VI edycja konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 została rozstrzygnięta. Uroczysta gala finałowa z udziałem ponad 50 gości z zagranicy odbyła się 23 maja w Hotelu Bellotto w Warszawie. Sprawdź listę laureatów.
Tego wieczoru 25 firm z branży e-commerce odebrało wyjątkowe wyróżnienia za swoje osiągnięcia w performance marketingu i afiliacji. VI edycja konkursu przyciągnęła autorów najbardziej innowacyjnych, skutecznych i wpływowych kampanii marketingu efektywnościowego z całej Europy.
Uroczystą galę otworzyli prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska oraz goście specjalni: poseł Bartłomiej Pejo – przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii oraz Luca Cassetti – secretary general Ecommerce Europe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.
Komu wręczono Diamenty Performance Marketingu EU
Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 oznacza dla agencji Performics tytuł Agency of the Year. Statuetka Brand of the Year trafiła do LOT-u, a nagroda Grand Prix po raz pierwszy była podwójna – otrzymały ją agencja Whites wraz ze swoim klientem: firmą Diagnostyka.
Izba Gospodarki Elektronicznej przyznała również dwa tytuły e-Commerce Champion, które w tym roku powędrowały do Kamila Mirowskiego, senior public affairs manager Poland&CEE (Zalando), z kolei European e-Commerce Champion trafił do Wijnand Jongen, President Ecommerce Europe.
Pełną listę nagrodzonych firm, za którymi stoją profesjonaliści marketingu efektywnościowego i ich zespoły, znajdziesz poniżej.
Jak wyglądała struktura konkursu
Performance Marketing Diamonds EU 2024 to najważniejszy konkurs w tej domenie e-commerce. Ma na celu wyróżnienie wyjątkowych talentów i przełomowych strategii, które zmieniają branżę marketingu cyfrowego.
Całość konkursu – od zgłoszeń, przez nominacje, aż po finał – promuje najlepsze praktyki dotyczące performance i afiliacji, w tym: optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy typu pay-per-click (PPC), marketing afiliacyjny, kampanie w mediach społecznościowych, rozwiązania agencyjne i in-house, marketing treści.
Wszystkie aspekty zgrupowano w 19 kategoriach i 4 grupach tematycznych: Performance&Affiliate Marketing, Content Performance, Creative Performance i Strategy Performance.
Międzynarodowy charakter rywalizacji
– Performance Marketing Diamonds EU, jako jedyny międzynarodowy konkurs w polskim e-commerce, prezentuje i docenia kampanie marketingu i afiliacji realizowane na polskim rynku i w całej Unii Europejskiej – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – Mając tak szeroką gamę kategorii, umożliwiliśmy uczestnikom zaprezentowanie efektów swojej pracy w różnych aspektach marketingu efektywnościowego. Bardzo zależy nam na podkreślaniu wkładu kompetentnych ludzi w rozwój narzędzi cyfrowych.
Performance Marketing Diamonds EU jak co roku premiował kreatywność, innowacyjność, efektywność i wymierny wpływ na biznes. W konkursie mogły brać udział agencje i marki działające na terenie Unii Europejskiej.
Swój wkład w wysoki poziom rywalizacji miał panel jury, w którego skład weszli cenieni liderzy branży i eksperci marketingu efektywnościowego. O prawidłowy przebieg konkursu dbał audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Wyjątkowa edycja
Tegoroczna edycja konkursu była wyjątkowa pod wieloma względami, które dowodzą, że potencjał konkursu stale rośnie. Również w przypadku VI edycji e-Izba mogła pochwalić się największą liczbą zgłoszeń w historii Performance Marketing Diamonds EU.
Podczas finału w oświetlonych na różowo klasycznych wnętrzach hotelu Bellotto w Warszawie odbyła się największa i najbardziej uroczysta gala w historii konkursu. Była ona również integralną częścią pierwszego w historii Europejskiego Szczytu e-Commerce organizowanego przez e-Izbę.
Zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia był międzynarodowy networking ze znaczącą reprezentacją największych w UE organizacji branżowych e-commerce.
Jaka jest idea konkursu
Performance Marketing Diamonds EU to cykliczny konkurs, którego celem jest wyróżnienie i uhonorowanie najlepszych praktyk performance z całej Europy. Ma na celu wyrazić uznanie dla kreatywności, innowacyjności i skuteczności specjalistów ds. marketingu i ich zespołów. To oni dzięki swoim wysiłkom osiągają znakomite wyniki biznesowe i rozwijają całą branżę e-commerce.
– Biorąc pod uwagę przebieg, zasięg i efekty konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024, nasze wysiłki w tym kierunku będą kontynuowane – z dumą mówi Patrycja Sass-Staniszewska.
– Cieszymy się, że konkurs przyciąga uwagę coraz większej liczby agencji z Polski i Europy. Rosną również jakość i zasięg prezentowanych kampanii, co dowodzi, że ta gałąź e-commerce zyskuje na znaczeniu. Jurorzy przyznali nagrody najlepszym z najlepszych, których projekty zostały zrealizowane z najwyższą dbałością nawet o najmniejszy detal – dodaje Anastasiya Buryanova, koordynator projektu.
Lista laureatów Performance Marketing Diamonds EU 2024
Blok Performance & Affiliate Marketing
- The most effective short-term performance campaign – Performics
- The most effective affiliate program – Zooplus & Tradedoubler
- The most effective sales campaign – Tradedoubler
- The most effective paid search campaign – SalesTube & Value Media
- The most challenging performance campaign – iProspect
Blok Creative Performance
- The most creative digital campaign – LOT
- Think-out-of-the-box campaign – ConTrust Communication
- The most creative use of AI – Bluerank & Rainbow
- The most creative mobile campaign – Cube Group & mBank
Blok Content Performance
- ROI content campaign of the year – ORLEN Paczka
- The most effective video content – Sales&More & LINK4
- The most effective SEO campaign – Whites & Diagnostyka
- The best consumer centric content – Kubota
Blok Strategy Performance
- The best international expansion campaign – LOT
- The most effective low-budget campaign – ContentHouse & ORLEN Paczka
- The most effective omnichannel campaign – Performics & OBI Polska & Performance Media
- The most effective retail campaign – Awin & HalfPrice
Kategorie Główne
- B2B Campaign of the Year – Havas Media & Pracuj.pl
- B2C Campaign of the Year – SalesTube & Value Media
Nagrody główne
- Performance Agency of the Year – Performics
- Performance Brand of the Year – LOT
Grand Prix – Whites & Diagnostyka
e-Commerce Champion – Kamil Mirowski
European e-Commerce Champion – Wijnand Jongen
Gratulujemy laureatom!
Więcej informacji o konkursie znajdziesz na stronie organizatora.
Patronem medialnym wydarzenia jest „E-commerce w Praktyce”.