Zastanawiasz się, jak można gromadzić dane i zarządzać nimi w sklepach internetowych różnej wielkości? Jakie narzędzia do tego wykorzystywać? Wreszcie: jak przełożyć analizę na skuteczne działanie? Podpowiedzi znajdziesz w najnowszym numerze „E-commerce w Praktyce”, którego tematem przewodnim jest podejście data-driven. Nasi eksperci pomogą wdrożyć tę strategię w Twoim e-sklepie.
Swoimi doświadczeniami dzielą się przedstawiciele sklepów internetowych. W cyklu „Zdaniem ikomersiaka” o podejściu data-driven w praktyce opowiadają Bartosz Pilch (SIG), Piotr Szyszka (Tortli.pl) oraz Aleksander Krysa (DrTusz.pl).
Z lektury dowiesz się m.in.: jak wykorzystać dane o kliencie w e-handlu, jak za pomocą analizy danych zbudować strategię content-marketingową, na czym polega atrybucja data-driven w Google Analytics 4, jak dzięki danym zaprojektować ścieżkę użytkownika – od poznania marki do konwersji, a także jak legalnie pozyskiwać dane z ciasteczek i innych technologii. Poznasz też sposoby na poradzenie sobie z fragmentacją danych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „EwP” 23 o data-driven
Zachęcamy również do zapoznania się z artykułami spoza tematu numeru. Dowiesz się z nich, jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce, jak przygotować kampanie shoppingowe Google Ads oraz wykorzystać logi serwerowe w SEO. Zobaczysz, w jaki sposób Morele.net optymalizuje obsługę klienta dzięki sztucznej inteligencji oraz poznasz największe wyzwania na rynku e-commerce w
2024 r.
Lekturę nowego wydania „EwP” proponujemy rozpocząć od wywiadu z właścicielami księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl, która w październiku świętowała 17. urodziny, a we wrześniu zrealizowała wysyłkę 10-milionowego zamówienia złożonego przez stronę. „Nasza strategia opiera się na współpracy z wiernymi klientami, ponieważ oferowanie im korzyści jest bardziej ekonomiczne niż poszukiwanie nowych kupujących, zwłaszcza w obliczu wzrastających kosztów ich zdobywania” – mówią Agnieszka Stankiewicz-Kierus i Łukasz Kierus.
Zamów „EwP” 23 o data-driven
Z „EwP” 23 dowiesz się m.in.:
- skąd pozyskać i jak wykorzystać dane o kliencie w małym sklepie internetowym,
- jak segmentować klientów za pomocą danych sprzedażowych,
- czym jest MVP i kiedy warto zastosować to podejście w e-commerce,
- jak zaprojektować ścieżkę klienta – od poznania marki do konwersji – dzięki danym,
- jak poradzić sobie z fragmentacją danych w e-commerce,
- jak przeanalizować dane i zbudować strategię content marketingową e-sklepu,
- jaka jest rola danych w strategii marketingowej Amazon Ads,
- jak działa atrybucja oparta na danych w Google Analytics 4,
- jak przeprowadzić audyt cookies w e-commerce,
- jak przygotować się na świat bez ciasteczek,
- jak zarządzać doświadczeniem klienta za pomocą kart produktowych,
- jak przygotować kampanie shoppingowe Google Ads na Black Week i Q4,
- jak zwiększyć skuteczność reklam Allegro Ads,
- jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce,
- jak Morele.net optymalizuje obsługę klienta dzięki OpenAI,
- jak wygrać bitwę o klienta w 2024 r.
„EwP” 23 to 116 stron inspirującej lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci gromadzić, analizować i wykorzystywać dane w sklepie internetowym.
W nowym numerze „EwP” swoją wiedzą podzielili się:
Paweł Adamiec, Łukasz Białonoga, Anna Boduch, Tomasz Chabowski, Paulina Czokajło, Przemysław Durczak, Paweł Fornalski, Katarzyna Grabowska, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Joanna Horoszko, Anna Janaszek, Adam Jankowiak, Krzysztof Janosiewicz, Łukasz Kierus, Dorota Kika, Jan Klag, Patrycja Kościołowska, Aleksander Krysa, Julia Nycz, Artur Pajkert, Paweł Paszkowski, Wojciech Pawlik, Bartosz Pilch, Agnieszka Stankiewicz-Kierus, Weronika Szczepanik, Kaspar Szymański, Piotr Szyszka, Ewelina Ścisłowska, Paweł Wesołek, Konrad Zach, Marta Zawiła-Piłat.
Ten numer zawiera również dodatek w formie praktycznego gadżetu – plakatowy kalendarz marketera i ikomersiaka na 2024 r.
Życzymy owocnej lektury. Jesteśmy przekonani, że wskazówki naszych ekspertów pomogą Ci mądrze gromadzić i analizować dane, a następnie wdrażać skuteczne rozwiązania.