacznie informuje o tym, że jego kliknięcie skutkuje zaistnieniem obowiązku zapłaty. To ważna informacja również dla polskich firm oferujących towary i usługi przez internet. Pełna treść orzeczenia dostępna jest na stronie internetowej TSUE CURIA.
Więcej przeczytasz w artykule na „EwP”.
Raport Deloitte Digital: „Mity i fakty usług subskrypcyjnych”
„Korzyści finansowe to najważniejsze czynniki wpływające na decyzję o zakupie subskrypcji”. To jeden z wniosków płynących z raportu „Mity i fakty usług subskrypcyjnych”, opracowanego przez Deloitte Digital.
Subskrypcja jako forma świadczenia usług zyskała rozgłos dzięki gigantom takim jak Netflix, Spotify czy Amazon. Chcąc sprawdzić, jaki potencjał mają usługi subskrypcyjne, Deloitte Digital przeprowadził badanie wśród klientów z dziewięciu krajów Europy i Azji Zachodniej oraz przeanalizował dziesiątki najlepszych praktyk. Raport bada rozwój modeli biznesowych opartych na subskrypcji w ostatnich latach w celu zidentyfikowania przyszłych szans strategicznych w tym obszarze.
Raport PMR: wartość rynku e-commerce wyniosła ponad 111 mld zł w 2021 r.
Według danych raportu PMR „Handel internetowy usługami w Polsce 2022. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2022-2027″, sumaryczna wartość rynku e-commerce wyniosła w 2021 r. ponad 111 mld zł. Za większą część rynku odpowiada sprzedaż produktów: w 2021 r. 56% przypadało na zakup produktów, a pozostałe 44% na zakup usług.
Pandemia COVID-19 mocno zmieniła strukturę rynku usług zamawianych online. Lata 2020-2021 to przyspieszenie wzrostu m.in. wydatków na gry wideo, wartości rynku płatnej telewizji, ale również w innych obszarach, takich jak np. muzyka cyfrowa, e-booki czy treści dla dorosłych. W przypadku zakupów niesubskrypcyjnych swoją pozycję w 2021 r. odbudowywały przede wszystkim kategorie związane z transportem i mobilnością, które mocno straciły w 2020 r. Kategorią, która zyskała najmocniej w przypadku zakupu subskrypcji online są usługi telekomunikacyjne.
Według prognoz PMR, wartość rynku handlu internetowego usługami w Polsce zwiększy się z 48,7 mld zł w 2021 r. do 97 mld zł w roku 2027.
Więcej przeczytasz w artykule na „EwP”.
Wynagrodzenia w digital i e-commerce
Według „Raportu trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy”, wydanego przez Manpower, 30 tys. zł brutto to najczęściej ofertowane wynagrodzenie na pozycji dyrektora e-commerce. W obszarze digital kandydatowi na stanowisko dyrektora proponuje się najczęściej 28 tys. zł brutto, z maksymalną stawką na poziomie 35 tys. zł brutto.
Stanowiska najniżej opłacane w ramach obszaru digital i e-commerce to copywriter, z najczęściej oferowaną stawką na poziomie 8 tys. zł brutto i maksymalną wyższą o 2 tys. zł. Specjalista ds. afiliacji zarobi najczęściej 7,5 tys. zł brutto, do maksymalnie 10 tys. zł brutto.
W efekcie dużego popytu na nowych pracowników przy jednoczesnym niedoborze talentów, kandydaci z obszaru digital i e-commerce w trakcie zmiany pracy, mogą liczyć na wzrost wynagrodzeń nawet o 10% – 20%.
Więcej przeczytasz w artykule na „EwP”.
Warto posłuchać:
ETA.fm – Twój podcast o Franchcie i Handlu Międzynarodowym: Czy największa polska firma odzieżowa jest również największą polską firmą logistyczną? – rozmowa z Sebastianem Sołtysem z LPP S.A.
Jak zbudować kreatywny e-biznes? – rozmowa z Tomaszem Franaszkiem ze sklepu Znaneklocki.pl
Warto wziąć udział:
- 26 kwietnia, szkolenie online: Skuteczna promocja na TikToku. Jak wykorzystać potencjał aplikacji w marketingu i e-commerce. TikTok to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się platforma społecznościowa na świecie. W 2021 roku przekroczyła miliard użytkowników. W Europie z aplikacji korzysta 100 mln aktywnych użytkowników, w tym w Polsce ponad 8,5 mln użytkowników powyżej 18 roku życia. Podczas szkolenia dowiesz się, jak sprawić, by TikTok stał się efektywnym kanałem marketingowym dla marki osobistej, małej i średniej marki, firmy lub e-sklepu. Poznasz inspiracje i przykłady z różnych branż.
- 27 kwietnia, szkolenie online: Kreatywny marketing B2B. Jak wykorzystać wiedzę nabytą w marketingu B2C do działań B2B. Co łączy marketing B2C i B2B, a jakie są zasadnicze różnice między nimi? Czy działania marketingowe w biznesie B2B mogą być inspirujące i kreatywne? Czy marketerzy z doświadczeniem w B2C mogą zbudować skuteczną strategię marketingową dla firmy B2B i jak to zrobić? Jakie narzędzia typowe dla marketingu B2C można użyć również w B2B, a z jakich lepiej nie korzystać?
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu ikomersiaka.