W lipcu na rynku pojawiła się seria nowych narzędzi zwiększających efektywność działań w e-commerce. Obejmują one platformy z genAI, rozwiązania do płatności B2B, automatyzację logistyki zwrotów oraz integracje PIM. W artykule analizujemy sześć najciekawszych z nich. Sprawdzając ich funkcje, zastosowania oraz potencjalny wpływ na rozwój sklepów internetowych.

Z tego artykułu dowiesz się:
- przegląd nowych rozwiązań AI‑frontu od Adobe,
- nowości w płatnościach firmowych, czyli B2B BNPL i stablecoiny,
- integracja wyszukiwania Perplexity i zestaw AI‑narzędzi Omnisend,
- usprawnienia w logistyce zwrotów oferowane przez Geodis,
- wykorzystanie PIM‑u Akeneo w sklepach Shopify.
AI‑wspierane projekty front‑end (Adobe Commerce)
Adobe zaprezentowało dwie oferty dla platform handlowych. Pierwsza, Adobe Commerce as a Cloud Service, to pełna wersja platformy e‑commerce w chmurze, z genAI do tworzenia treści i narzędziem DAM. Umożliwia zarządzanie multisite B2B/B2C globalnie. Druga, Commerce Optimizer, pozwala przyłączyć nowoczesny front‑end do istniejącego zaplecza bez migracji całej platformy, co przyspiesza wdrożenia i unowocześnia sklepy w modelu headless.
Rewolucja AI w pracy z danymi. Jak skutecznie i bezpiecznie analizować duże zbiory danych?
Słuchaj podcastu „E-commerce bez tajemnic”
Płatności B2B i stablecoiny
Balance uruchomiło opcję „Zapłać później dla firm” na Alibaba.com. Tym samym umożliwiając MŚP dostęp do kredytu przy kasie dzięki AI‑ocenie ryzyka w czasie rzeczywistym . Z kolei Bolt wprowadził Bolt Connect dla marketplace’ów. Usprawniając onboarding sprzedawców oraz wypłaty, a także rozpoczął obsługę płatności stablecoinami, co może zwiększyć elastyczność transakcji i obniżyć koszty .
Generatywne treści AI i e‑mail marketing
Feedonomics wraz z BigCommerce zintegrowały wyszukiwarkę Perplexity, optymalizując AI‑wyszukiwanie w katalogach produktów poprzez dane strukturalne, lepiej dostosowane do LLM‑ów. Omnisend wdrożył zestaw funkcji AI do e‑mail marketingu. Segmentacja przez opis językowy, generowanie tematów i preheaderów, a także rekomendacje produktowe oparte na zachowaniach klientów .
Logistyka zwrotów i PIM
Geodis wprowadził dwa narzędzia do zarządzania zwrotami. Moduł tworzenia etykiet przez klienta bez udziału spedytora oraz zarządzanie procesem w magazynie z integracją z platformami Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Magento. Akeneo stało się premier partnerem Shopify, oferując integrację PIM‑ową. Automatyzuje synchronizację danych z Akeneo do sklepu Shopify, redukując ręczne wprowadzanie treści.
Program dla farmaceutów. Recepta Cogno Medical na wzmocnienie sprzedaży farmaceutycznej
Analiza wpływu nowych narzędzi na e‑commerce
Nowe środowisko obejmuje kluczowe obszary, takie jak inteligentny front, elastyczne płatności, generatywny kontent, zarządzanie zwrotami i PIM. Usprawnienia poprawiają ROI, redukują koszty operacyjne i poprawiają doświadczenia klienta. Integracja AI i automatyzacji napędza rozwój e‑commerce przez zwiększenie skalowalności oraz ujednolicenie danych między kanałami sprzedaży.