Black Friday to wyzwanie dla e-commerce. Trzeba zadbać o przygotowanie sklepu online, aby przyjął wzmożony ruch. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie – przy wdrożeniu serwisu lub całorocznej pracy nad nim nie myśleć w kategorii „tu i teraz”, ale dbać o to, co może się wydarzyć w przyszłości, i być gotowym na warunki, jakie może podyktować świat biznesu. Jak robimy to w Fast White Cat? Jak doprowadzamy do tego, że w Black Friday nasz klient – popularny polski e-commerce – generuje zamówienie co niecałą sekundę?
Jak podejść do przygotowań e-sklepu na Black Friday
W Fast White Cat do projektów podchodzimy perspektywicznie i odpowiedzialnie – dbamy o to, aby wdrażane sklepy były skalowalne i umożliwiały biznesom wzrost. Zawsze działamy na wypracowanych już standardach i naszych wypróbowanych, autorskich, stale ulepszanych rozwiązaniach, które wprowadzamy przez cały czas pracy z Magento. Dzięki temu możemy zapewnić klientowi, że przy wzmożonym ruchu – w tym przypadku z okazji Black Friday – serwis poradzi sobie z wyzwaniem i obsłuży każdego kupującego. Doświadczenie Fast White Cat wynikające z niemal dekady pracy z Magento podpowiada nam, jak poprowadzić każdy projekt.
Jak to się stało, że sklep partnera Fast White Cat generował nowe zamówienie co (niecałą) sekundę
- Znamy Magento od podszewki, dlatego poruszamy się po nim sprawnie – dobraliśmy takie rozwiązania, aby spełniały założenia biznesowe, i sprawiliśmy, że są one odpowiednio zoptymalizowane: tak aby nie generować nadmiarowego obciążenia, gdy kupujący wykona konkretny ruch.
- Tworzymy kod zgodnie ze sztuką – dzięki temu, że jest on napisany w optymalny sposób, e-sklep naszego partnera nie ma problemów z niedziałającą czy zbyt wolno uruchamianą stroną.
- Mamy odpowiednio zaprojektowaną infrastrukturę autoskalującą – pozwala to sklepowi dostosować się do ruchu panującego na stronie.
- Współpracujemy z firmami, które stawiają na innowacyjne i stabilne rozwiązania – np. AWS (Amazon Web Services).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wydajne rozwiązania – nie lubimy marnować energii
- Przy wydajnych projektach wspiera nas AWS. Jak? Manage services – elementy czy też usługi oferowane przez AWS – pozwalają nam stworzyć całą układankę, czyli sprawnie działający e-sklep. Usługi te są zarządzane przez AWS, więc jako Fast White Cat nie musimy się martwić o ich podstawową konfigurację, a możemy się jedynie skupić na wykorzystaniu ich i potencjału w realizacji całego projektu.
- Odpowiednio dobrane maszyny wirtualne od AWS – procesory AWS Graviton w usłudze Amazon EC2 dają naszym wdrożeniom najlepszą wydajność w porównaniu ze standardowymi procesorami typu x86. Testy wykazały, że silnik Magento na procesorach AWS Graviton działa nawet o 20% wydajniej niż przy identycznej mocy obliczeniowej wymienionych popularnych procesorów. Z kolei podczas obsługi aplikacji bazujących na technologii uczenia maszynowego nowoczesne procesory AWS przetwarzają dane nawet trzy razy szybciej. Są przy tym energooszczędne – pobierają o 60% mniej prądu. Co więcej, są także tańsze, co jest korzystne dla budżetu naszego klienta. Dlatego wykorzystujemy je we wszystkich usługach i wszędzie, gdzie są dostępne.
- Właściwie skonfigurowane i wypracowane mechanizmy autoskalujące – w związku z tym nasz partner nie obawia się, że sklep nie utrzyma dużego ruchu, np. po wysłaniu newslettera czy innej komunikacji marketingowej o promocji. Wdrażane przez nas sklepy na serwerach AWS skalują się tylko wtedy, gdy jest taka potrzeba, co oznacza, że zwiększają swoją moc wprost proporcjonalnie do liczby odwiedzających. To najlepsze rozwiązanie pod względem budżetu naszego partnera – nie płaci on bowiem za pełną moc obliczeniową sklepu. W ten sposób dbamy również o zrównoważony rozwój i generujemy mniejszy ślad węglowy.
Wnioski
W niecałą sekundę można wiele – ale tylko wtedy, gdy na zapleczu zbudowało się niemal dziesięcioletnie doświadczenie. To właśnie dzięki temu w Fast White Cat stworzyliśmy dla naszego klienta sklep internetowy, który uniesie każdą liczbę kupujących. W okresie globalnej promocji wygenerował on 144 065 zamówień – ponad 3850 w godzinę w najbardziej decydującym momencie, czyli ponad 64 na minutę, a więc jedno zamówienie na niecałą sekundę.
Co więcej, użytkownicy kupowali przez całą dobę – także w środku nocy – co jasno pokazuje, że odpowiednia opieka nad sklepem wymaga pełnego zaangażowania 24/7. Nawet kilka minut niedziałającej platformy doprowadzi do dotkliwych strat dla marki.
Właśnie dlatego, bez względu na wielkość sklepu, jaki wdrażamy lub utrzymujemy, zawsze od początku pracujemy tak, aby w razie potrzeby był on w stanie przyjąć jak najwięcej zamówień. To chroni naszych klientów przed utratą marży w trakcie ważnych wydarzeń rynkowych.
Chcesz naprawdę dużej sprzedaży w swoim e-commerce?
Napisz do nas: info@fastwhitecat.com.
Komentarz ekspertów
Takie wydarzenia jak Black Friday czy Cyber Monday to przede wszystkim wyzwanie, aby zapewnić najlepszy customer experience. Jak się do tego przygotować?
- Automatyzacja i inteligentne silniki rekomendacyjne. Zautomatyzuj wszystko. Skorzystaj z usług, które mogą skalować się automatycznie (Route 53 do skalowania DNS, Auto Scaling EC2, Elastic Load Balancer). Stosuj inteligentne silniki rekomendacyjne (np. Amazon Personalize), uwzględniające informacje o dostępności, podobnych produktach i nietypowych wzorcach zakupowych, jakie zazwyczaj występują podczas takich wydarzeń jak Black Friday.
- Symulacje i testy. Weryfikuj obciążenia na bazie historycznych eventów. Symulacje ruchu w e-commerce i testy wydajnościowe zapobiegają utracie marży w trakcie ważnych wydarzeń rynkowych. Dzięki rozwiązaniom opartym na chmurze można łatwo wykonywać takie testy i nie ponosić stałych kosztów infrastruktury.
- Monitorowanie. Korzystaj z miar i alertów Amazon CloudWatch. Pomoże to utrzymać kontrolę nad wykorzystaniem zasobów, aby zapewnić najlepszą jakość usługi dla klientów.
- Think big. Dobrze wdrożony system, skalowalna i bezpieczna infrastruktura, narzędzia analityczne AI (artificial intelligence) i ML (machine learning) mogą otworzyć nowy potencjał biznesowy i zapewnić najlepszy customer experience we wszystkich działaniach promocyjnych. Pozwalają też firmie wspierać jej własne eventy, związane np. z programem lojalnościowym bądź rabatowym.
Magdalena Rempuszewska – Digital transformation architect AWS.
Paweł Moniewski – Enterprise solutions architect AWS.
Materiał partnera