„Kobieta e-commerce” to jedyny w Polsce konkurs adresowany do kobiet aktywnych w biznesie cyfrowym. 21 kwietnia odbędzie się pierwsza edycja tego wydarzenia wraz z uroczystą galą, podczas której zostaną nagrodzone przedsiębiorczynie oraz influencerki za wybitne osiągnięcia w obszarze e-commerce.

Kim są kandydatki do tytułu Kobieta e-commerce?
W pierwszej edycji konkursu „Kobieta e-commerce” nominacje otrzymało aż 80 pań w dziewięciu kategoriach konkursowych. Nominowane kobiety wyłonione zostały spośród ponad 250 zgłoszeń. Są wśród nich zarówno znane medialnie nazwiska aktywne w obszarze online, m.in. Małgorzata Ohme, Agata Rubik, Magda Steczkowska, właścicielki i managerki pracujące w dynamicznie rozwijających się e-biznesach, jak i przedsiębiorcze mamy, które dotąd projektowały i rozwijały swoje działalności online na mniejszą skalę. Teraz zgłosiły się do konkursu, bo czują, że po wielu trudach nadszedł moment, by pochwalić się światu swoimi osiągnięciami.
Ogromna różnorodność projektów internetowych
Nominowane w konkursie kobiety rozwijają i prowadzą e-sklepy oraz e-usługi w bardzo różnych, nierzadko niszowych branżach, w których z racji swojej profesji lub zainteresowań czują się wyjątkowo pewnie. Są to m.in.: autorka platformy e-learningowej z zakresu innowacyjnych technik projektowania i manipulacji tkanin, właścicielka e-sklepu z blejtramami dla malarzy i artystów czy też założycielka e-sklepu z ergonomicznymi fotelami do pracy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Przedsiębiorczynie projektują i sprzedają także swoje autorskie marki odzieżowe dla dorosłych i dzieci, tworzą platformy internetowe oferujące gotowe lub szyte na miarę usługi rekrutacyjne, mentoringowe, psychologiczne, prawnicze, consultingowe oraz wiele innych.
Większość z pań to wizjonerki, kreatorki nowych idei, które odważnie poruszają się w cyfrowym biznesie.
Nominowane w konkursie kobiety podążają za trendami e-commerce
Analizując zgłoszone projekty łatwo zauważyć, że kobiecy biznes online świetnie rozumie i odpowiada na trendy w obszarze e-commerce. Wśród nominacji konkursowych na pierwszy plan wybijają się cztery obszary:
- Odpowiedzialny ECOmmerce
Tu silną grupę stanowią kobiety odpowiedzialne społecznie i ekologicznie, które swoją troskę o planetę przekuwają na biznesy cyfrowe. Prowadzą e-sklepy z żywnością ekologiczną, produkują odzież i przedmioty z naturalnych włókien. W tym gronie jest też m.in. właścicielka e-sklepu z częściami zamiennymi do sprzętu AGD, który działa w myśl zasady „naprawiaj, nie wyrzucaj” oraz założycielka pierwszego w Polsce sklepu internetowego z pakietami neutralizującymi ślad węglowy codziennych aktywności. Kupując pakiety lub subskrypcje w tym e-sklepie, klient wspiera przekształcanie nieużytków porolnych w bioróżnorodne lasy.
- ReCommerce, czyli handel z drugiej ręki
ReCommerce, zwany też reverse commerce, jest określany jako ogół działań, które dotyczą sprzedaży produktów używanych. W ten trend wpisują się m.in. nominowana do nagrody twórczyni platformy do sprzedaży przedmiotów z drugiej ręki czy też menadżerka portalu, którego misją jest ratowanie żywności przed jej wyrzuceniem.
- Rozwój technologii dla e-commerce
Wśród nominowanych jest też grupa kobiet, które prężnie działają w sektorze B2B. Zajmują się one nowymi technologiami oraz tworzą aplikacje i projekty dla rozwoju e-commerce, wykorzystywane przez największe marki w Polsce i zagranicą. Panie opracowują systemy, których głównym zadaniem jest zwiększanie zysków na marketplace’ach, czy też tworzą rozwiązania np. typu FlexPWA Serwis i aplikacja w jednym, dzięki któremu jednocześnie powstaje serwis internetowy i aplikacja mobilna.
- Od influencer marketingu do własnej marki
To trend widoczny jest już od kilku lat. Kobiety, które zaczynały od bycia influencerkami i na przestrzeni lat zbudowały silną społeczność na swoim blogu lub na Instagramie, umiejętnie wykorzystały siłę swojej marki osobistej i zdecydowały się stworzyć autorskie kolekcje, które promują i sprzedają za pośrednictwem swojego kanału.
