Prowadzenie biznesu e-commerce jest pełne wyzwań. Zwłaszcza gdy nie masz odpowiedniego zaplecza technologicznego i borykasz się z takimi problemami jak dług technologiczny i ograniczona elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii czy zarządzaniu treścią. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które może Ci pomóc – composable commerce.

Czym jest composable commerce?
Composable commerce to koncepcja pozwalająca na budowę platformy e-commerce w ramach architektury modułowej. Każdy składnik systemu jest skalowalny i możliwy do wymiany, co pozwala na zintegrowanie go z pozostałymi elementami, bez negatywnego wpływu na działanie platformy i jej poszczególne części.
Zapamiętaj
Dzięki podejściu composable commerce możesz szybko dostosować platformę e-commerce do zmieniających się potrzeb biznesowych i panować nad jej rozwojem. Podstawowe zasady tej koncepcji to: microservices, API-first, cloud-native, headless (MACH).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Cały proces można porównać do składania infrastruktury z klocków, z których każdy odpowiada za konkretne działanie. To strategia polegająca na dostarczaniu elastycznych, modułowych rozwiązań, które mogą być łatwo łączone i modyfikowane z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb.
Kluczowe jest tu słowo „mikrousługa”, które w praktyce oznacza, że system e-commerce jest dzielony na mniejsze, niezależne moduły. Każdy z nich wykonuje określone zadanie i może być łatwo modyfikowany, dodawany lub usuwany według zmieniających się potrzeb biznesowych czy upodobań grupy użytkowników (jednej lub wielu różnych).
Komunikacja między modułami odbywa się najczęściej za pomocą API, co zapewnia płynny przepływ danych i synchronizację między komponentami.
Zapamiętaj
Koncepcja composable commerce pozwala na szybsze wprowadzanie nowych technologii lub ich wymianę bez modyfikacji całego systemu. Umożliwia firmom skuteczniejsze dostosowywanie strategii biznesowych do zmieniających się trendów i potrzeb klientów, a także na wydajniejsze zarządzanie danymi i procesami sprzedaży.
Jak zacząć z composable commerce?
Wdrażanie composable commerce nie musi być trudne – wystarczy dobór sprawdzonych narzędzi. Oto kilka z naszego portfolio.
commercetools doskonale zaopiekuje się całą logiką e-commerce w zakresie rozwiązań klasy enterprise. W projektach o mniejszej skali sprawdzi się Shopware 6 – jedna z najszybciej rozwijających się obecnie platform e-commerce.
Niezwykle istotny w kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska e-commerce jest również wybór systemu zarządzania treścią (CMS). Tu z pomocą przychodzi Storyblok – pozwala na łatwe tworzenie i publikowanie treści w kilku miejscach: na stronach internetowych, platformach e-commerce oraz w aplikacjach mobilnych.
Wskazówka
Rekomendujemy Storybloka – jedno z ulubionych narzędzi CMS w SalesTube. Można je łatwo integrować w infrastrukturze composable commerce. System ten wyróżniają:
- łatwość zarządzania treściami, które mogą być dystrybuowane na różnych platformach dzięki przyjaznemu API,
- narzędzia do monitorowania i analizowania wyników, pozwalające na optymalizację strony pod kątem ruchu i konwersji,
- edytor wizualny, pozwalający na wprowadzanie zmian na stronie internetowej z podglądem na żywo, co daje pełną kontrolę nad treścią w czasie rzeczywistym.
Kolejnym narzędziem godnym polecenia jest Vue Storefront – elastyczny ekosystem front-endowy, który umożliwia budowanie wydajnych i responsywnych interfejsów użytkownika do platform e-commerce.
Przedstawione narzędzia mają gotowe integracje ze sobą. Oto przykładowy set-up w architekturze composable commerce:
- commercetools jako narzędzie do procesów e-commerce,
- Storyblok do zarządzania treściami,
- Vue Storefront spinający całość od strony użytkownika.
Do tej podstawy można dokładać kolejne klocki.
Przyszłość composable commerce
Prognozy nie pozostawiają złudzeń: przyszłość będzie należała do koncepcji takich jak composable commerce. Trendy wskazują na rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na elastyczne i modułowe rozwiązania. Composable commerce daje firmom większą kontrolę nad procesami zachodzącymi na platformach e-commerce, pozwala też na szybką adaptację do nowych trendów i technologii oraz na skalowanie biznesu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Potrzebujesz wsparcia w procesie wdrożenia composable commerce? A może zastanawiasz się nad kompleksowym audytem i przemodelowaniem swojej platformy? Skontaktuj się z nami: hello@salestube.tech.
Materiał partnera