Dziewięciu zdobywców pierwszego w Polsce znaku Digital Quality Mark w e-commerce gwarantuje najlepsze rozwiązania AI, SaaS lub agencyjne. DQM oznacza skuteczność i prędkość działania w połączeniu z jakością. Te oczekiwania rynkowe znalazły odzwierciedlenie w innowacyjnej formule konkursu o tej samej nazwie, połączonego z pitch contestem. Poszły za tym przejrzystość rywalizacji i adekwatność propozycji do oczekiwań biznesu, zgodnie z intencją organizatora – Izby Gospodarki Elektronicznej.
Silny sygnał dla rynku
Wszyscy laureaci oraz uczestnicy finału DQM 2024 już przez samo wzięcie udziału w rywalizacji otrzymali rekomendację, która pozwala dotrzeć do szerokiego rynku. Co więcej, dzięki networkingowi i konstruktywnemu feedbackowi na linii klient – rozwiązanie technologiczne firmy mogą udoskonalać porftolio własnych produktów.
Formuła rywalizacji w DQM pozwoliła zweryfikować jakość i efektywność rozwiązań AI, SaaS i agencyjnych w istotnych obszarach e-handlu, które odpowiadały kategoriom konkursu. Wszyscy przedstawiciele firm uczestniczących w rywalizacji o tytuł
DQM mieli możliwość interakcji z jury podczas pitchowania i mogli obserwować na bieżąco wyniki głosowania. Kancelaria Quidea zapewniła prawny audyt w czasie rzeczywistym rywalizacji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Know-how w obiegu
Jury konkursu składało się z ekspertów rynku e-commerce. Reprezentowało komplementarność usług i technologii dla cyfrowej gospodarki. To właściciele, prezesi, dyrektorzy e-commerce, dyrektorzy marketingu i sprzedaży, dyrektorzy odpowiedzialni za digital, wdrażanie nowych technologii czy omnichannel. Wielu ekspertów to najlepsi specjaliści e-commerce w kraju – laureaci konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023 e-Izby. Zróżnicowana struktura komisji pozwoliła na rzetelną ocenę rozwiązań zgłoszonych do DQM.
Jeden z jurorów podkreśla rolę technologii w ciągłości biznesu. – Wybór technologii na etapie tworzenia biznesu e-commerce jest często bagatelizowany. Już na początku musimy przewidzieć etapy skalowania sklepu, jego bezpieczeństwo, automatyzacje i integracje. Wszelkie migracje w przyszłości rodzą wielkie ryzyko biznesowe, zarówno po stronie bazy danych, jak i po stronie choćby SEO. Tym trzeba zarządzać – mówi Tomasz Osman, CEO firmy Savicki.
Potrzeba rodzi rozwiązanie
Wszystko służy temu, aby – po pierwsze – firmy i rozwiązania obecne na rynku zapewniały bardzo wysoki poziom obsługi. Po drugie chodzi o benchmark dla pozostałych, których ambicją jest rzetelność i otwartość na współpracę z biznesem w zależności od zapotrzebowania. – Wybór odpowiednich technologii jest kluczowy ze strategicznego punktu widzenia, zwłaszcza w e-commerce. Zastosowanie właściwego rozwiązania IT przyczynia się do poprawy doświadczenia klientów i optymalizacji procesów operacyjnych – uważa Piotr Truszkowski, head of Allegro Business, członek jury DQM.
Inny juror zwraca uwagę na konieczność rozpoznawania wysokojakościowych rozwiązań. – Na poziomie wyobrażenia AI jest technologią usprawniającą niemal każdy aspekt działania organizacji. Jednak w praktyce wykorzystanie sztucznej inteligencji napotyka nadal liczne wyzwania organizacyjne czy technologiczne. W związku z tym moim oczekiwaniem wobec konkursu DQM było nagrodzenie rozwiązań, w których ten rozdźwięk pomiędzy wyobrażeniem a praktyczną aplikacją AI będzie najmniejszy – mówi Maciej Jakubowski, chief technology officer w Empiku.
– Lista podmiotów zweryfikowanych w ramach Digital Quality Mark jest gwarancją tego, że będzie się pracowało z najlepszymi. Wielu przedsiębiorców każdego dnia jest atakowanych dziesiątkami ofert, usług i narzędzi, które mają nam pomóc. Jednak nie wszystkie są dobre i godne zaufania. Dlatego korzystając z listy DQM, możemy zapewnić sobie większą szansę na to, że dobrze ulokujemy nasze środki i czas – podkreśla Łukasz Kierus, CEO spółki Glosel.
– Polski rynek e-commerce jest już na tyle dojrzały, aby wprowadzić system certyfikacji różnego rodzaju usług. Na rynku mamy kilkadziesiąt, czasem kilkaset agencji lub dostawców w ramach pewnego obszaru i jako osoba prowadząca e-commerce myślę, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, żeby młodym oraz bardziej doświadczonym e-sklepom umożliwiać weryfikację usług – dodaje Joanna Kwiatkowska, vice CEO & co-founder firmy Kubota.
Gotowe do wdrożenia
Izba Gospodarki Elektronicznej jest organizacją branżową, która wspiera e-commerce na wielu płaszczyznach strategicznie i doraźnie. – Zaobserwowaliśmy tę potrzebę już w ubiegłym sezonie. Sklepy internetowe zgłaszały nam problemy z szybką i rzetelną weryfikacją rozwiązań wspomagających biznes – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – W tym przypadku chodziło o relatywnie szybką reakcję i rzetelne przeskanowanie rynku pod tym względem. Przebieg konkursu pokazał, że to się udało i było konieczne.
W ten sposób e-Izba realizuje misję cyfrowej transformacji biznesu na najwyższym poziomie zaawansowania. Konkurs i pitch contest DQM będą miały więc kontynuację w postaci kolejnej edycji.
Zdaniem organizatorów i uczestników Digital Quality Mark 2024
– Element pitchowania był nie tylko wyzwaniem, ale i motywacją dla uczestników, tworzył unikatową atmosferę oraz efektywną platformę do wymiany doświadczeń. Zainteresowanie i zaangażowanie członków jury przyczyniło się do wysokojakościowej weryfikacji rozwiązań – Paulina Wojczyńska, dyrektor projektów e-Izby, koordynatorka DQM.
– DQM to miejsce dla rozwiązań innowacyjnych, które odpowiadają na potrzeby rozwijającego się rynku i biznesów. Dlatego jeśli Twoja firma lub zespół pracują nad rozwiązaniami, na pewno warto pokazać je światu. DQM to jest konkurs, w którym możesz zostać doceniony – Cezary Pierzan, CEO eparagony.pl.
– DQM to konkurs, który nagradza za podejście i jakość dostarczanych rozwiązań dla e-commerce. Jesteśmy dosyć młodą branżą, więc wszystkie takie inicjatywy tworzą i budują ten rynek, tworzą i budują pewne standardy – Borys Skraba, CEO Strix.
– Nagroda DQM jest dla Algolytics wyróżnieniem i podkreśleniem tego, co robimy z naszymi klientami. Dowodzi, że inwestycja w dane jest obszarem, który się zwraca. Zależy nam, aby więcej firm brało udział w takich konkursach, bo to pokazuje istotę naszej działalności – Piotr Biegun, COO Algolytics.
Materiał partnera