Jury wybierze laureatki w 9 kategoriach tematycznych
W pierwszej edycji konkursu „Kobieta e-commerce” nominacje otrzymało aż 80 pań, wyłonionych z ponad 250 zgłoszeń. Statuetki przyznawane są kobietom za szczególne osiągnięcia w biznesie cyfrowym w 9 kategoriach konkursowych:
- Najlepszy sklep internetowy, której opiekunem jest Allegro
- Technologia w e-commerce, w której wręczy nagrodę Accenture
- Najlepszy e-marketing, której partnerem jest Ceneo.pl
- Innowacja e-commerce, której patronuje InPost
- Nowa usługa w e-commerce wspierana przez Audioteka
- Odpowiedzialny e-commerce, którą opiekuje się MODIVO SA
- Przedsiębiorcza mama w e-commerce dzięki #home.pl
- Najlepszy start-up e-commerce z Przelewy24
- The best influencer for e-commerce
Lista nominowanych wraz z opisem osiągnięć każdej z kobiet dostępna jest pod adresem https://www.kobietaecommerce.pl/nominowane/
Nad wyborem oraz jakością nominacji czuwa jury Konkursu, w którym zasiadają eksperci od lat związani z branżą e-commerce: Krzysztof Ślęczka, head of digital commerce for retail and CG&S, Accenture, Radosław Tyszko, sales departament director Ceneo, Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce MODIVO i dyrektor marketingu MODIVO, Arkadiusz Seidler, prezes – CEO Audioteka S.A., Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Fundacja Polska Bezgotówkowa, Marta Mikliszańska, head of public affairs & sustainability Allegro, Jacek Kinecki, CEO Przelewy24, Izabela Karolczyk-Szafrańska, dyrektorka marketingu InPost, Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu home.pl (CCO), dyrektor sprzedaży i marketingu home.pl, Kamila Grotowska, education and merchant develoment leader w Allegro, Patrycja Bilewska, założycielka agencji ALLABOUTLIFE.PL i plebiscytu Influencer’s Top, Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, założycielki Fundacji Kobiety e-biznesu
Spośród nominowanych jury wybierze 9 laureatek, które otrzymają tytuł i statuetkę „Kobieta e-commerce 2022” w konkretnej kategorii konkursu. Dodatkowo przewidywane są wyróżnienia. Ze zgłoszeń już widać, że konkurencja jest silna. Oznacza to, że w Polkach jest olbrzymi potencjał i warto promować i wyróżniać te, które najbardziej przyczyniają się do rozwoju e-biznesu.
Wyniki głosowania zdecydują o Laureatce nagrody internautów „Kobieta e-commerce 2022”
Niezależnie od decyzji jury, każda z nominowanych Pań ma szansę na nagrodę w kategorii „Wybór internautów”. Zwyciężczyni z największym procentowym udziałem głosów, które zostaną oddane do 10 kwietnia 2022 r. przez Internautów, otrzyma oprócz tytułu i statuetki Kobieta e-commerce 2022 również nagrodę pieniężną.
– Zaproszenie internautów do głosowania na „Kobietę e-commerce” jest ważną formą promocji przedsiębiorczych pań, które nierzadko po cichu, bezimiennie tworzą wybitne projekty internetowe lub osiągają sukcesy w sprzedaży on-line. Najwyższy czas, by dowiedziała się o nich cała Polska – komentuje Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. – Pomimo, że czas jest teraz trudny i nie sprzyja świętowaniu, zdecydowałyśmy się na kontynuację konkursu oraz organizację Gali, gdyż wierzymy, że prestiżowy tytuł „Kobieta e-commerce 2022” pomoże kobietom w osiąganiu ich celów zawodowych i personalnych, niezależnie od warunków politycznych czy ekonomicznych. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji pojawią się również Panie narodowości ukraińskiej – dodaje Anna Heimberger.
Klikając https://www.kobietaecommerce.pl/nominowane/ można oddać głosy na swoje faworytki. Głosowanie potrwa do 10 kwietnia 2022 roku.
Finał konkursu i uroczysta gala rozdania nagród odbędzie się 21 kwietnia 2022 r. w Villi Intrata (Pałac Wilanów) w Warszawie. Podczas Gali Fundacja Kobiety e-biznesu, organizator konkursu, przeprowadzi również zbiórkę na potrzeby osób z Ukrainy, które zmuszone zostały do opuszczenia swojego kraju.
„E-commerce w Praktyce” jest patronem medialnym konkursu.