Zamów nowy numer!

Zdrowa polityka cenowa i rabatowa w e-commerce

Zobacz numer

Sprzedaż online bez e-sklepu – jak dopasować płatności do swojej firmy

Nie zawsze wymagany jest sklep internetowy, aby przenieść sprzedaż do internetu. Nie potrzebujesz nawet strony internetowej, aby sprzedawać zdalnie. Możesz za to skorzystać z rozwiązania, które oryginalnie zostało zaprojektowane dla e-sklepów, ale sprawdzi się również jako uniwersalne narzędzie do zdalnego rozliczania się z klientami.

Sprzedaż online bez e-sklepu – jak dopasować płatności do swojej firmy

Nie zawsze wymagany jest sklep internetowy, aby przenieść sprzedaż do internetu. Nie potrzebujesz nawet strony internetowej, aby sprzedawać zdalnie. Możesz za to skorzystać z rozwiązania, które oryginalnie zostało zaprojektowane dla e-sklepów, ale sprawdzi się również jako uniwersalne narzędzie do zdalnego rozliczania się z klientami.

Czas czytania: ok. 2 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • jaką metodę płatności wybrać, gdy chcesz sprzedawać online bez zakładania e-sklepu,
  • czym są linki do płatności i jak je wykorzystać w praktyce,
  • na jakie kryteria zwrócić uwagę przy wyborze operatora płatności online.

Generator płatności online –dla jakich firm?

Istnieje wiele branż i biznesów, które mogą skorzystać na oferowaniu swoich usług i produktów w internecie, ale charakter lub skala ich działalności sprawiają, że uruchomienie sklepu internetowego byłoby dla nich zbyt dużym przedsięwzięciem. Oczywiście założenie e-sklepu niesie za sobą wiele dodatkowych korzyści, związanych choćby z budowaniem bazy klientów, możliwością kierowania do nich ofert czy wprowadzeniem automatyzacji. Można jednak zacząć szybciej i prościej, przy niewielkich zmianach w swoim biznesie.
Z generatora płatności online mogą przede wszystkim skorzystać firmy, które:

  • oferują usługę zdalnie, np. w formie teleporady, spotkania wideo lub innego świadczenia online (medycyna, szkolenia, zajęcia taneczne, fitness, usługi IT),
  • przyjmują zamówienia telefonicznie i dostarczają towar do domu klienta (gastronomia, lokalne sklepy stacjonarne),
  • chcą się rozliczać w formie przedpłaty, zaliczki lub przyjmować płatność z góry, aby zniwelować ryzyko związane z niestawianiem się klientów w umówionym terminie (salony fryzjerskie, salony piękności, medycyna).

Przykłady firm, które już skorzystały z tej metody płatności i dzięki temu podczas pandemii utrzymały lub zwiększyły sprzedaż, znajdziesz poniżej.


Jeśli działasz stacjonarnie, wprowadzenie usług i płatności online może być sposobem na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do nowych klientów, którzy wcześniej by do Ciebie nie przyszli, bo np. mieszkają za daleko. A stali klienci mogą zyskać dodatkową szansę skorzystania z Twojej oferty przez internet. W niepewnym czasie pandemii nie tylko odgórne decyzje administracyjne, lecz także osobiste preferencje mogą skłonić ich do wybierania opcji online.

Proste rozwiązanie i dla sprzedającego, i dla klienta

Linki płatnicze to metoda doskonale znana kupującym w internecie. Twój klient po kliknięciu w otrzymany od Ciebie unikatowy link trafia na stronę płatności, na której wybiera sposób zapłaty – BLIK, przelew natychmiastowy, kartę, a w przypadku bramki imoje także opcję „Kup teraz, zapłać później z Twisto”. Nie musi wpisywać żadnych informacji o zamówieniu ani własnych danych – płatność zostanie bezpośrednio powiązana ze złożonym przez niego zamówieniem.
Po stronie sprzedającego obsługa jest również prosta. Dostęp do panelu, w którym generowane są linki, możesz dać dowolnym osobom w firmie, przyjmującym zamówienia, umawiającym terminy wizyt i pobierającym płatności – pracownikom recepcji, contact centre, handlowcom itd.


Wskazówka

Jak można udostępnić klientowi link do płatności:

  • SMS-em,
  • e-mailem,
  • przez komunikator typu Messenger czy Whats-App.

Wszystkie procesy potwierdzane są za pośrednictwem e-maili transakcyjnych – jak podczas typowych zakupów internetowych. Kupujący dostaje do skrzynki dowód transakcji, a sprzedający widzi informację o płatności dokonanej przez klienta w tym samym panelu administracyjnym, z którego pobrał link do płatności.

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę